Hulp gezocht bij het uitzoeken van een nieuw horloge met geintegreerde band

Ik heb er totaal geen bezwaar tegen. Ik heb het horloge gepast, en weet nog steeds niet waarom ik 'm niet gekocht heb :wink:

@JoBe
Pluspunten voor die Ebel… Die wave band blijft zo mooi, dat horloge met arabics zou wel ultiem zijn.

3 likes

Citizen heeft ook een mooie serie. Al zijn ook hun chrono’s best fors. De non-chrono is prachtig op 40mm.

1 like

Je deze is vet, maar te duur inderdaad. Wel ook de Oris Pro Pilot X bekeken, ook te duur maar tweedehands misschien nog interessant. En als inspiratie zeker niet verkeerd om dit soort mooie dingen te droppen. Als je er eentje voor 3k te koop hebt mag je me een berichtje sturen :wink:

1 like

Die Yema had ik inderdaad ook gezien, maar om een of andere reden is ie me net iets té geforceerd met dat ronde en die scherpe hoeken van de kast. Een beetje overdreven voor mijn gevoel.

Die ebel kende ik nog niet, ga ik eens goed naar kijken, thanks.

1 like

Eens.
Citizen heeft ook nog een goede line-up in de 0200 serie

Ik val in herhaling, maar…

Opgelost. :innocent:

3 likes

en The CITIZEN | Citizen natuurlijk

1 like

Bedankt voor de tip, die kende ik nog niet.

1 like

Ohhh niet slecht inderdaad

9 likes

Ik ben zelf bevooroordeeld want heb al jaren de ML Aikon in het blauw, heel fijn horloge!

Hier nog wat andere opties

Nivada F77

Maen Manhattan 37
Maar dit automaat uurwerk heeft 1 zijdige opwinding en rotor maakt erg veel geluid.
Ze hebben ook een ultra thin uitvoering met handwinder

Tudor Royal 38mm

B&M Riviera 39mm
Is boven budget maar B&M kun je soms nog wel eens vinden met flinke kortingen of 2e hands voor stuk lagere prijs.

3 likes

3 likes

Klaar…
Doen

5 likes

Credor Locomotive, of gewoon niet doen. Ik ben geen fan van het genre, maar die is mooi.

Voor liefhebbers van Spring Drive en porseleinen wijzerplaten is er ook nog de Credor Kuon, maar die vind ik net als iedere andere geïntegreerde lomp, groot, en vulgair.

In het betaalbare segment: de PRX 35 en die hele dunne handopwinder van Christopher Ward zijn nog een soort van aan te gluren. De rest is lomp en vulgair als je het mij vraagt.

Als goed alternatief voor al deze ellende zou ik een 35mm Santos de Cartier voor willen stellen. Formeel gezien niet geïntegreerd, maar oogt wel zo strak op bracelet. Het is gewoon een stalen sporthorloge, weegt redelijk wat, maar is tegelijkertijd mooi dun met zijn acht millimeter dikte. Verder is hij erg elegant maar toch wegens de vierkante kast erg aanwezig op de pols.

Dit lijkt te zijn wat je wilt qua uitstraling, gewicht en presence.

2 likes

Dat eerst doen! Ik heb zelf deze Citizen gehad. Super vet horloge, zeker voor het geld. Alleen ik kan absoluut geen vriendjes worden met titanium. Het is te licht en daardoor denkt mijn brein dat het goedkoop spul is. Ik heb daarna nog verschillende andere titanium horloges om de pols gehad die ik kon passen, maar ik heb ook liever wat gewicht aan de pols hangen.
Erg jammer, want het horloge zelf was en is nog steeds heel cool. Lekker passen dus en voor de wat langere ervaring wellicht toch aanschaffen? Wellicht is titanium wel iets voor jou en heb je niet zo’n rare kronkel in de kop als ik :sweat_smile:

1 like

Je mist een punt :wink:

1 like

Ik vind Titanium juist heerlijk! Inderdaad heel persoonlijk denk ik. In de hand vind ik het ook wel wat goedkoop voelen en klinken… maar om de pols, zo comfy :ok_hand:

1 like

Of wil je lekker fout?! :joy:

2 likes

Voor de grotere pols is de Frederique Constant erg fraai en elegant. Voor de kleinere pols zijn Tsuyosa’s prima draagbaar en gewoon leuk voor het geld.

6 likes

Leuke uitdaging!
Vind zelf horloges met integrated bracelet soms mooi om te zien. Maar ik wil wel graag 'ns een band kunnen wisselen en dan is de ib niet ideaal, zeg maar.

Zit even te denken. Moet het nieuw zijn?
Moet namelijk even aan de TAG Heuer Link denken en die is gebruikt, denk ik wel, binnen budget te krijgen. Als je er een kunt vinden. Al bijna 40 jaar een onderscheidend en herkenbaar design en merk met een mooie historie.

6 likes

ML Aikon op een 171/2 cm pols. En Quick release om makkelijk er een rubber of leer bandje op te zetten.

6 likes