Hulp met keuze Daily/ 1 horloge collectie

Vandaag naar een sub no date gaan kijken(hiervoor heb ik mijn date weg gedaan) maar de staat was verre van wat de persoon had opgegeven…
Er zit 10k in de spaarpot (moet niet allemaal op he :wink:)

Optie 1; uitkijken naar een ander exemplaar (heb nog 1 op het oog van 2023 met een kleine opleg)

Waarom de sub? GLIDELOCK is fenomenaal
Duiker :white_check_mark:
Stalen band✅️
Vette lume :white_check_mark:
En verstelbare clasp die effectief perfect kan afgeregeld worden✅️

Iemand tips wat nog intrressant is om te bekijken (het geld brand namelijk)

6 likes

Omega aqua terra?
Milgauss?

Duiker :x:
Stalen band :x:
Vette lume :x:
mooi :white_check_mark:

9 likes

Zijn me te saai :man_shrugging:

1 like

Mooi maar niets voor mij 🫣

1 like

Gewoon weer een bb54 nemen en met de andere centen opzoek gaan naar iets anders (bv een mooie exp1)

3 likes

Los van die ene in slechte staat? Ben je overtuigd van het no-date model?

Klinkt alsof je twijfels hebt bij de Submariner in het algemeen.

Een van de vele planet oceans? Ook 'n duiker op staal met goeie on the fly micro adjust

Te saai en je kijkt naar sub no date :joy:. Maargoed iedereen zijn ding.

6 likes

Ja no date is persoonlijk cleaner. Maar ik denk langs de andere kant kan ik ook minder uitgeven en de rest van het geld bijhouden. Maar ja plots lijkt alles slechte kwaliteit :joy: terwijl dat niet zo is…

Edit: lees:krijg van andere merken het niet direct zo warm meer.

Ja ik vind dat model echt niets.

1 like

Helemaal prima :ok_hand:t3:

Ik heb mijn spreadsheet niet bij de hand van al hetgeen je het laatste jaar gehad hebt. De 39mm pelagos al gehad?

@pasd lijkt er best tevreden mee.

7 likes

Hoppa, hou je pakweg 6K in de tas over.

1 like

Een planet ocean is zeker een goeie om geld over te houden. Komt toch heel dichtbij qua afwerking.

Zelf geloof ik niet in het one watch principe.

Dus als ik een gooi zou doen:
Zenith El Primero Original op leer + Doxa Sub 300T op staal

1 like

Ben geen Rolex kenner, maar ls de afwerking van een Rolex veel hoger dan een tudor??

Dan ken je de Tudor Planet Ocean nog niet :stuck_out_tongue:

Omega Planet Ocean is ook mooi afgewerkt.

Ik geloof niet in one-watch-collecties. Dodelijk saai.
Daarnaast vind ik een Submariner ook dodelijk saai en een ontzettend cliché en echt zo’n brave keuze voor zekerheidszoekers. Daarnaast loopt de halve wereld en z’n grootmoeder ermee (nep of echt). Dus ik zou echt nooit voor dit model gaan. Maar goed, ieder z’n ding natuurlijk.

1 like

Bedoelde meer dat een PO of een tudor volgens mij niet heel veel ‘slechter’ zijn afgewerkt dan bv een sub, maar wat ik al zei weinig rolexen in mijn handen gehad

1 like

Hij is makkelijk aan te raden zo vanaf de pols. Al denk ik dat je met een mooie Pelagos of BB54 ook heel goed zit. De PO is momenteel iig al een maand of twee mijn one watch

2 likes