Hydromodden van je horloge

Ja hoor, dat gaat probleemloos

Gewaardeerd :slight_smile:

1 like

Ik heb mijn CasiOak nog open liggen in een bak met olie wachtend op een 3D geprinte plastic spacer.

Let op! De Casio GA-2100 heeft een rubberen spacer, deze zwelde bijna 2mm op waardoor de kast niet dicht ging (zie mijn post hoger in deze thread). Door de Casio Carbon Core draai je dan de het schroefgat kapot of drukt de spacer de backplate op den duur naar buiten waardoor je horloge gaat lekken.

Tijd instellen ging prima met 40 cSt siliconen omdat er geen seconde wijzer op zit loopt de kast identiek als ervoor.

4 likes

Dankjewel voor de feature in het Horlogecafe dit was mijn eerste post op het forum. Top illustratie!!!

2 likes

Graag gedaan! Vond het gewoon oprecht een leuk topic en zag de grap gelijk voor mij :ok_hand:. Leuk topic met een positieve inslag ipv een groot deel van de glas half vol topics a la is het nog een Marine Disaster als het er niet op staat?

3 likes

Iemand al ervaring met de pushers van bv een G shock? Houdt dat de olie binnen of zou dat gaan lekken?

Alrighty… Ik lees hier ook al stiekem een tijdje mee en heb een vraagje:
Zou een 50atm/5bar horloge met push/pull kroon geschikt zijn voor een hydromod? Heeft wel een geschroefde deksel achterop.

Er ligt hier 1 cheap horloge die maar niet weg wil. :sweat_smile: misschien dat hij zo toch nog ergens goed voor is. Niet dat hij hierdoor meer draagtijd gaat krijgen, maar dan heb ik er toch nog even lol van :grin:

1 like

Zeker, waarom niet?
Doen!

2 likes

Omdat je best wel kans hebt op een teringzooi als de kroon om wat voor reden los komt.
Of zou de pakking dat wel tegenhouden?

Een G Shock hydromodden lijkt me ook wel gaaf maar ik vertrouw de dichtheid van de pushers niet echt als je die indrukt. Net zoals met een normale kroon. Lijkt mij toch dat die pakking wat olie meeneemt als je hem gebruikt en als er eenmaal een klein beetje olie langs is gegaan dan volgt de rest vanzelf.

Het kan wel maar je moet de spacer vervangen met iets anders anders krijg je speling, vond ik zelf heel storend en kon geen stukje plastic wat de spacer kon opvullen. In principe kan het met isolatie tape o.i.d. maar ik wilde het zelf klooien met een 3d printer.

1 like

Waarom zou de pakking dat wel tegenhouden als je de kroon uittrekt bij een screw-down crown, maar niet voor een push/pull kroon?

Maar ik moet zeggen dat ik een beetje in de war was door de opmerking over 50atm/5bar. Volgens mij is 50 atm gelijk aan 500m waterdichtheid en 5 bar is 50m. Ik ging uit van 50atm maar ik denk dat @ElderRuwy 5atm/5bar (50m) bedoelt en dan zou de pakking inderdaad wel eens kunnen lekken.
My bad…

1 like

Ik bedoelde eigenlijk dat een normale kroon wel eens onbedoeld los zou kunnen komen. Misschien zelfs door een minimale uitzetting van de olie.

1 like

Eigenlijk my bad dus. 5atm is inderdaad wat achterop staat :grin:
In ieder geval dank voor het mee denken :+1:

Poging 2.

De Casio is binnen. Dus dan kunnen we meteen ook dat oranje beest bijtanken…


De o-ring waar ik de vorige keer mee aan het worstelen was blijkt nogal uitgezet te zijn, die gaat dus nie passen nie. Klok moet dus maar weer dicht zonder rubber …
Best gelukt (heuuuul klein luchtbelletje op kwart voor 2) eens kijken hoe lang dat goed gaat…

En dan de Casio…

Zonder olie

Met olie

Dus op de vraag “hoeveel van dat spul heb je nodig?” is het antwoord “als je heel goed kan mikken, ongeveer 5 gram” …

Een uurtje later bleek de klok niet meer te lopen… tijd verzetten voelde ook niet lekker. Dus maar weer open , “hopende” op een uitgezette spacer die wat loopt af te knellen…
Alles ziet er met mijn zeer beperkte kennis best goed uit, maar nie werken nie…
Denk dat ik ergens met iets te veel enthousiasme aan heb lopen porren :pleading_face:

Nou heb ik dus een nieuw doosje spare parts …


En meteen een nieuwe Casio besteld, want dit is toch echt wel erg veel klok voor dat geld :slight_smile:

(Nu 50 pond, shipped, bij http://www.greatwatches.co.uk)

2 likes

Jammer dat je avontuur zo moet eindigen…
Gelukkig heb je nu nog een poging 3.
3 keer is scheepsrecht niet? :grin:

1 like

Dit is toch wel het ideale modelletje voor een hydromod toch, op the bay voor iets meer dan 100 te koop…

5 likes

waarom niet een aantal Casio F91-w’s kopen? kosten af en toe minder dan een 10’tje per stuk.

F91-w hydromodden? Is dat mogelijk?
Ik dacht dat wordt m niet omdat je maar 3atm wr hebt.

hier een die tot bijna 1000m heeft overleefd.

gevuld met olijf olie :slight_smile:

7 likes

Omggggg, oke dit moet ik ook proberen😂
Maar dit zou dus veel water resistenter zijn ook dan met lucht erin of niet? Anders moet ik eerst eens proberen of mijn f91-w wat zwemmen overleeft ofzo. :sweat_smile: