Hahaha, dat komt goed uit!
Hou die pb box in de gaten, en dan pakken we linksaf of rechtsaf die pinguïn mee in dat verhaal…
Niet dan @lexaf ?
een beauty!!!
Als Pinguïn, woonachtig vlak bij Den Haag,
Rijm ik over horloges, dat doe ik best graag.
Maar het is hier een vol land
Want dat deed al eerder @Climholland.
Dus die splits ik graag de eer in zijn maag.
Enig idee, iemand hier, hoeveel Pinguïn horloges er bestaan? Om een idee te krijgen, kijk even hier:
https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=pinguin+horloge&sa=X&ved=2ahUKEwjn_8_vqc3pAhVKCewKHX9kAJEQsAR6BAgEEAE&biw=1920&bih=969
Ik daag uit, I dare you, degene die in het bezit is van een of meer pinguin horloges. Dus niet de zoveelste poging tot 'show je horloge met een… ’ in dit geval Pinguïn, maar echt een horloge met ofwel het merk Pinguin ofwel een pinguin wijzerplaat ofwel in de vorm van zo’n beest. Graag een verhaal erbij hoe je er aangekomen bent en/of waarom je zo’n horloge hebt.
Hieronder mijn eigen bijdrage:
Zwitsers automaatje. Ik denk jaren '60. Helaas defect, want gebroken opwind as, dus ik kan 'm niet gelijk zetten. Is niet heel erg, want ik draag 'm niet, hij woont in de vitrine bij zijn ruim 600 andere pinguïn vriendjes.
Ik heb 'm ooit gevonden op de Rikketik. De verkoper zei er gelijk bij dat ie stuk was. Ik heb 'm toen geantwoord dat ik dat niet zo’n probleem vond, want, voor de Pinguin verzameling. Hij vond dat zo leuk dat ik 'm voor een prikkie meekreeg, 5 euro of zo iets.
Dit is het andere Pinguin horloge dat ik bezit. Ik heb er echt maar twee.
Deze heb ik ooit eens gekocht hier van HF lid @RO3L via het Blauwe deel. Hij is gloednieuw, Quartz, nooit gedragen, er moet denk ik wel eens een nieuwe batterij in, of liever gezegd de huidige batterij er uit, want ook dit exemplaar draag ik niet, ook hij voelt zich meer thuis bij de andere pinguíns. Het is overigens niet eens zo’n beroerd reclame ding. Het is weliswaar een promotie object van Benetton, maar met een metalen PVD coated kastje en made by Bulova. Een behoorlijk sjieke pinguïn dus.
Waarom ik ze heb? Wat dacht je zelf?
Wat ik denk:
Een kudde, roedel, zwerm of groep
Een hoop haren bijeen dat heet een coupe,
En het heet een school met vis,
Maar wat nu als het een berg pinguinhorloges is?
Dat heet in ieder geval geen troep.
Oei… ik heb misschien toch een graal… Ik heb al verschillende keren verliefd zitten kijken naar een 40’s Medana van @pmannaert. Inmiddels heb ik ontdekt dat Medana en Roamer ooit ook damesmodellen met zulke gave ‘monocle’ wijzers hebben uitgebracht
Mocht iemand ooit een damesmaat van zoiets tegenkomen op één of ander verkoopplatform, dan houd ik me bijzonder aanbevolen voor een tip! En alhoewel ik er rekening mee houd dat dit onvindbaar gaat zijn toch een kleine belofte: áls ik er ooit een vind, zal ik 'm hier als eerste posten
Dit tweede plaatje is een exemplaar dat ooit op Etsy heeft gestaan maar al - lang? - verkocht was voordat ik het ontdekte. Hij lijkt qua dial op een Roamertje in mijn bezit (zie hieronder) maar die wijzers…

In principe zou jij dus niet goed door de deur kunnen met @Peter40. Batman in zijn ava… en de en de
zijn gezworen vijanden
Zegt Paulus…
Oh oh, als dat maar goed gaat dan.
Daarentegen denk ik dat ik met jou wel goed zou kunnen opschieten, @PaulusB . Zie hieronder een kleine verzameling, die nog niet ter sprake is gekomen in mijn eerder hier geposte verhaal:
Trouwens, wat heb jij met Paulus de Boskabouter? Horloges droeg hij volgens mij niet. Mogelijk zou Professor Punt er eentje hebben kunnen uitvinden, maar dat was dan eerder iets bruikbaars geweest voor Eucalypta de Heks als voor onze trouwe boombewoner.
Ik ben in ieder geval een buitengemeen helendal wel zo tamelijk grote fan van het manneke en zijn schepper, Jean Dulieu.
Ik ga voor je uitkijken Marleen, Roamers zij sowieso mooie horloges. Jou exemplaar mag er ook wezen.
Hahaha er komen flink wat verzamelingen in deze draad aan bod. Pennen, horloges, whiskey , maar een verzameling van mijn ava had ik nooit verwacht.
Ik ben van het bouwjaar 1970 en keek vroeger naar Paulus en moest daarna naar bed. Paulus is dus uit mijn tijd. Mijn naam is Paul dus ik werd vroeger altijd “gepest” met deze boskabouter. In mijn 20er jaren werd de naam Paulus een geuzennaam voor mijn vrienden en heb ik daar heel plezierige associatie bij gekregen. Voor echte vrienden heet ik dus altijd Paulus, horloge vrienden schaar ik bij deze dus ook daaronder.
Mag ik zo brutaal zijn om @daffie hier uit te nodigen? Ik ben wel benieuwd naar zijn insteek van de hobby. Hij schiet van Damasko naar Grand Seiko naar Sinn met zoveel stappen daartussen dat ik de draad kwijt raak
@Proenski Haha…dat mag zeker.
Het begon voor mij rond 2010 met voornamelijk Citizen en Casio horloges, beiden meestal ecodrive en atoomklok-gestuurd. Heel wat van dit spul gehad, en eigenlijk gewoon prima horloges.
Fast-forward naar 2016 toen ik pas op HorlogeForum terecht kwam. De schuld hiervoor leg ik volledig bij @anon50762135 die mijn Victorinox Inox op Marktplaats tegen het lijf liep en een smerig bod deed, waarna deze doodleuk op HF voor een mega bedrag te koop werd gezet. Tja…daar zet Daffie natuurlijk vraagtekens bij en zodoende was het tijdperk HF begonnen voor mij.
Mijn droom horloge was toentertijd eenvoudig maar ook tweevoudig…Damasko en Sinn. Dus al vrij snel voor een Damasko DA46 gegaan….en daarna was het hek van de dam. Op HF kwam zoveel moois voorbij dat je als beginnend WIS natuurlijk steeds wordt gepiepeld voor het volgende nieuwtje. Kortom…alles proberen en van genieten. Zoals je zegt, van Damasko en Sinn naar Grand Seiko en zakhorloges uit 1890. Heel divers en erg leuk.
En uiteindelijk bereik je vanzelf een punt waar je binnen jouw prijscategorie (voor mij is dat tot 3k) zo’n beetje alles wel hebt geprobeerd. Verzadigd, maar op een positieve manier dat wel. En wat dan? Simpel….dan ga je terug naar je Roots.
Kortom…momenteel doen we het met een Damasko DA37, een Sinn 356 en een blauwe Squale 1521 Atmos. Ik ben voorlopig zeer tevreden met deze 3-piece collectie. Het is leuk afwisselen (witte, zwarte, blauwe wijzerplaat).
Er zal zeker nog wel wat worden geflipperd zo nu en dan…maar er is echt wel meer rust nu.
Daffie…Out.
En dan schiet ik Luuk even aan… @Number4.
Dat is mooi naast het verhaal van @daffie
Of totaal verschillend of grote parallellen.
Heren, check de opening van dit topic en deel met ons jullie drijfveren
Da’s top maar we zijn ook nieuwsgierig; zit hier een graal tussen? Heb je die? Of hoe kom je tot je keuzes? Is het meer dan alleen “onrust”?
DF40
Vintagefreak
Daffie ( dat was snel, nu nog deel II )
bovenstaande leden zijn geweest, en onderstaande zijn uitgenodigd:
BEN BENIEUWD
Nee de Grail zit hier niet bij, al heb ik er ook niet echt specifiek eentje. Grand Seiko Spring Drive is het enige dat ik graag nog een keer wil proeven.
M’n hart en technisch-ingestelde brein blijft bij Damasko…dat sowieso. Dus wat dat aangaat heb ik wellicht m’n Grail al.
Mijn keuzes zijn gebaseerd op wat ik leuk vind, wil proberen…en prijstechnisch haalbaar is.
Heren, hier komt het …Voor mij is het begonnen toen ik 18 was en mijn eerste contract tekende, gelijk daarna een Breitling Colt gekocht
Daarna altijd interesse gehad en vele horloges zijn voorbij gekomen waarvan heeeel veel foute horloges zoals bv een van der Bauwede (met raamwerk) of een Corum Bubble
Daarna heeft het virus een tijdje op een laag pitje gestaan (geen echte reden) en hier een jaar of 5 geleden via @anon50762135 terecht gekomen, via een aankoop op MP…
Daarna is het helemaal los gegaan zoals de meeste wel voorbij hebben zien komen Bij mij gaat het ook alle kanten op dus van goedkope microbrands tot de duurdere horloges zoals Omega, Rolex en iets mindere mate Tudor…
Moet zeggen dat het plezier van dragen niet altijd in de prijs zit heb ik gemerkt, vind dus veel leuk en dat heb ik nagenoeg allemaal mee mogen maken in mijn zoektocht naar het perfecte horloge (als die al bestaat).
Kom wel vaak terug op hetzelfde genre terug al veranderd dat de laatste tijd ook een beetje, ontwikkel een iets andere smaak maar past niet altijd wat bij mij past en hoe ik een horloge draag…
Zoals @daffie al aangeeft heeft de rust die ik vaak heb bij een horloge te maken met de horloge pot die beschikbaar is, dus wanneer minder in de pot zit kan ik genieten van iets goedkopers, komt er ruimte dan begint vaak de zoektocht en onrust heb ik gemerkt.
Een Grail heb k niet echt en dat is ook geen doel voor mij dus wisselen en alles ervaren is mijn geluk en geeft me een heerlijk gevoel, al moet gezegd worden dan een Rolex OP 39 wel een horloge is die ik voor langere tijd zou kunnen dragen dus wie weet komt die uiteindelijk weer terug
Dit is mijn bijdrage en er zal zeker nog veel gewisseld/geruild, gekocht gaan worden de komende tijd en dat zal deels afhankelijk zijn van budget welke er voorbij gaan komen
@Number4…laterzzzzzzz
Je hebt een zekere faam hier op het forum, je hebt ook een aantal volgers
Intussen zijn veel volgers benieuwd hoe jij uiteindelijk afstevent op de ultimate watch voor jou, de zogenaamde “Luukalike”
Bedankt voor jouw bijdrage!