Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

28 likes

Wow - ziet er nog strak uit. En een zwarte kast?

Een RVS kast met een kunststof bezelrand :+1:

1 like

Ah Arnie the digital option :grin:

25 likes

Laaaaaate reactie :upside_down_face: maar het zijn drukke werkweken in aanloop naar de vakantieperiode én na een beetje regen was de tuin ontploft tot jungle :herb: dus er was/is even wat minder tijd voor de tijdmachientjes :wink:
@domega Het klopt helemaal dat ik zoek naar een wijzer met cirkeltje, goed onthouden! Klopt ook dat ik er al één heb die ik heel mooi vind en graag draag, maar er is een verschil… Wat ik nog ‘zoek’, is een horloge met een gewone rechte minutenwijzer en een groter, ietwat overdreven cirkeltje in de urenwijzer, zoals in elk geval Medana en Roamer ooit gemaakt hebben. Ze komen hier weleens voorbij aan de pols van Pierre en je hebt het van mij gelezen in het ‘Dare’ topic, daar had ik ook plaatjes bij gedaan.

Intussen heb ik die nog niet gevonden, maar wél nog een tweede klokje met cirkeltjes in beide wijzers. In een heel leuke deal met Frank @HorlogeHalle zat onder andere deze beauty; te groot voor mijn pols maar voorlopig met plezier in gebruik als bureauklokje!

22 likes

Vandaag weer deze, kan er niet genoeg van krijgen!

Gisteren was het deze, ook klein maar fijn!

Fijne zonnige dag allemaal :sunny::blush:

25 likes

19 likes

Zomerse dag, beetje kleur dan maar.

25 likes

21 likes

Speciaal voor Marleen ( @Lena76 ) :sunglasses: son of God :wink:

AS984

28 likes

Bijzonder fraai Pierre, dankjewel!!! Ben helemaal :heart_eyes::cupid:

3 likes

19 likes

Doe ik eventjes mee Pierre

17 likes

Vind ik ook heel sterke design elementen

23 likes

Als jij er geen hebt wie dan wel ?? :innocent:

1 like

Mooi deze :star_struck: De stompe urenwijzer is een prachtig detail

1 like

Helsa Median 2000 uit 1970 met mooie geborstelde kast. Iemand misschien meer informatie over Helsa als merk?

18 likes

Weer terug naar de doos. 3e poging, weer commentaar “reparatie niet te doen”. De ‘eerste automaat’ een klassieker en ontwerp van Harwood. Veel later Fortis geloof ik…
Over een paar jaar maar weer eens proberen :grinning: er komen weer nieuwe generaties reparateurs toch?:sunglasses:

Helaas vergaat het bandje langzaam…

17 likes

Mooie wijzers inderdaad; worden ook wel “moon hands” genoemd. Volgens mij veel gebruikt in de jaren 20-30 van de vorige eeuw. :sunglasses:

http://www.ofrei.com/blue-moon-watch-hands

5 likes