I dare you......ik daag jou uit

Echt hele leuke kannetjes! :kissing_heart:

1 like

Je hebt geen idee wat Pinguins allemaal doen en kunnen (en zeker niet in mijn fantasiewereld).
Ricard met veel ijs zal zeker op het menu staan. Of Wodka…
glas004kl

2 likes

Ik had dit topic even een poosje niet gevolgd, dus jou bijdrage tot nu toe niet gezien.
Man, wow! Wat een collectie. Zonder Corona wordt hiervan mijn mondkapje toch wel nat…
Van het kwijlen :scream: :drooling_face:
En een mooi verhaal over het ontstaan de deze indrukwekkende verzameling.
Kan je er nu nog wel een beetje van genieten als ze allemaal in een kluis liggen?
Of heb je thuis de foto’s nog…?
In ieder geval dank voor het delen.

5 likes

Voorheen stonden ze in een mooi verlichte vitrine, dat was genieten. Nu haal ik wissel ik regelmatig een vijftal voor een week of twee, het is helaas niet anders…

5 likes

Fraai en schattig. Jaren 50 en van Ravelli misschien?

1 like

2 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: Plastic fantastic

@Jurgen Wat een mooie verzameling! Die Omega spreekt mij enorm aan, is zoiets nog een beetje betaalbaar? Wat voor uurwerk zit daar in eigenlijk?

Er staan er drie, welke bedoel je?

die baume et mercier is prachtig. heb je die nog?

Inderdaad een prachtig horloge. Ik heb hem niet meer.

1 like

jammer anders hield ik me aanbevolen. ik kan m ook niet echt vinden op chrono

1 like

Nee, dat is een zeldzaam model. Hij moet ergens rondzwerven op het forum. :thinking:

dat is dan wel weer leuk. attentie attentie.
wat een leuke horloges heb je gehad!

1 like

Beetje late reactie, maar wat een imposante en prachtige verzameling! Mooi om zoveel bijzondere horloges bij elkaar te zien!

Heb je dat ook? Dat je 's avonds op de bank een beetje door de nieuwe topics scrolt, op zoek naar zo’n topic dat de moeite waard is om dagelijks te volgen? Een topic waar je vrolijk van wordt, of gewoon interessant is om te volgen, met leuke input van verschillende leden?

Zo scrollend schoot me vanavond ineens dit topic weer in gedachten. Een geweldig leuk topic, dat bijna 2 jaar geleden door @HorlogeHalle was gestart, maar helaas (door alle Corona perikelen?) is doodgebloed. Heel jammer. Het zou verschrikkelijk leuk zijn als iemand de moeite neemt om zijn verhaal eens te vertellen en dit topic een nieuwe start geeft. Van mij ga je zeker een like krijgen.

9 likes

Zeker een leuk topic maar voor voortgang moet je iemand uitdagen :wink:

1 like

Wie was de laatste dan die iemand uit moet dagen?
Erg leuk topic dit.

@Jurgen, het lijkt erop dat na jouw bijdrage niemand meer is uitgenodigd. Weet jij iemand waarvan je het verhaal wilt weten?

3 likes

Helaas zijn de personen waarmee ik weleens contact heb gehad en waar ik benieuwd naar was al langsgekomen in dit topic. Wie weet er iemand die we uit kunnen nodigen om de volgende in dit topic te worden (en dat ook wil zijn)?

2 likes

@Spooler

Zie topic titel. Ik daag je hierbij uit.

Ik gok, dat de absolute topper de speedy is, maar gezien je laatste schatten uit Polen en je mega lijst aan nieuwe aanwinsten, is het nog maar de vraag of ik goed zit.

Mijn gok, is deze geweldenaar; de Big Box hesalite man on the f*cking moon

Zit ik goed, of ga je me verrassen?

Voor mij, blijft het toch mijn Datejusts 16233.

De zoektocht, het eigenlijk te kleine budget, de in de wind geslagen adviezen van gewaardeerde forumleden en het eindeloos gezeur, twijfel en gedoe.
Het heeft geleid tot een Datejust die mijn hart gestolen heeft. Een datejust die ik voor een zeer zachte prijs overgenomen heb van een zeer prettig forumlid, echter een Datejust met haken en ogen (alles duidelijk aangeven door de verkoper overigens. Dit was en is een zeer correcte en prettige deal geweest).

Alles bij elkaar en met hulp van nog meer forumleden voor het vinden van een ervaren horlogemaker, het zoeken van een nieuwe plaat, extra schakels en ga zo maar door, heb ik hem voor een groot deel in oude glorie weten te herstellen.

Moet er nog het één en ander waaronder de bezel, jazeker. Is hij nu perfect? Zeer zeker niet. Zijn de uiteindelijke koste hiermee duurder uitgevallen dan wanneer ik even door gespaard had voor een strak exemplaar? Ja… Jazeker.

Maar, is het al het gedoe waard geweest?
Hell yes. Het heeft mijn wens tot horlogemaker aangewakkerd en versterkt, wat er mede voor gezorgd heeft dat ik de opleiding doorgezet heb. Het heeft mijn hobby verdieping geven, gezorgd voor nieuwe contacten binnen onze verzamelaars wereld, geweldige gesprekken met horlogemakers opgeleverd en het heeft me waardevolle lessen geleerd.

Deze gaat niet meer weg.

18 likes