Ideaal aantal horloges?

Ik dacht altijd dat (voor mij) 4 ideaal zou zijn:

• Chrono
  • Duiker
  • Dresser
  • Flieger

Echter heb ik al een tijdje slechts twee horloges (een chrono en een duiker) en het bevalt me prima. Wel stiekem aan het kijken naar een meer ‘dressy’ horloge, maar dan iets minder klassiek dan mijn Meistersinger.

Voor nu hou ik het op 3!

2 likes

Allemaal prachtig. Toch zou ik, als er al iets uit moest, de :tropical_drink: eruit doen.

Sluit ik me bij aan. Voor mij 1 dresser, 1 sporter en 1 echte beater. Plus misschien 1 flieger, 1 duiker, nog 2 duikers, 1 extra dresser en 1 chrono :grin:

Klote hobby

4 likes

:thinking: Dat voorkomt dat de olie indikt?

Dat houdt de vochtigheid op peil, zodat je sneller corrosie krijgt. Kun je sneller een nieuwe kopen, en dus geen onderhoud meer noodzakelijk :joy:

1 like

Wait, what now?
Een humidor heeft een RV van 65% of meer. Roest de handel niet vast dan?

365, voor elke dag 1

Dat is een hele hele hele hele hele goede vraag

:thinking:

Heb er meer, maar heb aan 1 of 2 horloges voldoende.

Probleem is daarbij vooral de beschikbare ruimte :persevere:

1 like

de standaard regel is N -1 , waar N = reden tot scheiding

2 likes

Velominati rule 12 geldt inderdaad ook voor het ideaal aantal horloges
http://www.velominati.com/2015/09/on-rule-12-the-bike-1-paradox/

is zat voor mij

30

1 like

25 sounds about right… :sweat_smile:

Heb me dit ook vaak afgevraagd de laatste tijd: verzamel je horloges vooral voor het verzamelen, of vooral voor het dragen?
Ik ben nu vooral nog aan het verzamelen, en hoef niet ieder horloge veel te dragen. Maar ik sluit niet uit dat dat ooit anders gaat worden.

Correct.

Ja.

Daarom moet je instellen op shortfillers
en niet op long (of medium) fillers.

Kijk eens thuis op je hygro (er van uit gaande dat je een CV hebt),
dan begrijp je het.
Of niet.
En de temp constant houden.

Zo is het niet bedoeld, maar kan natuurlijk wel.

Inmiddels denk ik rond de 150… :open_mouth: Wel grappig, soms zie ik een horloge en denk ik…Oh ja die heb ik ook nog… :joy:

1 like

Had in het verleden ook die onrust bij een groter aantal horloges. Maar dat kwam ook omdat flipperen in Nederland makkelijk is. Zeker op dit forum. Nu ik in Suriname woon en flipperen eigenlijk niet te doen is. Wel alleen kopen in NL dan neemt de collectie toe. Maar de onrust is er niet meer. Kan ze toch niet kwijt dus dan maar in de kist laten…

6 likes