Net als bij de HF meetings in het verleden gewoon aanmelden voor deze verkoop meeting.
Alleen deze leden krijgen het adres en tijd te horen.
Leuk als Ingedepinge ook mag komen
“Voor de volledigheid: HF leden die bij aanmelding nog geen 2 maanden lid zijn of weinig posts op hun naam hebben staan kunnen alleen meedoen na een referentie van een ouder lid (dit om te voorkomen dat er mensen komen die wellicht niet de beste intenties hebben).”
Even geciteerd uit een oud topic van superc, dit waren bij de vorige meeting de ‘eisen’. Lijkt mij prima toch?
Thx
Leuk idee. Is altijd leuk om met anderen over horloges te praten. En misschien iets over te nemen. Heb laatst nog met een watchroll en @anon50762135EV in een lunchroom gezeten.
Als veiligheid je zorg is, kan je inrichten als een soort Red Bar event: vaste avond maar verschillende locaties. Die kort van tevoren per mail bekend wordt gemaakt. Truc is dan om op de maillijst te komen. Want dat kan alleen op uitnodiging van een vaste deelnemer. Zo zal zich het kaf van het koren snel scheiden.
Heel eenvoudig. de organisator mag twee mensen van HF uitnodigen die hij of zij vertrouwd, die mogen op hun beurt weer twee mensen uitnodigen die zij vertrouwen…
Een chain of trust dus.
Leuk idee!! Ik zal me zeker wel aanmelden. Ik sta wel te kijken van de grote zorgen om de veiligheid… Blijkbaar hebben we in het Noorden erg goed qua veiligheid want ik maak me totaal geen zorgen.
Zo lang het geen rolex/omega/panerai etc. only evenement word zal het toch met de veiligheid wel mee vallen?
mogen er alleen klokken van 5k+ verkocht worden dan? Is het niet voor de gewone man die een aantal goedkopere klokken wil verkopen?
wist ik niet…
[quote=“BobT, post:69, topic:86897”] Is het niet voor de gewone man die een aantal goedkopere klokken wil verkopen?
[/quote]
Nou, ik hoop dus van wel…
Ik snap niet echt wat je hoopt
5 k + of de “gewone man”
Ik hoop dat zo een bijeenkomst een mooie mix van aangeboden horloges opleverd.
Welnee, ik heb toch geen bedrag genoemd? Alleen dat ik ‘regular’ een te vaag selectiecriterium vind. En wat veel geld inhoudt bepalen burger en boer voor zichzelf.
Tuurlijk wel!
Prachtige vraagstelling van @BobT je weet nooit op welk gedeelte van de vraag van Bob gereageerd word.
Bij mij in ieder geval verwarring alom.
Ik bedoel dat het geen €5.000+ of iets dergelijks moet zijn! Sorry voor de verwarring. Elite zou niet mogen bestaan maar alles mag, van Oriënt tot Omega (enzovoort)
Leuk idee!
Nou je het zo zegt… Ik heb, zoals je hebt kunnen lezen in het werkbank topic, het ontwerp door de tijd aangepast, momenteel ben ik de eerste MkIII aan het bouwen voor Revolo, die gaat Maandag de deur uit… ik denk er heel sterk over… sterker nog, heb eigenlijk al besloten om meteen werkbank #12 te gaan bouwen, en daar wil ik in Januari mee op de Rikketik gaan staan, gewoon ook om eens te peilen wat anderen (naast de HF leden) hier van vinden… er lopen tenslotte ook veel klokkenmakers (professioneel en hobbymatig) rond daar, en vooral de hobbyisten zitten vaak nog “aan de keukentafel”… 't wordt eens tijd dat de hobbyisten ook kennis gaan maken met de Dumet Werkbanken…
'k heb het hele project opgezet met de hobbyist in mijn achterhoofd tenslotte, maar tot nog toe heb ik ze alleen nog maar gebouwd voor professionals.[quote=“dins1, post:62, topic:86897”]
“Voor de volledigheid: HF leden die bij aanmelding nog geen 2 maanden lid zijn of weinig posts op hun naam hebben staan kunnen alleen meedoen na een referentie van een ouder lid (dit om te voorkomen dat er mensen komen die wellicht niet de beste intenties hebben).”
[/quote]
de eerste HF meeting waar ik bij was, in Zuidlaren, toen was ik ook nog maar een paar weken lid… ik ben toen “geintroduceerd” door een oudgediende hier… woonde toen nog in de randstad, dus het was een stevige rit, maar ik had een overnachtingsadresje in Friesland, omdat ik daar de volgende dag toch moest zijn (vanwege mijn verhuizing naar die provincie)…
't was een topavond!..
Meetings, al dan niet met verkoop van horloges vind ik sowieso een leuk idee, ik heb eigenlijk sinds ik hier lid ben nog geen meeting gemist… Zuidlaren, Den Haag, Soest, en Groningen…allemaal gezellige avonden met een hoop lol, mooie horloges, en leuke contacten.
Ik zie niet zoveel in een live horlogemarkt. Om ook wat te kunnen bieden aan kopers, zou je van tevoren moeten aangeven wat je in de aanbieding hebt…anders vrees ik weinig of verkeerde belangstelling op zo’n samenkomst. Beetje blind date idee.
Maar wellicht zit ik er helemaal naast.
Dat iemand de status van regular op het forum heeft. Dat is juist helemaal niet vaag volgens mij.