Alleen mensen uitnodigen die meer dan 2700 likes hebben…klaar.
Of je moet HF-er van de maand zijn geweest
Allemaal bullshit.
Je kan op de avatar van een lid kijken.
In ieder geval hoelang hij/en/of/ zij lid is.
Nieuwe leden zijn een probleem maar daar koop ik ook niks van.
we kennen elkaar hier toch
Voor mij geen enkel probleem op dit forum iets aan te schaffen.
En hier is mede het laatste gezegd.
Paranoia is er al genoeg.
En ook, voor het returnen van aan kopen ben ik ook niet te porren.
Als je iets koopt betekend dat dat je het wil hebben.
Dus geen return cultuur graag.
Wat ik wel belangrijk vind is de gang van de dag.
Zo simpel te meten met www.greenwichmeantime .
Dit zou verplicht moeten worden bij verkoopadvertenties.
Voor de rest lekker veel hele dure horloges kopen natuurlijk.
Want dat is pas echt fun.
( maar blijft wel het zelfde waard )
Goed idee, zou er graag bij zijn. Is er ook een mogelijkheid een meeting aan de andere kant van de hele grote plas te doen? Ik zorg dat er heerlijke drankjes en hapjes klaar staan. Neem trouwens wel goede zonnebrandolie mee!!
Geweldig, wanneer haal je me op?
Nog plaats voor een verloren Belg?
Roep maar datum en plaats
Misschien kunnen we er een soort veiling van maken met blinde reserves. Reserve niet gehaald, niet verkocht.
Om het toch persoonlijk te houden showed iedereen zijn eigen horloges, en kun je daar ook terecht voor alle vragen die je hebt. De daadwerkelijke veiling is dan pas aan het einde van de avond.
Het enige wat we nodig hebben is eimand die onverstaanbaar snel praat en een houten hamer… eventuele replica’s gaan letterlijk onder de hamer.
The more the merrier👍🏽
Ligt eraan wanneer jullie in Europa kunnen, ik heb alle tijd:sunglasses:️
Haha, prima oplossing. Dan kan half MP onder de hamer…
Goed idee, ik ben er voor in.
Hallo mede HF’ers,
Ik lees het draadje met enthousiasme en teleurstelling… Enthousiasme voor het idee van een bijeenkomst met medehorlogeliefhebbers, mooie verhalen en evenzo mooie klokjes. Teleurstelling
dat -mogelijkerwijs- alleen regulars of personen van LBO+ nivo mogen worden toegelaten.
Sinds een half jaartje ben ik lid van het HF. Ik heb inmiddels enkele HF leden ontmoet of daar leuk/inspirerend contact mee gekregen over onze gezamenlijke hobby: horloges van alle rangen en standen - mits authentiek uiteraard. Volgens sommigen heb ik een aardige collectie opgebouwd in de bijna dertig jaar dat ik nu al klokkiegek ben. Variërend van 100 euro vervangingswaarde tot een 100-voud daarvan - als het maar iets speciaals of begeerlijks heeft. Ik koop er nu en dan mooie koffietafel boeken en naslagwerken bij. Ben in bezit gekomen via AD gadgets, gimmicks en andere speciale uitgaven van topmerken. Ik kom en koop nogal 'ns bij een veilinghuis in binnen- en buitenland, wordt door kennissen en vrienden om aankoopadvies gevraagd en heb meer dan eens voor vrienden een klokje op bestelling bij een AD of in het buitenland gekocht omdat ik die mogelijkheden had.
Maar dan: voor een HF gathering van andere, vaak gepassioneerde merkofielen of liefhebbers van klokjes in brede zin zou ik niet kwalificeren omdat ik geen Regular status of onvoldoende post/uploadheb? Dat komt toch wat bekrompen over lijkt me… Ook stel ik me zo voor dat jongens zoals ik juist koopintentie hebben en mss ook wel een leuk klokje of twee kunnen aanbieden tijdens zo’n bijeenkomst. Of gaan we allemaal lekker veilig onze Flikflak zitten uitruilen dan?
De sfeer van angst om geript te worden en het eerst bedenken van allerlei regeltjes, drempeltjes en ‘retourneer afspraken’ in plaats van gewoon ff te DOEN: ik herken me absoluut niet in. Als je iets wil realiseren dan ga je daar gewoon voor in plaats van eerst allerlei beren op de weg te creëren. Of hebben jullie nog nooit een klok in een opwelling gekocht, dat is net zoiets. Beng, 3K neerleggen om er na twee weken achter te komen dat de verliefdheid over is… en dan mss 2K terugkrijgen voor die impuls. Die shit happens nu eenmaal. Of ben ik de enige die dat ooit is overkomen? De kans dat je als individu overvallen wordt vanwege je Rolex om de pols ergens in de Bijlmer lijkt me groter dan dat je met een man of 20 sterk in een openbare gelegenheid wordt aangepakt…
Een heel verhaal waarmee ik enkel wil zeggen: ga voor een chain of trust oid voor het vormen van een regionaal clubje of avondje als het gaat om ruilen of (ver)kopen. Dan maken jongens zoals ik ook kans. Want als je vooral veilig wilt posten, liken en reageren zonder de real deal dan is daar een andere oplossing voor: lekker (alleen) op het online forum actief zijn. Denk ik dan als relatieve nieuwkomer hier.
Dank voor je aandacht/begrip!
-Otto-
En wie gaat er nu een concreet voorstel doen? @Motormuis misschien?
Of moeten we Jaap weer vragen
Eens. Ik kreeg ook een beetje een “club binnen de club” gevoel. Er zijn genoeg nieuwkomers welke in een korte tijd een goede reputatie hebben opgebouwd.
Ik organiseer vaak borrels en dergelijke voor Nederlandse horlogemerken en ben verder vrij druk eigenlijk.
Bovendien wil ik niet altijd mijn nek uitsteken
Iemand anders wellicht.
Toch spijt van het geven van de ban?
Dit lijkt mij ook wel interessant, ik zou ook graag komen! Weet niet of ik “regular” genoeg ben, maar heb al wel een aantal referenties en toch al aardig wat gekocht en verkocht binnen het forum.
Waar kan ik mezelf melden nav je laatste alinea?