Soms denk ik wel eens dat Japanners denken dat wij een stel smakeloze plebeeërs zijn, want als je dan kijkt welke shlock van mall watches Citizen Europe nog verkoopt op dit continent, terwijl ze in de JDM space super coole dingen in Japan houden… Oh well.
Merk op dat ik niet zeg dat Citizen in Europa alleen shlock verkoopt. Maar wel veel.
Dat is een uitdaging. Dat schijnt echt puur voor de Indiase markt te zijn. Amazon en eBay geprobeerd? Je zoekt je modelnummer op bij Alba, en gaat dan jagen op sites.
Seiko verscheept geen Alba buiten India, zo te zien.
Ja, daar lijkt het wel op. En dan kom je al snel in de fake gevarenzone. Jammer…
Ga er nog eens wat moeite in steken. Wellicht via Australië. Ken daar nog wel een paar mensen.
Ik heb dat ook. Jaren gedacht dat ik nooit meer een Quartz zou kopen. Vaak kocht ik mid-range horloges, zoals Oris, Fortis, Alpina, Jung Hans, Baume et Mercier, enz. Mechanisch natuurlijk. Laatste jaren gewoon niet meer. Heb mooie Seiko Astron gekocht, en ja …ze een ritsje G-shock’s. Laatst nog een MT-G versie. Super gaaf, mooi, betrouwbaar en solar. Sommige zelfs met bluetooth. Ik geniet daar erg van. Met mn mid- range heb ik tot nu toe nog geen schrikbarende reparaties gehad. Wel een keer wen Hamilton laten opknappen. Er is gewoon veel keuze. Ik leg me dan ook niet meer te ‘vast’ in wat wel of niet. Maar de vraag Lorus? Ik denk dat het een ’ bridge to far’ voor me is. Maar wie weet. Its a journey. Hoofdzaak is dat ‘jij’ er van geniet.
Als het (bij) je past dan is er toch geen reden om het niet te kopen.
“Cool” is niet afhankelijk van merk of prijs, maar naar mijn bescheiden mening hoe jij het voelt.
Ik hou me toch vast aan het feit dat de meeste mensen niet eens kijken welk merk je draagt, maar meer naar het design. Daarnaast heeft Lorus af en toe een leuk ontwerp ertussen zitten, degene die je zelf hebt uitgekozen is ook mooi!
Bij mij op het werk hebben een aantal collega’s omega’s en rolexen om, en ik moet wel toegeven dat ik dan zelf niet met een san martin van ali express ga rondlopen.
Als horloge liefhebber heb je toch liever een merk om je pols, waarom weet ik niet. Maar ik heb zoveel gehad afgelopen jaren, en de hommages en ali express horloges zijn toch vrijwel allemaal weg. Daar heb je dan geen band mee zegt men vaak.
Seiko is niet meer wat het was, qc zowiezo, heb alleen nog mijn groene King turtle en mijn Seiko 5 uit Dubai met de islam dial en dag datum, heb nu meer Citizen fugu’s, zien er beter uit en altijd perfect uitgelijnd
Greetz
Welk merk iets is interesseert mij maar matig. Is het ontwerp mooi, en is het geen goedkoop jatwerk van een huidig en bestaand ontwerp? Dan is het cool.
Ik denk dat er (stiekem of niet-stiekem) een heleboel horlogesnobs hier zijn. Of misschien heeft het iets met zelfverzekerdheid te maken. Als ik voor mezelf spreek, ik kijk altijd naar de situatie waar ik me in ga bevinden als ik een horloge om doe.
Zit als zelfstandig bedrijf in het Epson Seiko conglomeraat en staat los van Seiko als horlogeboer en speelt geen enkele rol in hun prijs positionering.
Nu heb ik 25 jaar in een groot technologie-conglomeraat gewerkt, en believe you me, iedere business unit had invloed op iedere andere business unit, zelfs wanneer ze op het oog geen overlap hadden.
Het heeft mij altijd verbaasd hoeveel politiek daar bij kwam kijken. Ik heb het vermoeden dat Seiko niet anders in elkaar steekt, waarbij het leiderschap in Japan waarschijnlijk top-heavier is omdat de Chairman een vrij grote invloed op het bedrijf zal hebben.
There’s no such thing als “zelfstandig bedrijf” binnen een conglomeraat, in mijn ervaring.
Misschien dat, maar op papier in elk geval niet. Orient heeft altijd aan de onderkant van de markt gezeten dus het lijkt eerder een “gewone” acquisitie dan een tool voor prijsbepaling want die hadden ze al met hun andere merken.