Ik ben Mick, 58 jaar en een horloge snob

Daar heb je gelijk. Overigens is de 39mm net zo mooi.

2 likes

dat sloeg op voor mij mooie Patek modellen. Dat daar toevallig soms een maanfase op zit was het onderwerp niet, ging over Patek an sich…

Dat is zo, maar ik heb ranke meisjespolsjes van 18,5cm… gisteren zat ik een kopje koffie en een broodje te doen met een gewaardeerd forumlid die z’n Mark I UG Ferrovie dello Stato bij zich had, een platte unit van 34mm, en ik begin dat ook te accepteren als mijn maat. :slight_smile:

:rofl:

Ik geloof niet in toeval. Althans, niet wat dit soort dingen betreft.

1 like

dat van alles wat Patek uitbrengt en uitgebracht heeft je alleen referentietje 6119 blieft…., nogmaals, even niet op maanfases letten dan maar.

https://www.thewatchpages.com/watches/patek-philippe-watches/page/2/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=9252827202&utm_term=patek+philippe&utm_content=128157224349&gad_source=1&gbraid=0AAAAACwu6rN0vdHLqerSgBeMvQA4kqmJa&gclid=CjwKCAiAiOa9BhBqEiwABCdG8wk-r1TV98WJFhy0ZfgLrbYl7fPauRrFVFlTp-qZz6glIzqN0-FXTRoCHYAQAvD_BwE

Het is maar wat je gewend bent. Voor mijn gevoel heel klein, maar ik draag 70% van de tijd een Speedmaster, dus de rest is een beetje op dat beeld geschaald. Dat gaat goed in mijn hoofd. De 39mm JLC’s zijn perfect voor mij.

2 likes

Op die hele pagina kom ik echt alleen op dit horloge uit (waarvan ik de referentie niet ken) wat ik mooi vind:

Zoals gezegd. Er zijn merken waar ik niks mee heb. In het geval van Patek is dat een combinatie van wat ze maken en wie ze zijn. Waarbij dat geen reden is om neer te kijken op bovenstaande Calatrava.

Het is voor mij soms wel eens verbazingwekkend hoe pure fysieke gewenning je kijk op dingen wezenlijk verandert.

2 likes

Hahaha, dit draadje is aardig ‘derailed’. Zo blijkt maar, de ene snob is de andere niet…

Goed weekend allen. Ga straks kijken hoe mn volgende duiker om de pols eruit ziet.

1 like

scheelt het hopen geld. :blush:

Zoek je er een of ga je passen?
En zo ja, welke?

Ik blijf pleiten voor een dressier horloge, en vind die Lorus toffer dan veel duikhorloges, maar er is niks mis met een Fugu of NY00040, of afgeleide daarvan.

Veel plezier bij de jacht!

1 like

Kijk al langere tijd naar de Citizen Promaster ecodrive. Wil weten of de 44 mm niet te groot is, maar hij draagt klein, ben ik achter gekomen toen ik de 36,5mm gepast heb…

En wat vind je van een Sinn UX?
Draagt ook klein.

3 likes

Ik heb nu eenmaal een zwak voor duikers…

4 likes

Ja, ook mooi.

PB als je interesse hebt.
Deze is mèt verstelbare gesp.

1 like

Ik wil een blauwe. Sorry…

1 like

Het ding is van alles, behalve blauw… :grinning:

1 like

:sweat_smile:

Die toch? De andere optie is deze:

Of deze, die dan weer mooier is dan de tweede:

Dat mineraalglas van Citizen is wel heel erg kut, moet ik zeggen, dus als je iets knaps zoekt met saffier, in het blauw (grotendeels), met Solar quartz is dit misschien een optie:

SNE595P1

• 41,5mm :white_check_mark:
  • 11,5mm dik :white_check_mark:
  • Blauwe wijzerplaat, pepsi bezel :white_check_mark:
  • Solar :white_check_mark:
  • Saffier :white_check_mark:

Eerlijk is eerlijk, al het bovenstaande is minder cool dan die Lorus. Die ook nog meer aan je verzameling toe zou voegen, qua diversiteit.

1 like

Wat boeit het nou dat er Lorus op de wijzerplaat staat ? Als je het horloge mooi vind dan koop je het en draag je het toch? Al staat er “ Krokettenplukker “ op de wijzerplaat. Koop en draag wat je zelf mooi vind. Wat een ander daar van vind boeit niet

2 likes