Net terug van Barcelona, eentje om de pols en drie in de handbagage
Op vakantie minimaal twee horloges mee. Een automaat voor de avond en het diner en een quartz voor aan het zwembad en het strand. Welke twee horloges precies hangt af van mijn stemming en eventueel de bestemming
Ik reis hoofdzakelijk naar warme bestemmingen net strand en neem dan mee:
Casio voor raften, canyoning, etc.
Oris voor het strand en zwembad
Studio Underdog voor het restaurant en de bar
Nope, denk ook niet dat ik daar even binnenloop of ik moet er toevallig langslopen.
Grappig, schiet me net de werkwijze van een oud collega van me te binnen [we spreken pakweg 40 jaar geleden]
‘Op kantoor’ en in het dagelijks leven droeg hij trouw z’n Rolex [vraag me niet welk type].
Elk jaar ging hij, op vakantie, terug naar Brazilie, het land waar hij geboren was. Alleen dan verwisselde hij z’n Rolex voor het goedkoopste quartz horloge wat hij kon vinden. Reden?
Veel te gevaarlijjk om daar zo’n duur horloge te dragen…
Sinds 2018 de Ray Mears.
Ik merk dat ik hem ook dagelijks steeds vaker aan de pols hang. Bij speciale gelegenheden wellicht een mechanisch horloge. Maar ik neig steeds meer naar Quartz. Ik hoop dat Bulova nog wat sub 40 mm dingetjes uitbrengt.
De tudor is de afgelopen drie jaar het enige horloge dat ik mee neem, lekker zorgeloos te dragen en beide tijdzones in een oogopslag af te lezen.
Morgen vertrek ik voor 2 weken zwerven door India en dan 3 weken zwerven door Indonesië. 1 horloge mee. Wel zo zorgeloos. Oerdegelijke trouwe kameraad. De Casio Gshock DW5610U op een Bond Natostrap. Zonder zorgen de Ganges in
Geniet van jullie vakanties!
Wat een mooi vooruitzicht. Geniet ervan!
Je hebt er ook de perfecte reisgezel voor om je pols hangen.
Overigens zou mijn horloge niet mijn grootste zorg zijn als ik in de Ganges moest springen
Daar zit wat in! hahaha
Vrouw en 2 kinderen, dan weet ik hoelaat het is.
Mijn Toller, dan weet heel de vakantieplaats hoelaat het is
Stiekem gaat er dan toch een horloge mee, mijn Yema Navygraf, beetje uitpakken he
Zitten hier adapters aan voor de Nato? En zo ja welke? Ziet er wel leuk uit op die Nato!
Ik heb sinds lange tijd weer wat vakanties gepland staan dus ben maar eens gaan shoppen. Momenteel onderweg zijn:
De Medana “Twin Face?”
Hoe handig is het om beide tijdzones om een pols te hebben!?
De Roamer R-line Sport.
Deze heb ik aangeschaft voor de zwembadranden, stranden en watersport.
Een Roamer, waar ik de benaming ook niet van weet.
Deze heb ik onlangs erg goedkoop op de kop kunnen tikken. Wanneer heir iets mee gebeurd maakt mij dat dus totaal niet uit.
Tot slot de nummer vier welke ik graag mee zou willen nemen op mijn vakantie. Een van mijn automaatjes voor de avonden uit eten en dergelijke. Voorbeelden hiervan zouden kunnen zijn:
Roamer C-Line Automatic
Roamer Primeline DayDate Automatic
Hi @J_G ,
Dank voor het compliment! Nee geen adapters. Vond ik te lomp. Ik heb de nato op maat gesneden en de randjes gesmolten met een aansteker. Zit al bijna twee jaar prima!
Hier foto van de achterkant. Succes!
Op vakanties moet deze echt mee anders is het geen vakantie. Echter heeft dat meer te maken met het doel van het horloge dan met het horloge zelf
Klopt! Heb de mijne noodgedwongen verkocht, achter enkele maanden was mijn huid een woestijn door de siliconen band!
Meestal 2 a 3 horloges mee. Casioak voor waterdingen. Khaki field voor bosdingen en BB58 voor terrasdingen.