Toon je goedkoopste nieuw gekochte horloge..

Tja lage lonen landen heh… Daar kan een heel horloge door kinderen of vrouwen vier een appel en een ei in elkaar gezet worden.

En betreft vervoer, China staat officieel nog aangeschreven als ontwikkelingsland, waardoor er transport voordelen bestaan waardoor verzendkosten lager zijn dan als je hetzelfde binnen Nederland zou versturen.

1 like

En dus kunnen ze voor €1,32 een horloge maken, van de andere kant van de wereld hiernaartoe verschepen, hier weer sorteren, vanuit de container naar een verzender sturen en vandaar uit naar jouw voordeur vervoeren?

Terwijl jij alleen voor de laatste regel om een bandje in een envelop te versturen €2.00 kwijt bent.

Geloof je het zelf of ben je tegen beter weten in je eigen standpunten , waar je niet over nagedacht had ,aan het verdedigen?

Ik vind het verder prima hoor.
Alles mag, mar nix moet.

3 likes

€ 31,23

11 likes

Ik ontken niet dat je een goed punt hebt. Ik gaf alleen nog een extra kijk aan mogelijkheden. Het kan een combi v beide zijn.

Vostok Komandirskie 24hr
Op bij geleverde NATO

Op originele stalenband

8 likes

Voor mij ook bij Ali, uiteraard.

Geïnspireerd door je post bedacht ik dat iets dergelijks ideaal zou zijn als China-vakantie-horloge, om erna met iets anders mee terug te komen.

In het verleden wel eens zitten loeren naar een horloge bij de Kruidvat of Action, maar daat vragen ze nog 7 of 8 euro voor, wat het me niet waard was.

Dus na je post zelf ook maar es op Ali gaan zoeken. In eerste instantie naar een soort Garmin of G-Shock achtig horloge voor zo weinig mogelijk.

Totdat ik de zogenaamde smart watches (let op de spatie) tegenkwam. Ze noemen het waarschijnlijk bewust geen smartwatch, aangezien ze niet bepaald smart zijn. Ze kunnen bv geen apps installeren voor nieuwe functies en zijn relatief beperkt in hun functies. In de omschrijving staat oa smart bluetooth watch, watch smart, smart band of smart bracelet…
Eigenlijk zijn het een soort van goedkope connected watches. Want zelfs als fitness tracker vind ik ze bagger. Ze tellen sommige bewegingen als stappen, de hartslagmeter is volgens mij alleen een groen led lampje, want ik zie niet eens de sensor. En in het luchtledige ‘meten’ ze toch telkens een hartslag van rond de 80 :face_with_raised_eyebrow:

En over waterbestendigheid moet ik al helemaal maar geen verwachtingen bij hebben. Bij 1 vd horloges zie ik in t donker zelfs licht vh scherm door n kier komen :face_with_peeking_eye:

En t rugged model heeft decoratieve knoppen :sweat_smile:
Allemaal werken ze namelijk met 1 enkele touch-knop. Zo eentje bij t scherm die niet hoeft in te drukken, maar alleen aan te raken. 1x aanraken is voor Next en aangeraakt houden is voor Select.

En begrijp me niet verkeerd, er zullen vast betere/degelijke smartwatches op Ali te vinden zijn. Maar ik zocht n cheap ass wegwerp horloge.

En wat ik zocht in een vakantie horloge boden ze wel: bluetooth sync tijd, notificaties voor whatsapp, telefoontjes en sms (helaas niet voor email en agenda) en bovenal praktisch opladen zonder weer n extra kabel mee te hoeven nemen :smiling_face_with_three_hearts:

Ze hebben namelijk heel slim n USB plug aan t horloge zelf zitten waar t bandje als t ware mee aan t horloge gekoppeld wordt. Die steek je in n willekeurig USB poort en hij begint gewoon te laden :partying_face:

Makkelijk laden is wel nodig, want hij gaat maar n dagje mee bij matig gebruik.

Maar welke zou me nou t beste bevallen en t fijnst om de pols zitten?
Ach, die krengen kosten iets meer als 2 euro, dus heb ze allemaal maar gekocht bij diverse verkopers :upside_down_face:

En hoewel de middelste t beste bij me staat, passen ze allemaal wel ok om mn pols.
Dus de komende 5 jaar (ga gemiddeld 1x per jaar naar China op vakantie) ben ik voorzien v vakantiehorloges.

Het record v goedkoopste nieuw gekochte horloge weet ik helaas niet te verbreken, die staat volgens mij nog steeds op naam v TS.
Maar ik heb volgens mij wel de goedkoopste nieuw gekochte slim bluetooth horloge. Die meest rechtse was namelijk slechts €1,68.

Inclusief verzending welteverstaan :exploding_head:

3 likes

Op een markt in groningen, ik meen €17,50
Hij was nieuw maar batterij was leeg. Dus voor dat bedrag kreeg ik hem mee

4 likes

Mijn goedkoopste nieuwe, een Phoibos

5 likes

Een casio van een paar tientjes Eur 40 geloof ik, waardeloos ding want je kan de tijd niet aflezen in 99% van de gevallen tenzij je de verlichting gebruikt of je arm in een bepaalde hoek richting het licht houdt. Nu in gebruik als buro wekker.
image

3 likes

Casio f105w , nieuw gekocht bij 14 euro bij een bekende kleding webshop toen ik wat overhemden nodig had. :slight_smile: perfecte beater…

5 likes

Ik vraag mezelf soms oprecht af waarom ik een horlogecollectie heb buiten dit.

8 likes

Veel horloge voor weinig €10,27

1 like

Deze had mijn zoon (toen 8) ‘afgepakt’ en een jaar of 2-3 dagelijks gedragen. Z’n Waterloo vond ie tegen een tafelpunt (glas kapot) maar uiteindelijk verloren/vergeten op het voetbalveld.

Dat moet dan wel deze zijn. En meteen de Wat dragen we vandaag. Een maand oud. €68,-.
De groene POW met Alpenlandschap op de dial heb ik overigens ook besteld. Veur ‘t goeie doel :angel:

Klein, plat, hyperbetrouwbare tijd (loopt al een maand quasi gelijk met m’n radio controlled citizen), zoals al m’n Miyota’s doen.

2 likes

Hmm, mijn eerste horloge kreeg ik rond 1980. Dat was een digitale Casio, dat lang geleden al verdwenen is en waarvan ik ook geen foto heb. Zal een tientje of twee, drie (guldens; Google maar even wat dat is, gen-Zers :wink:) Sindsdien heb ik ook nog een Lorus duikertje gehad van (dacht ik) zo’n 6 tientjes. Ook dit heb ik niet meer. Maar het goedkoopste horloge dat ik nieuw gekocht heb én nog steeds heb, is deze Swatch, die ik jaren geleden bij de Bijenkorf kocht voor zo’n 7 tientjes.
Kopen we nog Swatch ? ( en waarom ) - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl  - het forum voor liefhebbers van horloges

2 likes

Oe, gaaf die groene stenen wijzerplaat :+1:t3:

1 like

Dat Titanium hadden ze voor mij beter van de plaat afgelaten, maar dat is een opmerkelijk aantrekkelijke Seiko. Zo zag ik ze nog niet eerder en doorgaans hoeven al die subdials voor mij niet.

1 like

Met u eens, het is triest. Een kinderhand is gauw gevuld met een product van Ali Cyaankali.

1 like

Dat komt bij dat ik nog nooit iemand met diezelfde Seiko heb gezien. Noch in het echt, noch op fora.

Hij is vreemd. Ergens erg mooi, maar tegelijkertijd heel erg lelijk. :upside_down_face::smiling_face:

1 like

Na een akkefietje op de tennisbaan met een automaat deze G-Shock met tienduuzend functies waarvan (overdag) nul fatsoenlijk afleesbaar in huis gehaald :slightly_smiling_face:

3 likes