Voor mij ook bij Ali, uiteraard.
Geïnspireerd door je post bedacht ik dat iets dergelijks ideaal zou zijn als China-vakantie-horloge, om erna met iets anders mee terug te komen.
In het verleden wel eens zitten loeren naar een horloge bij de Kruidvat of Action, maar daat vragen ze nog 7 of 8 euro voor, wat het me niet waard was.
Dus na je post zelf ook maar es op Ali gaan zoeken. In eerste instantie naar een soort Garmin of G-Shock achtig horloge voor zo weinig mogelijk.
Totdat ik de zogenaamde smart watches (let op de spatie) tegenkwam. Ze noemen het waarschijnlijk bewust geen smartwatch, aangezien ze niet bepaald smart zijn. Ze kunnen bv geen apps installeren voor nieuwe functies en zijn relatief beperkt in hun functies. In de omschrijving staat oa smart bluetooth watch, watch smart, smart band of smart bracelet…
Eigenlijk zijn het een soort van goedkope connected watches. Want zelfs als fitness tracker vind ik ze bagger. Ze tellen sommige bewegingen als stappen, de hartslagmeter is volgens mij alleen een groen led lampje, want ik zie niet eens de sensor. En in het luchtledige ‘meten’ ze toch telkens een hartslag van rond de 80 
En over waterbestendigheid moet ik al helemaal maar geen verwachtingen bij hebben. Bij 1 vd horloges zie ik in t donker zelfs licht vh scherm door n kier komen 
En t rugged model heeft decoratieve knoppen 
Allemaal werken ze namelijk met 1 enkele touch-knop. Zo eentje bij t scherm die niet hoeft in te drukken, maar alleen aan te raken. 1x aanraken is voor Next en aangeraakt houden is voor Select.
En begrijp me niet verkeerd, er zullen vast betere/degelijke smartwatches op Ali te vinden zijn. Maar ik zocht n cheap ass wegwerp horloge.
En wat ik zocht in een vakantie horloge boden ze wel: bluetooth sync tijd, notificaties voor whatsapp, telefoontjes en sms (helaas niet voor email en agenda) en bovenal praktisch opladen zonder weer n extra kabel mee te hoeven nemen 
Ze hebben namelijk heel slim n USB plug aan t horloge zelf zitten waar t bandje als t ware mee aan t horloge gekoppeld wordt. Die steek je in n willekeurig USB poort en hij begint gewoon te laden 

Makkelijk laden is wel nodig, want hij gaat maar n dagje mee bij matig gebruik.
Maar welke zou me nou t beste bevallen en t fijnst om de pols zitten?
Ach, die krengen kosten iets meer als 2 euro, dus heb ze allemaal maar gekocht bij diverse verkopers 
En hoewel de middelste t beste bij me staat, passen ze allemaal wel ok om mn pols.
Dus de komende 5 jaar (ga gemiddeld 1x per jaar naar China op vakantie) ben ik voorzien v vakantiehorloges.
Het record v goedkoopste nieuw gekochte horloge weet ik helaas niet te verbreken, die staat volgens mij nog steeds op naam v TS.
Maar ik heb volgens mij wel de goedkoopste nieuw gekochte slim bluetooth horloge. Die meest rechtse was namelijk slechts €1,68.
Inclusief verzending welteverstaan