Show jullie zomervakantie horloge(s)!

System 6/7 sound/speech board,
in dit geval een Blackout uit 1980

Ah! Ik heb onder andere een system 6 Gorgar. Maar ik dacht een TZ klok te zien.

De seamaster gaat altijd mee op vakantie, lekker mee de zee in en kan tegen een stootje :sunglasses:

8 likes

Lekker fleurig voor de zomer :sun_with_face:

5 likes

Nu aan de Côte d’Azur :fr:

4 likes

Op vakantie naar familie bezoek in Hong Kong gaat er meestal n goedkope prul mee die ik er achterlaat om n ander horloge mee terug te nemen. Geen horloge voor mezelf, want na de inbraak is de lol er van af om horloges te sparen.
Dus horloge voor anderen. Dit jaar geen idee voor n Fiffer.

Enfin, t goedkope vakantie horloge v me had ik vorig jaar al gekocht. Toon je goedkoopste nieuw gekochte horloge.. - 107 van marnixmoed

T is de 2e v rechts geworden dit jaar. En dat t goedkoop is blijkt vandaag aan de waterbestendigheid. Of eigenlijk t gebrek er van:

Er zit n dikke vochtplek achter t scherm na n licht regenbuitje. Ding is dus zo lek als n mandje…
Doch voor 2 euro ofzo vind ik dat ik niet mag klagen voor n Bluetooth Smart horloge die t nog wel doet en super makkelijk op reis op te laden is zonder extra kabels. Je trekt gewoon t bandje los en steekt em in n USB poort.

Wel n raar dingetje. T horloge wat ik vorig jaar als vakantie horloge had achtergelaten in HK wilt om onbekende reden geen verbinding meer houden/maken met de app. Dat was dus letterlijk eenmalig gebruik :man_facepalming:

1 like

Mijn vaste vacantie trio. :smiling_face:

6 likes

2 likes

Ligt denk ik al 12 jaar niets te doen in een la.
Wie kent ze niet :upside_down_face:
Gaat nu weer de la in voor … jaar.

3 likes

Strand / zwemmen

s’Avonds

6 likes

1 van de 3 gaat altijd wel mee.

5 likes

De Sub voor dagjes weg en de avond, voor het strand de CWC.

5 likes

Mijn vrouw verraste me ooit met een trip naar Cancun, en ik had toen bij toeval déze om:

Deze had ik in Chiapas, in het zuiden van Mexico

Maar deze heb ik op veel meer plekken gedragen! Dit is in Mexico City, plaza de tres culturas, maar had 'm ook in Italie en Israel.

Deze Tissot wordt naar mijn gevoel gehaat hier op het forum want oh oh dat mechaniek is toch wel troep, met z’n plastieken palletvork! Maar voor op vakantie is deze echt prima hoor. Hij kostte me 250 euro, draagt echt heel prettig, en houdt de tijd prima bij. Ik neem 'm mee naar ja, overal. Als ik ga zwemmen gaat de stalen band erop, ga ik door een stadshart sloffen, gaat 'ie op leer. Prima. Die pen heeft onder de dop een schroevendraaier zitten met een hex kliksysteem waardoor je schroevendraaier kan gebruiken als kleine philips of kleine flat head. De flathead heb ik iets aangepast zodat het nu een pin pusher is. Werkt prima. Mijn vrouw moet altijd om me lachen als ik op het vliegveld weer eens met m’n pen aan het prieken ben om de band te wisselen terwijl zij de koffie haalt.

image

Ik heb vorig jaar deze gemaakt met een ETA7754. Zelf alles gekozen en in elkaar gezet waar mij dat lukte (en wat mij niet lukte, deed Ed Schouten van TimeFix!). 38 millimeter, 100 meter waterdicht, 13.5mm dik, saffier voor en achter, screw-down pushers en kroon, op staal. Mijn vrouw vindt deze echt te klein. Mijn pols is zo’n 18-19 centimeter, die van haar is natuurlijk veel kleiner en toch vindt ze dat deze maat beter bij haar past dan bij mij.

Het “ideale” vakantiehorloge? Geen idee, bestaat niet denk ik. Het zou het ideal dagelijkse horloge voor mij zijn. Het zou bijvoorbeeld de Sinn 103 Ti Diapal kunnen zijn maar die is zó knettertje dik dat het gewoon niet leuk meer is (17 millimeter met een kast van 41 is gewoon niet leuk) dus die is het niet.

Ik denk dat het zoeken, de lichte frustratie dat het ideaal niet bestaat, juist deze hobby zo “leuk” maakt.

4 likes

Er gaat er 1 mee dit jaar…

5 likes

Deze heeft afgelopen 2 weken veel om de pols gezeten. Overdag op pad veel de gshock om. Had ook 2 horloges op stalen band mee, maar met 30 plus graden toch minder comfortabel.

6 likes

Blijft mooi!

Ik ben een maatje teruggegaan:

5 likes

2 likes

Deze blijkt ideaal te zijn. Sportief maar comfortabel, stijlvol maar niet te uitbundig.

4 likes

Ik neem in ieder geval deze mee.

Mocht het me nog lukken om binnen nu en anderhalve week een rubberen band te scoren gaat deze ook mee.

5 likes

Calatrava no date in de zon

Calatrava no date op het strand

Calatrava no date op bezoek in Calatrava (!)

Calatrava no date op het terras

:sunglasses:

8 likes