Ik heb ineens keuze stress.. Rolex VS Breitling.

Eerst nog even in een aantal willekeurige Omega en Seiko topics roepen dat Rolex veel beter is en veel innovatiever.

7 likes

Gefeliciteerd met je keuze!

1 like

Alle andere merken negeren.
Behalve Omega en Tudor, uiteraard :grin:

Goede keuze, niks mis met een Explorer :+1:

2 likes

De enige juiste plek voor een Breitling*

* Hier zoeken inbrekers naar geld, niet naar horloges :wink:

1 like

Je zegt het zelf al, dat is correct.

Grappig genoeg zit ik er exact hetzelfde in wat die Mercedes wijzers betreft, die vind ik ook gewoon ronduit vreemd. Ik kan cathedral hands veel beter hebben, en eerlijk gezegd denk ik dat het hem er in zit dat ik dat vredesteken met hippie’s associeer, waar ik een tyfushekel aan heb, om het maar even plat te zeggen.

De Breitling is erg mooi en ook 100m WR, maar ergens heb je in mijn optiek gelijk in je keuze. Ik zie namelijk weinig aan dit ding wat de prijs rechtvaardigt, en er zijn hele sloten fabrikanten die wat mij betreft net een wat leukere kleine seconde neerzetten. Ik vind 'm mooi maar niet speciaal. De Rolex is ook niet speciaal, maar die pretendeert niets anders te zijn dan een daily beater voor overal, en geen premier. :slight_smile:

Ik zou ook bij de Rolex uitkomen, denk ik. Maar om de Mercedes-wijzers te ontlopen zou ik deze pakken:

En dan kom je uit bij het alternatief: Zouden er stick wijzers van Rolex te vinden zijn die je in een explorer I kunt prakken? Is dat een haalbare mod, @HanDavinci? Misschien zelfs uit een DJ 41, dan los je direct het probleem op dat Rolex’ wijzers echt altijd net te kort zijn.

2 likes

Goeie keuze…gaat nooit vervelen denk ik en multi inzetbaar:-)

1 like

Roep “Rolex!” in zoveel mogelijke willekeurige posts (onderwerp of vraag is niet relevant) en je wordt vervolgens wel toegelaten! :+1:t2: :yum:

Alvast veel plezier met de Explorer I…en neem de tijd voor de aankoop! :+1:t2:

1 like

Is het begin van het vermaak…
:

1 like

ja dat zijn de dilemma’s :wink: haha

nee maar snap je wel hoor. maar niks geen haast toch? ik zou gewoon lekker beetje rondkijken, veel passen om zo een beetje te leren wat je mooi vind en wat niet.

maar ik vind het zelf wel twee verschillende horloges, de rolex toch wat sportiever (en veel breder te gebruiken door de metalen band) en de breitling wat meer dresser. Ik vind ze beide mooi, maar gaat er om wat jij mooi vind :stuck_out_tongue:

Dat is best uit te leggen. Zeker als je al een Breitling hebt. Dat had ik even gemist. Vele plezier alvast met de voorpret! Gaat wel lukken denk ik.

Ik haat Rolex. Had ik dat al gezegd? :thinking: :sunglasses:

Dat is geen probleem. Maar wat ik dan zou doen is een 116000 plaat en wijzers in een 114270. Dan heb je de elegantere kast en niet ROLLIEROLLIEROLLIE op je rehaut staan.

Snelle photoshop:

Alleen De Explorer I is toevallig het enige model waarbij ik de nieuwere verkies boven de oudere.

Niet gaan ouwehoeren met een 214270, die is gewoon prachtig in zijn cleanheid als toolwatch.

7 likes

Hij bedoelt zeer waarschijnlijk ‘Rolex is beter dan *****.’
***** = willekeurig ander merk

A. Zoals je het omschrijft, lijkt het alsof de Breitling een bevlieging is en de Rolex een lange termijnplan waar je goed over hebt nagedacht. Ik zou vasthouden aan het doel dat je voor ogen had. Als je gisteren niet naar de juwelier was geweest, had je dan ooit deze Breitling overwogen?

B. Deze Breitling heeft een prachtige plaat maar zou even goed van een andere fabrikant afkomstig kunnen zijn.

C. Je weet dat je vrouw van je houdt als zij jou meesleept naar de horlogeboer :sunglasses:

EDIT:
Goede keuze! De foto die je plaatste is wel de 36mm trouwens; de 39mm ziet er net even anders uit.

Mooi cadeau :ok_hand:

Ik ben gisteren niet naar de juwelier geweest, noch overweeg ik enig Rolex horloge. De Mercedes Benz ster op mijn motorkap vind ik mooier dan menig Kia of BMW.

1 like

In ieder geval beter dan Credor. :joy::joy::joy: Zo he, die zijn lelijk:

imageimage

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Wat denk jij Sybje? :sunglasses::smirk:

OT: Goede keuze @anon53002072EV. Zou als ik jou was ook eens een oude 36mm, de 14270 of de 114270, proberen. Is echt een topper, zeker als je hem (ook) op leer wil dragen:

4 likes

Ligt het aan mij dat ik dit niet helemaal begrijp? Haar geld is toch ook jouw geld en andersom? Of denk ik nu te ouderwets?

2 likes

Heb je de kans om je te onderscheiden sluit je weer aan bij de rest van de meute met Reloxen?! Gemiste kans :grinning: Natuurlijk wel veel plezier met je aankomende aankoop :+1:

Hahaha, de ironie. Kan ik niet eens Relox zonder spelfouten schrijven.

Maaruh, die Breitling B55 is wel bijzonder, die zie je bijna niet (behalve hier op de blauwe markt dan) :rofl::rofl::rofl:

Ik vind Rolex een mooi merk maar niet helemaal overtuigd van de Explorer I.
Misschien iets té eenvoudig?

Van Breitling ben ik geen groot fan m.u.v. de Aerospace modellen. Maar deze Breitling Premier Automatic 40 vind ik wel heel erg mooi.
Ik herken het niet direct als een Breitling als er geen logo op had gestaan.
Verder vind ik het horloge niet alleen net maar het heeft ook iets sportiefs. Het is dus ook een veelzijdig horloge.

Het is allemaal persoonlijk maar ik zou hier voor de Breitling gaan.

2 likes

De explorer…gaaaaaaap
Koop dan een mooie dj

1 like