Ondertussen is de verhouding 70% tegen 30% in het voordeel van de Explorer. Goede keus.
En vanaf hier ontopic!
Rolex passen…
Rolex kopen…
Rolex mooi vinden…
Rolex toch niet mooi vinden??? Dan in de verkoop en alsnog die breitling. Grote kans dat je rolex je meer oplevert als ie een maand oud Is.
Zoals: stel je voor dat je na het dragen van een Rolex geen ander merk meer zou willen. Ik zou daar doodongelukkig van worden en mezelf ook niet meer als serieuze horlogeliefhebber kunnen zien.
En niet alleen omdat er nog veel goedkoper spul is, maar juist omdat Rolex een beetje het instapmerk der luxe horloges is.
Waar is TS? Hij was toch naar S&C…
Update plz
Lekker kopen wat je mooi vind. Overigens vind ik van de twee merken precies deze twee modellen niet de meest fraaie. Maar dat is puur persoonlijk.
Zelf zou ik voor de premier gaan puur op gevoel. Kies vanuit je eigen gevoel. De uitstraling van dit horloge vind ik prachtig.
Die heeft zijn besluit al gemaakt en kan zich niet vermoeien met jullie gekakel. En terecht.
Absoluut niet.
Mijn goedkope horloges draag ik met alle plezier.
Prijs maakt niks uit om ergens van te kunnen genieten.
Dit dus
Zucht… dacht dat ik af en toe regels mis met lezen…
Wel doen: Horloges die je overweegt een keer in het echt bekijken.
Niet doen: Je keuze laten beïnvloeden door een poll op een forum.
Haha en jij denkt dat jouw keuze onbewust niet wordt beïnvloed door het forum?
Daar heb je geen poll voor nodig, dat gebeurt nu eenmaal.
Het is gewoon leuk om er over te hebben. Daar is dit forum voor. Doorslaggevend zal het vaak niet zijn, maar het kan je best nieuwe inzichten geven.
Dit forum is met name geschikt om bevestiging te krijgen voor je rare gedachtekronkels betreffende horloges.
Ik zeg ook helemaal niet dat je je niet moet laten beïnvloeden. Integendeel. Niemand wordt alwetend geboren en naarmate je meer leert ga je dingen ook anders waarderen.
Ik zeg: Je moet niet je keuze laten beïnvloeden door een poll. Juist omdat daar informatie, beweegredenen en dergelijke uit zijn gefilterd. En dat is juist de informatie die je meeneemt in je eigen beslissing. Ik ben het dus met je eens dat de conversatie leuk en leerzaam is.
Mijn keuzes worden niet alleen onbewust, maar ook heel bewust beïnvloed door de informatie die ik zelf opzoek op fora, boeken, door conversaties met mensen, suggesties van collega’s, noem maar op. Maar het gaat dan om meer dan de vraag waar mijn omgeving de meeste aansluiting bij voelt. ‘De meeste stemmen’ is voor een keuze als dit niet veelzeggend. Tenzij je natuurlijk bewust op zoek bent naar goedkeuring binnen een gemeenschap. Dan is het een bijzonder doeltreffend middel. Maar ik denk niet dat dat hier van toepassing is.
Ik kreeg gistermorgen ontbijt op bed, een kopje thee met een hardgekookt ei.
En twee mokken. Eentje met I PAPA van mijn dochter en eentje met “Caution Builders At Work” van mijn zoon.
Was een fantastische vaderdag!
En wij moeten het doen met een zelf gemaakt fotolijstje met macaroni.
On topic: Rolex Explorer I zou mijn keuze zijn omdat het een fantastisch horloge is wat altijd en overal gedragen kan worden.
Prachtig maar niks voor mij.
Er is er wel eentje hoor en die wint direct.
Maar vind het absurd veel geld voor een horloge, gaat buiten mijn gevoel van wat kan… helaas want wauw.
Maar zo raak ik in mijn eigen topic off topic… … dat is slecht
Mijn overtuiging is nu volledig en ja de explorer komt eraan… Nu juiste adres ervoor vinden.
Tips?
Ik wil de complete beleving… koffie…koekje…mooie klets… meer zien en passen terwijl de aanwinst even op maat en tijd gezet wordt… en en en .
Hoi
Betreft het uiterlijk van de horloges begrijp ik het dilemma.
Echter is het ook belangrijk stil te staan bij kwaliteit en afterservice.
Dan ben je bij Rolf echt veel beter af. Buiten gesprekken die ik heb gehad met juweliers/ horlogemakers betreft Breitling waaruit heel duidelijk naar voren komt Hoe de kwaliteit en de service is.
Iets waar de vakhandel zelf niet blij van word.
Ik zou zeggen Rolex.
Zij maken hun eigen calibers en het is top kwaliteit.
Succes met kiezen.
Vriendelijke groet
Roon 1
Gewoon even door sparen voor een Omega
Kuch
De basisvraag is heel simpel: hou je van afschrijving? Als ja: Breitling, als nee: Rolex. Klaar.