Ik kwam dit plaatje een tijdje geleden tegen en moest wel lachen om de omschrijvingen!

Ik moet eerlijk zeggen, dat een paar merken mij volledig onbekend zijn, maar ja, ik verzamel nou eenmaal geen RMW’s.

Als je het niet kunt lezen, dan even downloaden en groter maken in je viewer…

10 likes

Ik vind het leuk!

*Edit
Aan de hand van dit plaatje wordt het een Rolex of een TH. Waarbij wij de term ‘succesvol’ met een korreltje nemen.

1 like

Bedankt voor het delen.
Zijn er nog meer of soortgelijke cartoons met stereotypes toevallig?

Dit is de enige die ik ken, maar waarschijnlijk bestaan er veel meer, zoek maar eens met Google afbeeldingen.

Hij blijft leuk ja.

2 likes

Een aantal van de merken zijn je onbekend? Hoe dan? Dit zijn toch wel de meest bekende (love it or hate it) merken uit de branch, me dunkt.

Vandaag ben ik gebruikte auto verkoper…

2 likes

Oei, mijn Grail is een Rolex. Zowel het plaatje als de omschrijving zijn angstig treffend.

Erg leuk artikel, dank voor het delen.

Ik heb nog nooit een Richard Mille of F.P. Journe horloge hier langs zien komen, zover ik weet… :older_man:

:wink:

Geweldig!
Van een Journe klok had ik nog nooit gehoord, en past mijn JleC master compressor niet helemaal in het plaatje, maar toch… :grinning:

@James_T_Kirk
Door forum zoeken zijn 15 keer “FP Journe” gevonden.
Ik wist het omdat ondanks ik nieuw ben heb ik al 2-3 keer hier ervaan gelezen. :wink:
http://www.fpjourne.com/eu/collections-fr-sv-csouv-1.html
https://www.google.be/search?hl=fr&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1192&bih=675&q=fp+journe&oq=fp+journe&gs_l=img.3..0i10i24j0i24.539.3216.0.4111.9.9.0.0.0.0.224.965.7j1j1.9.0…0…1ac.1.64.img…0.9.963.K1h2AHQ3HW0
En volgens dit zal misschien een hier komen:
Wat Te doen ?

Je gaat er hopelijk niet vanuit, dat ik ALLE posts van het forum heb gelezen, toch? :raised_hand: En dan nog, op mijn leeftijd alles onthouden is ook al teveel gevraagd. :older_man:

3 likes

Natuurlijk, maar dat jij nooit een Journe horloge heb gezien of ervan iets gelezen verbaast mij. Hij is, vind ik, een van de grootste van onze tijd. Ik hou niet altijd van hoe zijn horloge uitzien, maar dat maakt niets uit wat betreft de bewegingen.
Enjoy :
"Every oscillating object sends out vibrations. Nearby bodies absorb the same frequency. It’s the principle used to tune a radio to the right station.

In the case of the resonance wristwatch created by François-Paul journe, each balance alternately serves as exciter and resonator. When both balances are in motion, they reach a state of “sympathy” throught the effect of resonance and began to beat naturally in the opposite direction. The two balances therefore support each other, giving greater inertia to their movement. This harmony is only possible if the difference in frequency between the two is no more than five seconds per day accumulated in 6 positions. Adjusting them is an extremely delicate task. While an external disturbing movement affects the running of a traditional mechanical watch, in the case of a resonance watch this same disturbance has the effect of accelerating one of the balances and slowing down the other. Little by little, the two balances come back together to reach a point of agreement and thereby eliminate the disturbance. This innovative chronometer offers a level of precision that is unrivalled among mechanical watches."
http://www.thepurists.net/patrons/members/felipe/resonancereview/review.html
:smile:

Nou, OK, nu heb ik er eens van gehoord. :smile:

1 like

Ik ken iemand die heel erg past in het Patek-plaatje. Is dan meteen ook een platina chronograaf bij hem… :no_mouth:

Haha,ik zie ook wel herkenningspunten !
De enige die ik mis van wereld faam is Omega(wordt een keer genoemd als andere klok erbij)

Inderdaad, bekender voor mij, dan die 2 linksonder…