In blijde verwachting... niet van een Rolex!

Ja… zoiets zal het moeten zijn… 'k gebruik nu ook al regelmatig mijn Mobieltje als Hotspot voor mijn Tablet, als er ergens geen Wi-Fi is, maar wel 4G…

“Ach… remember the good times”
image

image

in 2002 was dit 't summum op het gebied van Mobiel internet…

Ik kon met mijn Psion 5 via infrarood verbinding maken met het internet… door op mijn Ericsson T28 in te bellen bij Zonnet…

Mailen vanuit de auto, als je in de file stond… Foto’s van een digitale Camera (als ie een Compact Flash Card had) versturen naar een E-mail ontvanger…Internetten… zelfs Faxen… kon allemaal… met deze twee apparaten… tegenwoordig zit alles in één apparaat… alleen zou ik graag een Psion 5 -achtig apparaat zien met Android als OS… (eigenlijk een kleine Tablet, met een fysiek toetsenbord… wie weet komt dat ooit nog… ( mijn EEEPC van Asus komt in de buurt… maar heeft geen “mepscherm”… )

'k moet maar eens na gaan vragen bij de locale PC-Boer wat er mogelijk is, en wat het kost…

1 like

Toch lekker… Mijn eigen werkplaats, 36m² de ruimte om lekker te werken… op 2 minuutjes fietsen van huis, in plaats van 10 minuten met de auto…

In de hoek staan de Aluprofielen voor de volgende werkbank.

Momenteel heb ik thuis in mijn schuurtje nog een flinke freesklus op de machine staan… 12 platen plexiglas, met een bewerkingstijd van een uurtje of 5… momenteel staat er 1 op, die tot een uurtje of 4 vannacht bezig is…morgenochtend vroeg de volgende plaat erop, en dan “naar de zaak” om verder te werken aan de werkbanken…

4 likes

Die gemonteerde lijkt mijn bestelling wel? :sunglasses:

Wanneer is het D-day?:wink:

de Gemonteerde is niet jouw werkbank, die staat nog in pakketjes in de hoek… vanmiddag zal dat waarschijnlijk al anders zijn, ik verwacht nog wat post, dus werk ik thuis tot de postbode geweest is, en dan gooi ik de Workmate achterin de auto… ja… voor een halve kilometer… ( ik moet ook de Boorkolom, en mijn boormachine, en een aantal boortjes meenemen)… en dan kan ik de profielen boren, connectors inschroeven, en opbouwen…

Kastjes ga ik ook vandeweek halen… en dan is het afbouwen geblazen

1 like

Overigens… dat “werkblad” dat achter tegen de muur staat… da’s geen werkblad… 't is gemaakt van 12 mm Multiplex…

Dat is de mal die ik gebruik bij het frezen van de werkbladen…

1 like

Slim!

Zoek de fout… :wink:

gelukkig heb ik van werkbanken meer verstand… :slight_smile:

Deze kan de deur uit…

hetgeen betekent dat

Dit momenteel nog de enige werkbank in aanbouw is in mijn werkplaats.
'k ben net terug… na het in elkaar zetten van het frame heb ik:

Alles weer netjes in de kast gezet… boortjes terug in het doosje, bitjes in het andere doosje… accuschroefmachine, en boormachine terug in de koffer… boutenkoffertje dicht… licht uit en wegwezen… tijd voor een biertje… een Paulaner Hefe Weiß vandaag…

Maandag wordt waarschijnlijk het hout voor het blad geleverd, er moet nog even een nieuw blad op mijn cirkelzaag, dan kan ik em op maat maken, lijsten eromheen, legplankjes maken, met lijsten, alles in de blanke lak zetten… en op naar België… (ohja… de kastjes moeten nog in elkaar… Morgen… want maandag wordt als het kan de vorige werkbank geleverd, en dan kan ik mogelijk meteen het werkblad ophalen…

2 likes

Mooi dat frame, ben zeer benieuwd!

We kunnen een spelletje poolen Jan en een biertje bij levering van de werkbank…:wink:

De zwarte bal is een Bergeon case opener bal om wat in de horlogewereld te blijven ( dat was de fout ), kan je nog steeds zeggen dat het werk gerelateerd is… :wink:

efdbdf93bb641412097c9a2bd9f8adc615ee2e25_1_666x500

1 like

't was me al opgevallen dat de “8-Ball” te groot was… maar ik kon die “B” erop even niet plaatsen…

Pool… Jee… even denken… eh… da’s 26 jaar geleden dat ik dat voor’t laatst gedaan heb…

1 like

Nog wat leuks mogen ontvangen van CousinsUK… snelle levering!

3 likes

Je bent al goed aan het inkopen :yum:
Het is niet voor niets dat horlogemaker het “ambacht van de duizend gereedschappen” wordt genoemd :zipper_mouth_face:

2 likes

Moet wat kosten maken… :sunglasses:

Dinsdag verwacht ik nog een Bergeon case opener en een Witschi watchexpert 4. :briefcase::briefcase::briefcase:

2 likes

En uiteindelijk ben je die 1000en gereedschappen nog aan het aanvullen met 1000 zelfgemaakte tools :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

En dan moet de materialenlijst voor het eerste jaar van de docent nog komen.
Nog meer gereedschap…

1 like

Denk dat ik al aardig wat heb dat geschikt is voor de scholing. :sunglasses:

Wel tof @BMWX6M dat je de werkbank bij een forumlid bestelt. Wat de opleiding betreft, Bart (de docent) is een superkerel en tevens ook mijn horlogemaker :smiley:

1 like

Je bedoeld de “onder_wijzer_” van de horlogecursus? :joy:

2 likes

Update!..

Vandaag het werkblad gehaald… morgen op maat zagen en dan naar mijn werkplaats brengen…

Ik ben daar momenteel afhankelijk voor van mijn ouders, omdat ik zelf momenteel geen auto heb… en achterin de motor gaat het niet passen… (vandeweek wel een paar sportschoenen, een lange broek, een zonnebril, telefoon en Tablet en een heel bruin brood achterin het zadel gehad… :slight_smile:

Morgen dus zagen, en dan naar mijn werkplaats… frezen, en lakken… met het warme weer van nu zal dat flink zweten worden… maar de lak droogt wel lekker snel…

1 like

Vochtige handdoek in de nek, lekker ouderwetse airco is dat.:wink:

En geen zweetdruppels op de lak hé. :rofl:

Zeker niet bij dat motortje van je avatar.:sunglasses:

Maar we zijn benieuwd voor het resultaat, zeer kortelings komen er foto’s online van het resultaat en mijn tijdelijke werkruimte.