Even serieus
Waarom
Voor mij zijn horloges het enige in een druk leven wat echt alleen voor mij is .
Dat vind ik fijn en een paar euros waard.
De aanschaf.
Een beloning voor het harde werken.
De pols tijd
Mijn en mijn plezier alleen.
Even serieus
Waarom
Voor mij zijn horloges het enige in een druk leven wat echt alleen voor mij is .
Dat vind ik fijn en een paar euros waard.
De aanschaf.
Een beloning voor het harde werken.
De pols tijd
Mijn en mijn plezier alleen.
De hoeveelheid copium in de reacties op deze post. Love it!
Die moest ik googlen. Generatiedingetje denk ik. Toch nog wat geleerd in dit topic.
As a meme term, copium is a satirical term used by ‘online personalities’ on platforms like Twitch and Reddit. It’s an amalgamation of two terms: ‘cope’ and ‘opium’, and it’s a joke term used to describe a fictional drug that one consumes after suffering a loss, defeat, or disappointment .
Moi aussi
En die Ingenieur is ook gewoon mooi !! , maar waarom zo duur gvd ??
En als alternatief voor jou YM ti had IWC dit al eens gemaakt, zowel in staal als Titanium, in de hoogtij dagen en heel goed betaalbaar. IWC 3536 GST ;
Vind jij de lijmresten van het geplakte glaasje passend bij een horloge van 4K?
Een like voor de alliteratie
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Als je de verwachting zou hebben dat een horloge van 10k ook 100x beter zou zijn dan 1 van 100 eypo’s, dan kom je van een koude kermis thuis.
Tuurlijk zijn er GS’en van 60k of meer waar ik van ga kwijlen, maar dat betekent nog niet dat ik dat er ooit aan uit zou geven. En da’s ook puur rationeel. En als ik multimiljonair zou zijn, kocht ik zo’n GS misschien wel gewoon.
Vooral dat, zelf van genieten, de buitenwereld heeft er toch niets mee. Dus alleen kopen wat jij mooi vind.
Zoals jij het beschrijft, kan ik het niet… en dat zou het betreffende horloge tekort doen. ( want het is zeker niet allemaal kommer en kwel )
Het ging dus om de Hamilton Khaki field.
Online vond ik het echt een heel mooi horloge, en er vaak heel dichtbij gestaan om m te bestellen, maar in het echt kon mij deze niet echt meer bekoren. Maar zo zag/voelde ik het iig.
Natuurlijk zou je zo’n horloge makkelijk kunnen doorschuiven. Maar dat is me de moeite niet waard.
Als je onder heel erg specifieke hoeken met een heel erg specifieke lichtinval onder een vergrotende lens naar dat horloge kijkt zie je onregelmatige bubbeltjes onder het glas.
Of het lijm is weet ik niet, maar met het blote oog op de pols zie ik het nooit, ook niet met de leesbril. Kortom: prachtige YouTube hype, dat “probleem”.
Maar eerlijk is eerlijk, als ik een aquanaut van 50K in handen heb met scheve indices, of een Rolex met ruwe wijzers en skere end links van 22K, ja, dan vergeef ik Grand Seiko hun zonden voor dat bedrag.
Was het de Khaki field 38? Als je die al te groot vind is de Smiths PRS29 Iets voor je.
Het is een field watch met 24 uurs display er op. Daar kunnen we weinig aan doen. Dat had een functie voor wie militaire tijd communiceert.
Daar kon je je wel eens in vergissen. Ze zijn solide met mooie werkpaarden als uurwerk.
Als ik kritiek op de goedkopere khakis zou moeten verzinnen zou het zijn dat de glaasjes niet ontspiegeld zijn. Bij de duurdere, zoals de Murph 38, is dat wel het geval.
Overigens is de Murph 38 mooi klein, en heeft hij een rustiger wijzerplaat dan de gewone field.
Maar je hebt het hier over een field watch van tussen de 400 en 900 euro, afhankelijk van de versie. Dan moet je er mee leven dat het functioneel is, en in sommige opzichten wat basic.
Daar gaan we weer!
Doet me denken aan de verzadiging die optreedt als je in een museum rondloopt en het zoveelste geweldige schilderij ziet, maar het allemaal niet echt meer doordringt. Zoals F. Scott Fitzgerald het verwoordde: “Too much of anything is bad, but too much Champagne is just right.” (deel 2 van de quote is voor het Wijn-off-topic). En ergens mag het toch ook een opluchting zijn dat niet elk horloge dat je ziet een ontembare hebzucht opwekt? Als je eenmaal wat keuze hebt in je kist/doos/lade/kluis, verwacht je (althans: ik) bij elke nieuwe aankoop iets unieks, een zinvolle (laten we hier niet te letterlijk op ingaan, dank ;-)) uitbreiding van wat je hebt en iets waar je met een verliefde glimlach naar kunt kijken. En da’s heus niet meteen die Piece Unique of supercomplicatie van een exotische independent of gevestigde naam.
Ik dacht dat het hier ging over de PP’s van deze wereld, met een horloge voor volgende generaties.
Maar het gaat over een van de goedkoopste Hamiltons. Niks mis mee overigens, ben ontzettend blij met mijn Hamilton.
Tuurlijk, niet het allergoedkoopste horloge op de markt. Maar dit zijn horloges die redelijk waar voor hun geld bieden. Daar hoef je geen irrationele Rolex-premium bij jezelf voor te rechtvaardigen.
Het ging over alle merken die ik daar gezien heb.
Maar mij viel ook de Hamilton op die ik eerst op het oog had… vandaar de benoeming.
Maar je vraagt je nu af waarom anderen sommige horloges wel heel mooi en begerenswaardig vinden maar jij niet?
Lastig te beantwoorden vraag.
Ik heb dit met auto’s.
Heel mooi meestal, maar geen enkele prikkel er een aan te schaffen.
De vraag die ik stelde was wat lastig…
En een beetje overload wat ik allemaal zag gisteren. Dus wat ik normaal online zag en de realiteit strookte niet helemaal zeg maar.
Vandaag naar een andere Italiaanse stad geweest waar ook dealers van grote merken zaten. ( niet zoveel als in Lugano ) en eens rustig en niet teveel gaan kijken… toen zag ik wat meer mooiere horloges.
Of hij eet elke avond een boterham met pindakaas ipv een biefstuk om zijn leningen af te lossen. Who knows.
Uiterlijke schijn en financiële situatie zijn alles behalve gelijk. Zo ken ik iemand met hetzelfde loon als ik, die een nieuwe wagen heeft, meer kleren en pakken dan ik ooit gehad heb en elk jaar de nieuwste gadgets. Maar… Vraag je hem mee uit eten, moet hij toch passen want het is weer een beetje krap aan het einde van de maand.
Nee, dan liever een oude focus, elke dag lekker eten en geen zorgen of ik de creditcard deze maand wel kan aflossen (maar wie ben ik he… Degene in kwestie is gelukkig zo. Voor ieders wat wils op deze blauwe knikker).
OT;
Als ik jou was zou ik een tweedehands Vostok amphibia op de kop tikken en uitloggen op het forum. Meer dan een amphibia heb je niet nodig, wat het leven je ook brengt.
Voor de mensen uit het Russen topic; dit is bedoeld als compliment. De Russen zijn de koning van de toolwatches in een wereld waar horloges meer een sieraad zijn dan een functie dienen.