Inbraak gehad, alles weg !

respect!

Ik denk dat jullie niet helemaal door hebben dat het twee kanten op werkt. De verzekering doet er alles aan niets uit te keren. Ook daar worden smerige spelletjes gespeeld. Dat jullie er in mee gaan en de fatsoensrakker spelen is goed maar als je denkt dat de verzekering helemaal eerlijk speelt dan ben je nog naïever dan ik al dacht

Dat het een wat weinig verheffend business is vol geldbeluste mensen die je een poot uitdraaien met premies geloof ik meteen. Maar dat ze de kluit belazeren en onwaarheden op papier zetten (zoals jij hebt gedaan met jouw horloge), dat lijkt mij sterk. Die zullen zich gewoon aan de polisvoorwaarden houden en geen werkelijkheid verdraaien, lijkt mij.

Dus dan zou ik als verzekerde ook maar de waarheid geen geweld aandoen. In het kader van:

Toch?

Met het risico dat ik mij hier als een ultieme simpele ziel toon: als je verzekeraar niet uitkeert omdat het niet is gedekt, had je toch gewoon een andere verzekering moeten nemen of (beter) aan de polisvoorwaarden (kluis, alarm etc.) moeten voldoen?

@Tommyvee en @AlexanderN fluit mij gerust terug als dit niet klopt.

5 likes

Word eens wakker Candide, alsjeblieft.

Geen premie wiilen betalen. Dan ook niet klagen. Je neemt zelf het risico.

Vertel eens wat ik hier over het hoofd zie. Handelen verzekeraars in strijd met hun eigen polissen? Doen ze net of je geen kluis had terwijl die er wel stond? Trekken ze de waarde van je Rolex in twijfel? Zeggen ze dat het een nepper was die je in Turkije op het strand hebt gekocht en keren ze je twee tientjes uit?

Verlicht mij.

Disclaimer: ik heb in mijn leven nog niet één keer aanspraak moeten doen op een reis/WA/brand/diefstal of wat dan ook voor verzekering (zonde van al die premie haha), dus ik ben een enorme newbie. :wink:

Ik denk dat je enkel om alleen die reden je mond al gewoon mag houden. Ervaring hebben is een pre als je mensen veroordeeld.

Hier laat ik het bij.

Haha. Ook zonder ervaring mag ik wat vinden van mensen die fraude plegen volgens mij. :upside_down_face:

Er zullen ook heel wat redenen te bedenken zijn om iemand te vermoorden, maar dat maakt het nog niet legitiem. :wink:

Je kunt in verzekeringskwesties alle rechtvaardigingsgronden van de wereld bijeenrapen (te hoge premie, ze keren niet uit wat ik wel had verwacht, etc.) die je wilt, het is en blijft gewoon verzekeringsfraude.

En als ze zich echt niet aan hun eigen regels houden: In Ius Voco Spurious.

3 likes

12 likes

Zozo…

Natuurlijk. Met een kleine kanttekening. Ik ben ook van mening dat tegenwoordig verzekeraars doen alsof alles heel simpel zelf geregeld kan worden, bijvoorbeeld online, en meestal lukt dit ook. Meestal, want soms is het echt niet zo simpel. Kijk als voorbeeld maar eens naar al deze reacties. (Met name) online verzekeraars doen steeds meer om zonder tussenkomst van een goede onafhankelijk adviseur zoals ik en @AlexanderN producten te slijten. Persoonlijk verbaas ik mij erover dat mensen zelf online ieder jaar alles zitten uit te pluizen in de avonduren terwijl je dit ook door een vertrouwenspersoon kan doen zonder dat dit (bijna altijd) extra kosten met zich mee brengt. Maar nogmaals, ieder zijn ding…het is maar net wat je prettig vindt.

2 likes

My point exactly. Men denkt snel en goedkoop zelf online wat af te sluiten, kijkt niet goed naar de kleine lettertjes en gaat dan huilen en fraude plegen als het niet uitpakt zoals ze hadden gedacht.

Daarom moet je dit soort dingen altijd even met een adviseur doornemen. Dat heb ik bij mijn ‘buiten de deur’ verzekering ook gedaan. Dan weet je tenminste zeker dat je niks over het hoofd hebt gezien.

Ik had bijvoorbeeld geen buitenlanddekking nodig omdat mijn doorlopende reisverzekering nogal riant is. Daar werd ik door mijn verzekeringsadviseur op gewezen. Scheelt me 100 piek per jaar. Toch weer lekker. Als-ie niks had gezegd had hij mij gewoon die premie uit de portemonnee kunnen trekken.

Het klinkt wat ongeloofwaardig, ik weet het. Maar ik heb blijkbaar een integere verzekeringsadviseur. :joy:

4 likes

En Expelliarmus Lumos Avada Kadavra. Proost!

1 like

:face_with_monocle:

Dude…

Ik ben het bijna helemaal met je eens @anon50762135EV. Alleen met het “doe het zelfen” op het internet, daar gaat het helaas nog wel eens fout. Schakel voor het vergelijk daarom ook een onafhankelijk adviseur in.

Voor wat het verhaal van hannes betreft, daar kan ik mij vrij kwaad over maken en daar ga ik ook verder geen woorden aan vuil maken.

Precies. Zie boven. :wink:

1 like

Ik zie het, was inderdaad al genoemd. Ik kreeg even een paar telefoontjes tussendoor.

1 like

@anon50762135EV heeft weer een ‘rapportschrijfdag’? :wink:

1 like

Haha ik ben vandaag klanten aan het bellen. Bellen en HF’en tegelijk. En inderdaad rapportages aan het schrijven. :joy:

1 like