Inbraak gehad, alles weg !

Tuurlijk. Maar de consequentie is een straf. Als je zegt dat deze mensen moeten worden afgeknald, zeg je in feite dat de doodstraf moet staan op inbraak.

Als het je overkomt, snap ik die emotie. Maar hier werd het door buitenstaanders geroepen.

1 like

Klopt, consequenties dragen. En dat betekent gevangenis en schade terugbetalen. Het roepen om “afknallen” van inbrekers (kennelijk als ze gevonden zijn, want ze zijn nu onbekend) getuigt imho van een hoog Neandertal-gehalte. In beschaafde landen doen we dat niet meer. Maar als je vindt dat dat wel moet zijn er nog wel enkele landen om naar te emigreren. Voel je vrij.

3 likes

Ik zeg niet dat mensen afgeknald of doodgeschoten moeten worden. Of opgehangen. Maar je moet niet zeuren als je een huis binnendringt en je vervolgens een wapen op je gericht krijgt. Of erger nog, wen kogel in je lichaam in welk lichaamsdeel dan ook.

Dan moet je maar niet inbreken. Wat moet ik dan zeggen? Foei! Wegwezen hier, schobbejak!

Ik ben verre van stoer btw.

3 likes

Heel erg om lezen… sterkte!

Wat mij wel verbaast is dat hier veel geld word uitgegeven aan horloges maar niet aan beveiliging.

Al mijn horloges zitten steeds is een proffesionele safe en ook het huis is beveiligd met alarm en camera’s.

Ik vind beveiliging zeker zo belangrijk als de horloges zelf.

1 like

Blij dat ik geen hele dure horloges meer heb. Zulke beveiliging zou mij te benauwend zijn.

Je hoort in dit land geen pistool te bezitten. Slechts met grote uitzondering toegestaan.

Ik las je vorige post toch heel anders. Ik weet ook niet of dat “afknallen” van jou kwam. En ik heb nooit gepleit voor “foei”. Ik constateer dat de consequentie gevangenisstraf is.
En ik zeg ook niet dat ik een inbreker niet mijn huis uit zou slaan, maar doodschieten zou mijn reactie niet zijn. Ik moet nog wat jaren verder in dit leven, zowel beroepsmatig als met mijn geweten.

6 likes

Ik had t ook niet over afknallen idd. Wil ook niemand doodschieten. Heb ook niet gezegd dat ik vuurwapens bezit. Maar er wordt niet altijd evengoed gelezen hier.

Ben het verder helemaal met @BMWX6M eens.

2 likes

Ik zei dat ik geschokt was over het woord “afknallen” en jij reageerde met “waarom?” Hoezo lees ik niet goed? Maar nu ga ik naar het strand.

Fijne dag nog!

1 like

Zo is het, moeten maar van een andermans spullen afblijven en anders gevolgen voor lief nemen.

Met duizenden diefstallen per dag zou het toch onderhand wel duidelijk moeten zijn dat de zachte aanpak en " ze hebben een slechte jeugd gehad" geen donder helpt.

Noem me dan maar onbeschaafd, want langzamerhand wordt beschaafd een synoniem voor idioot en moet je over je heen laten lopen.

3 likes

Ai, sterkte met de afwikkeling. De horloges komen wel weer terug maar dat ze in je huis zijn geweest doet ook mentaal wel wat.

Dus dan maar onbeschaafd.

2 likes

T is off topic aan het worden, maar dan gelijk stellen aan de dader… Dat wordt me te politiek correct, blij dat ik er anders over denk!

Dat lijkt me logisch als je kinderen in huis hebt.

Mijn ouwe heer had een restaurant in de buurt van de Kalverstraat in Adam.
15 inbraken in 13 jaar tijd.(70er jaren), dan krijg je wel een andere mening over zachte aanpak.
Mag het?

1 like

Ik heb mijn reacties weggehaald, niet omdat ik er niet achter sta, maar omdat ik gewoon niet moet reageren.
La vita é bella

2 likes

Ach leek mij dikke prima :+1:

1 like

Toch nog vanaf het strand: ik werk nu 17 jaar in het strafrecht en heb nog nooit iets over “slechte jeugd” in een vonnis hoeven of moeten schrijven. Het is een jaren-80 cliché dat te pas en te onpas wordt gebezigd door ontevredenen maar dat nooit meespeelt bij de strafmaat, althans niet bij meerderjarigen.
Op inbraak staat gevangenisstraf en niet de doodstraf, dat is zo. Ook niet levenslang want Wat blijft er dan over voor zwaardere delicten. Ik lees niet wat je alternatief is dus heb ik geen reden om je onbeschaafd te noemen.
Wel vind ik het jammer dat inmiddels de kern van dit topic wordt verlaten: de ellende die dit voor Jurgen heeft opgeleverd en de afhandeling ervan. Ik hoop dat dat naar tevredenheid gast en ik hoop dat de daders worden gepakt en berecht. En dat ze dan lang mogen brommen en de schade terugbetalen.

9 likes

Volgens mij is je bericht aan de verkeerde gericht.

1 like

Klopt. Verblind door de zon. Mijn welgemeende excuses Davy. Het betrof een antwoord op @mantaray.