Inbraak gehad, alles weg !

Haha zelfs dat. :joy:

1 like

Veel sterkte hiermee. Zeer vervelende situatie om mee om te gaan. Dat zal met de tijd makkelijker worden. Take care! :facepunch:

Sterkte, klote. Ik hoop het niet mee te maken.

Oppassen met Funda oid. Het schijnt dat inbrekers aan de hand daarvan huizen selecteren en bijvoorbeeld de plattegrond bestuderen.

Echt kut met peren dit! :expressionless:

Om t maar even plat te zeggen, mag wel in dit geval denk ik…

Sinds ik geen grote collectie meer heb, heb ik ook niets meer in de verzekering omdat de voorwaarden me te gortig werden.

Beetje mosterd na de maaltijd dit.

Maar misschien een idee om de horloges op zéér onlogische plekken in huis te bewaren als je weer een collectie op gaat bouwen.

Horlogekist tussen de winterdekens in een legkast. Horlogekist in een plastic zak in een lege zak hondenvoer in de bijkeuken.

Om maar een paar voorbeelden te noemen.

Sterkte met het afhandelen van de zaak.

Hoop dat je spullen toch boven water komen.

Groeten,

Noel.

Wat verschrikkelijk. Hoop dat je je snel weer veilig voelt in je eigen huis.
Helaas is zo’n voorval wel weer een moment voor ons allen om even stil te staan bij de verzekering.
Veel maatschappijen kennen een maximum bedrag voor sieraden en horloges van een paar duizend euro. In de loop van de jaren kan de hoeveelheid en dus waarde van de collectie natuurlijk toegenomen zijn.
Een ander punt is hoe de verzekering omgaat met meer horloges. Zijn 15 horloges nog “voor dagelijks gebruik” of moet het toch gezien worden als verzameling (en dus een aparte aantekening op de polis)

Voor diegene die twijfelen: bel even met je tussenpersoon.

In 8 van de 10 gevallen hebben mensen een inboedelverzekering met een max aan de volgende rubrieken (in huis):
lijfsieraden
Verzamelingen
Kunst en antiek
Audio visuele apparatuur

In dit geval vallen horloges altijd onder de rubriek lijfsieraden tenzij het echt ontrokken is aan draagtijd. Hoeveel je polis dekt is verschillend. En of je getaxeerd hebt etc.
Daarnaast hebben sommige mensen een buiten de deurverzekering of kostbaarhedenverzekering voor een zelf gekozen bedrag of en taxatie. Zo heb ik laatst iemand gehad die max E 5000 buiten de deur heeft (per keer en verschillende horloges) en daar heb ik een polis voor gevonden. In huis had hij dan E 10.000 in totaal. De rubriek lijfsieraden op de inboedel hebben we verhoogd. Er zijn nog meer mogelijkheden, het is maar net waar je voorkeur ligt. Let maar op de hierop volgende reacties :slight_smile:

Pb gerust voor vragen.

3 likes

Ik heb in ieder geval mijn polis vorig jaar stevig opgeschroefd & de horloges apart benoemd. (niet per stuk, maar bijv 10K aan horloges meeverzekerd)

Buiten de deur heb ik niet mee verzekerd. Daar zie ik niet zo het nut van in persoonlijk.

1 like

ik heb ook een kostbaarheden verzekering.
de waarde van de horloges wat we hadden in tesamen denk ik 7000 euro ofzo.
bijna allemaal in dit jaar en vorig jaar gekocht.
voor de rest mis ik vrijwel alle losse electronica zoals ipads, ereader laptop.
paar honderd contant geld, 2 camera’s, mijn zonnebril, zakmes, multitool en een samsung oplader (why???)

hopelijk krijg ik nieuwwaarde iig vd horloges, van de meeste heb ik de facturen.

Dat zou ik zeker even navragen of controleren!

Los van het typefoutje, snap ik niet wat je hiermee bedoeld. Horloges blijven onder de rubriek lijfsieraden vallen.

En met een buiten de deur dekking, daar kunnen ook bepaalde maximale bedragen van toepassing zijn. Ik snap dat jij daar wel naar kijkt, maar niet iedereen doet dat helaas.

Het beste is daarom om een kostbaarhedenverzekering af te sluiten. De kostbaarhedenverzekering die wij aanbieden, daar kunnen ook exclusieve horloges op verzekerd worden. Mocht je daar meer over willen weten, dan kun je mij altijd mailen/bellen. Je hebt mijn gegevens al.

Je Sub in de stortbak van je toilet. Daar kijkt echt niemand. :wink:

1 like

4 likes

Allereerst sterkte met de afwikkeling en de nasleep.

Ik weet niet precies waar je verzekerd bent maar bij centraal beheer zit er een flinke adder onder het gras;

-je krijgt tot 5000 euro of zo vergoed maar dat is enkel voor 1 horloge per inbraak. Als je er dus meerdere van 1000 kwijt bent krijg je er slechts 1 terug. Daarbij ligt de vergoeding enorm aan het merk. Bijna alle merken dalen keihard in waarde.

-enkel wanneer je de duurdere verzekering neemt is alles verzekert. Echter, dan moet je ook in bezit zijn van een verankerde kluis.

Let dus even goed op de “kleine” lettertjes voordat je bedrogen uit komt.

Klopt volkomen. Maar daar verschillen we iets van mening. Wat ik het beste vind vinden mijn klanten niet altijd het beste (helaas?), meestal heeft dat met premies te maken. Ik stel het natuurlijk voor maar ik doe dit samen met alle andere mogelijkheden die de gehele markt te bieden heeft. Ik heb daarom niet echt 1 product dat mijn voorkeur krijgt, het product dat na een uitgebreide uitleg mijn klant wenst krijgt mijn voorkeur :wink:

Wat ontzettend zuur!:scream: heel veel sterkte!
Goed verzekerd?

Yup centraal beheer

Geen verplichting.
Ligt er aan waar je verzekerd.

Ik heb tot 10K verzekerd, zonder kluis.

Ik ben erg benieuwd waar jij een losse kostbaarhedenverzekering kunt sluiten met een premie vanaf 1,5%. Meestal liggen de premies ergens tussen 4 en 5% of hoger, met daarnaast allerlei verplichtingen om ook bestaande polissen daar onder te brengen. Dan heb ik nog niet eens over de beveiligingseisen.

En uiteraard maak ik de keuze niet voor een klant, dat moet de klant helemaal zelf beslissen. Ik geef de klant net als jij, verschillende opties en daarbij valt de kostbaarhedenverzekering in een pakket vaak af. Simpelweg omdat de premie hoger is, dan het losse product.

Daarnaast hebben sommige zaken alleen emotionele waarde, wat heb je dan aan een kostbaarhedenverzekering die een bedrag gaat uitkeren. Wij adviseren dan om een gecertificeerde kluis aan te schaffen. Voor onze klanten hebben wij een korting bedongen op de aanschaf van een gecertificeerde kluis. HF members mogen hier trouwens ook gebruik van maken.

1 like

Bij welke schade geldt een maximale vergoeding?
Bij diefstal van lijfsieraden, horloges, edelmetaal, edelstenen en munten: maximaal € 5.000,-.
• Als ze niet in een kluis liggen.
• Liggen ze wel in een kluis? Dan maximaal de waardeberging van deze kluis.

  • De kluis zit vast in of aan uw woning en voldoet aan de montagenormen.
  • De kluis is opengebroken.
    • Het edelmetaal is een gebruiksvoorwerp.
  • Dan geldt geen maximum als de woning bouwkundig of elektronisch beveiligd is.

mijn horloges lagen niet in een kluis, dus max 5000 euro vergoeding ga ik vanuit…

toch niet maar voor 1 horloge? zoals hannes zegt?