Informatie over Enicar/laat je Enicar zien

De mijne heb ik onlangs aangeschaft en deze zat zo onder de huid pasta dat het niet van gisteren was zeg maar… dus dit horloge is in het verleden een keer een generieke kroon op gezet en zag er uit alsof het wel tientallen jaren zo gedragen is.
Het effect van die pixels vind ik echt te gek! als je hem draait dan gaat het van zilver naar groene burst tot groen naar donkergroene burst, erg origineel allemaal :+1:.
Het deksel ziet er ook nog keurig uit gelukkig! want door die afwijkende vorm zijn ze regelmatig toegetakeld had ik begrepen.
Al met al heeft dit exemplaar mijn interesse voor Enicar wel gewekt!
Nu ik weet dat er meerdere van dit soort pixel dails bestaan kan de jacht beginnen :joy::joy::joy:

Getracht een aantal foto’s te maken van het pixel effect en het deksel…

2 likes

Zou dit een redial kunnen zijn? :thinking: volgens mij klopt het logo niet. Althans, volgens mij heb ik het logo alleen maar gezien waarbij er een binnen en buiten ring zijn, niet twee die over elkaar lopen.

1 like

Ah goed gekeken Ivar, zie het nu ook. Misschien gewoon een digitale weeffout in de foto, ik kan me haast niet voorstellen dat iemand zo´n logo namaakt en dan er een twist aangeeft. Maar bij de foto van mijn dials is er inderdaad de gebruikelijke binnen en buitenring te zien, benieuwd naar meer beeld nu, ook van @Jtrommel :roll_eyes:

Ook bij andere dials met bijvoorbeeld de Enicar ´seamaster wave´ is het precies zoals jij terecht opmerkt

2 likes

Bedoelen we dit? of…

2 likes

beter te zien zo?

4 likes

Gisteren deze opgehaald ,wist niets van het merk Enicar,na deze lijn gelezen te hebben ben ik een gelukkig man
De foto’s

ook ergens gelezen 1954 ENICAR ontving zijn eerste certificaat van nauwkuerigheid met het AR1010 17J

Zou 4-55 op de binnenkant het jaartal zijn? (EPSA - STOP)

13 likes

Een erg mooie Enicar Pierre.
Wist je dat het Chinese Standard Movement die je nu veel ziet, op dit Enicar uurwerk gebaseerd is.

1 like

Ja hoor door ene Peter gepost en dus gelezen “ergens” in deze draad :ok_hand: :innocent:

Wow! wat een mooi horloge! Loopt hij ook OK?

3 likes

Zeker, à la seconde :wink: aankoop was een grote gok,toen ik het horloge ging ophalen draaide ik het op en dat liep direct , ik wou toch het deksel eraf halen ter plaatse om te zien of er wel een Enicar movement in zat maar ik kreeg ze niet open :pensive: (met de Walen regio Charleroi weet je nooit)

3 likes

Heel veel plezier met deze schoonheid…

1 like

Mooie vondst weer Pierre, geloof niet dat ik deze al heb ( de caseback dan…) - zo te zien wel een lekker vroeg model! Gefeliciteerd er mee

:yum:
Rechtsonder lijkt er nog het meest op denk ik, ook voor het zelfde werkje vermoed ik

3 likes

Vandaag deze maar eens om gedaan, is klein en de vorige eigenaar was een ruwe poetser, maar het is toch een blijvertje, en eerlijk je voelt niet eens dat je een horloge draagt :ok_hand:

9 likes

Vandaag mijn andere enicar wat draagtijd gegund, alleen even foto gemaakt van de caseback, en beetje leven in dit topic houden…

2 likes

Mijn Enicar Star Jewels:

Op orgineel staal.

Doet het ook goed op leer.

Wellicht interessant voor de Enicar liefhebber,
(Boek over de geschiedenis van Enicar):

10 likes

5 likes

Even voorstellen, mijn Sherpa D!
Mooi he!

15 likes

Zeker mooi! Maar eh, werkt de cijferring nog wel, hij staat zo raar (of is dat gezichtsbedrog?)

Mooie score, hier mijn ´neefje´ - Zonder D/datum en zonder automaat :yum:

6 likes

Grappig, eentje met zo´n reliëf in de wijzerplaat zit hier ook in de doos, maar ook weer geen D en automatiek :wink:

8 likes