Informatie over Enicar/laat je Enicar zien

Heel veel plezier met deze schoonheid…

1 like

Mooie vondst weer Pierre, geloof niet dat ik deze al heb ( de caseback dan…) - zo te zien wel een lekker vroeg model! Gefeliciteerd er mee

:yum:
Rechtsonder lijkt er nog het meest op denk ik, ook voor het zelfde werkje vermoed ik

3 likes

Vandaag deze maar eens om gedaan, is klein en de vorige eigenaar was een ruwe poetser, maar het is toch een blijvertje, en eerlijk je voelt niet eens dat je een horloge draagt :ok_hand:

9 likes

Vandaag mijn andere enicar wat draagtijd gegund, alleen even foto gemaakt van de caseback, en beetje leven in dit topic houden…

2 likes

Mijn Enicar Star Jewels:

Op orgineel staal.

Doet het ook goed op leer.

Wellicht interessant voor de Enicar liefhebber,
(Boek over de geschiedenis van Enicar):

10 likes

5 likes

Even voorstellen, mijn Sherpa D!
Mooi he!

15 likes

Zeker mooi! Maar eh, werkt de cijferring nog wel, hij staat zo raar (of is dat gezichtsbedrog?)

Mooie score, hier mijn ´neefje´ - Zonder D/datum en zonder automaat :yum:

6 likes

Grappig, eentje met zo´n reliëf in de wijzerplaat zit hier ook in de doos, maar ook weer geen D en automatiek :wink:

8 likes

Cijferring werkt, is de hoek van de foto en de schaduw. Vanwege dat ik nogal “wisselend horloge contact” heb (ik draag best veel verschillende) zet ik niet altijd de datum correct wanneer er 1 uit de doos komt…

1 like

Haha, nee doe ik ook nooit hoor, is iedere dag zo’n werk idd.

Een nieuwe aanwinst. Deze is van mijn opa geweest. Hij loopt niet, dus daar moet ik ooit misschien wat aan doen.

Lijkt mij echter wel het dames model gezien de grootte. Of was dit vroeger normaal?

9 likes

Leuk klokje, inderdaad, vroeger was een formaat van vanaf 33mm ‘normaal’ voor een mannenhorloge.

1 like

Beste Scudo, een pracht exemplaar ,de oliegever. Ziet er gelikt uit. groet Jobo71

De grootte wen je heel snel aan, ik draag nu ook dat formaat met 16/17 mm bandje er aan, draagt fijn gewoon.

4 likes

Ik heb deze Enicar star jewels incoming,
volgens mij met caliber 1141.
Heeft iemand meer info, bv. over welk type het is?
Denk zelf een Sherpa, maar het is puur gissen…

5 likes

Onderweg.
Kan er eigenlijk niets over zeggen.
32 millimeter. Enicar. Impulsaankoop. Mooi.
Als iemand meer weet, schroom niet…

9 likes

Hier ook een impuls aankoop, maar ben er wel erg blij mee. Horloge heeft wat werk nodig, dus daar gaan we maar eens werk van maken. Van de24 uursring heb ik de kroon losgetrokken, en het uurwerk zit niet mooi vast in de kast. Nu maar hopen dat het allemaal lukt.

23 likes

Linkt doet het niet