Dit is de mijne in het groen met een soort van pixel achtige plaat, orginele kroon er nog op zou leuk zijn! en een knappe band in 19mm liefst staal en orgineel
Zekers doen. Zijn leuke uurwerken ook, heel robust. Schijnt dat horlogemakers enicar heerlijk vinden om aan te werken, heb ik van horen en zeggen (zelf ook druk met een ar160 nu, met dank aan clinics van vinwat)
AR-160⦠Even gegoogled⦠Nou, jij hebt al heel wat zelfvertrouwen opgebouwd als je een klokje van rond de 200 euries uit elkaar durft te halenā¦
Grtzzz
Bert
Daarvoor veel geoefend
Veel āgoedkopeā Enicar banden komen er steeds vaker langs, helaas. In mijn ervaring overigens niet alleen de laatste tijd - al veel eerder werden er al matige bracelets aangeboden die er uitzien als kopiewerk maar wellicht ook het einde markeerden van dit bijzondere merk. Jammer
Enicar Sherpa Date
Weet je ook dat het veel voorkomende Chinese Standard Movement geïnspireerd is op de het Enicar 1124 uurwerk. Niet zo verwonderlijk eigenlijk, omdat er erg veel Enicars naar China zijn geëxporteerd en het was een degelijk uurwerk. De naam Enicar is ook in Chinese handen en er worden Enicar horloges gemaakt daar.
ENICAR 1124
CHINESE STANDARD MOVEMENT
Ik zag hier een vraag voorbij komen over het openen van Enicar behuizingen⦠Daarvoor heb je dit gereedschap nodig. Nu snap je ook waarom veel Enicars afschuwelijk verminkt zijnā¦
Af en toe moeten Enicarās ook een servicebeurtje krijgen. Oliesetje is er. Voorlopig allen nog als bureau accessoire totdat ik de horlogetechniek onder de knie heb.
Er is iemand die een 3D tekening van een tooltje heeft gemaakt voor de enicar supercompressors en die beschikbaar heeft gesteld. Ik heb er ook een paar laten printen. Werkt perfect
Ik zal even zoeken naar het linkje.
Top, dank je Ivarā¦
Mooi ding manā¦
Beste,
Nieuw op dit forum. Heb een Enicar horloge gekocht, maar deze wijkt nogal af van de gebruikelijke Enicar horloges, die ik op dit forum tegenkom. Heb de horloge gekocht omdat ik deze gewoon mooi vond , dus niet als belegging. Ik begrijp al dat er eigenlijk op het kroontje een logo behoort te zitten. Ook de wijzers zijn nogal afwijkend. Mogelijk niet meer origineel.
Kan iemand iets meer vertellen over dit type horloge, Gold Man.(zie foto,s)
In de toekomst hoop ik ooit nog eens een āSupertest, Rubymotor, 30 Jewelsā te kopen.(omdat mijn vader een vergelijkbare horloge had.)
Heb mij al reeds verdiept in de Enicar geschiedenis.
Groet,
Beginnend Enicar verzamelaar.
Mooi. Ik zal eens kijken of ik het boek ook kan bemachtigen
even aanhaken op dit topic. Ik was dit weekend in Maastricht en zag daar bij Scorpione een prachtige Enicar Chrono. Het zijn prachtige chronoās, maar voor mij totaal onbetaalbaar. Wat dolende over het web omdat ik dit merk nog niet goed kende, kwam ik deze van Enicar tegen. Bijzondere wijzerplaat vind ik. Ik kan alleen niets vinden over het uurwerk. Kan iemand met daar iets over vertellen?