Vandaag, op bezoek bij m’n moeder, dit Enicar horloge opgeduikeld. Deze was van mijn opa. Die is al inmiddels 33 jaar geleden overleden (op z’n 57ste).
Ik heb het horloge een beetje (nadruk op beetje) schoongemaakt en een paar foto’s gemaakt.
Hele mooie aanwinst! Iedere horlogemaker met gevoel voor vintage kan dit servicen, het enige punt is dat eventuele onderdelen lastig te vinden zullen. Gewoon even kijken in het gedeelte Ervaringen met horlogemakers, en dan in jouw buurt zoeken.
Bedankt! Ik vind het zelf ook een bijzonder leuke ‘vondst’!
Ik zie in de kaart met horlogemakers dat er 2 horlogemakers in Groningen zitten. Ik ga van de week even bij 1 van de 2 langs met m’n beide erfstukjes.
Tevens ga ik mij de komende tijd verdiepen in het merk Enicar. Want Google helpt mij niet bij het identificeren van dit specifieke model. Ik kan nergens info vinden over een Enicar met ‘small seconds subdial’ icm Arabische uurmarkeringen. Het nummer op de achterdeksel biedt ook geen soelaas.
Heb de mijne bij Vouwfietser gebracht.
Kwam perfect lopend weer terug.
Opwinden ging zwaar, nu niet meer.
Maar er is een topic van horloge makers. Kun je kijken wie er bij je in de buurt zit.
Zoals gezegd heb geen Enicar maar inderdaad @vouwfietser is absoluut aan te raden. Al mijn Finse vintage horloges zijn door hem naar tevredenheid geserviced
Grote vraag: wat is dit voor ding? In elkaar geknutseld door een hobbyist of hoort die wijzerplaat zo? Wijzerplaat is blauw en kleurt heel mooi mee, ziet er tot mijn verbazing erg mooi uit. En die datum, waarom zit er bij de date ook een dag en dan nog een extra dag ernaast?
Hij loopt bijzonder mooi moet ik zeggen. Er zit een Enicar AR167 in.
Tijdje niet meer gepost, maar ik heb heel recent een mooie automatic Star binnen heb gekregen. Deze komt uit een onverkochte voorraad van een voormalig dealer van Enicar. Dit type kast heb ik nog niet eerder gezien, valt wl vrij klein maar ik vind het cool
Goedemorgen. Hier mijn mooie 3-tal. Heerlijke horloges. Hou van de looks, hou van de Enicar heritage.
En toch…de horlogekist loopt over, letterlijk, ze worden nauwelijks gedragen, er moet focus komen. Toch? Pffff…twijfel twijfel twijfel.
Blauwe gedeelte, en dan 1 omega dresser kopen?
Of gewoon houden?
Keuzes Keuzes Keuzes…
Heb je even een bericht gestuurd want misschien kan ik je helpen met je keuze.
Heb mijn bovengenoemde Enicar weg gedaan. Was een mooi ding maar ik begreep dat de witte chapter ring overgeschilderd is. Dat voelt dan toch weer wat raar en opeens minder mooi (raar eigenlijk). Dus ik heb het erbij verteld en als onderdeel van een ruil afscheid genomen.
Ben wel weer een beetje aan het orienteren voor een horloge erbij en een Enicar is dan zeker geen gekke gedachte.