Informatie over Enicar/laat je Enicar zien

Moeilijk? Nee hoor dat viel in de tijd dat Enicar een soort Certina was nog wel mee. En ik heb ze ook niet per stuk gekocht hoor :wink: Maar wat ik er ooit mee moet beginnen, da’s andere koek. Man alleen het sorteren is al om moedeloos van te worden hahaha…

4 likes

Het zal niet eenvoudig zijn om er achter te komen voor welk kaliber zo’n wijzerplaat is, maar ja, ik denk dat er heel wat mensen belangstelling zullen hebben, vooral als ze op ebay verkopen.

1 like

Er is een Zwitser die er een aantal op Ebay per stuk aanbiedt, maar om daar nu dertig jaar over te doen om ze allemaal kwijt te raken :sweat_smile: Een paar jaar geleden zag ik een groot kunstwerk van een Chinese kunstenaar met veel Chinese wijzerplaatjes van horloges en klokonderdelen, muurgrote installatie - was wel even heel erg inspirerend!!!

1 like

Het gaat best snel denk ik. Ik zie 50-100 wijzerplaten daar. Stel een zeer conservatieve 20 euro per stuk dan is dat al gauw 1000-2000 euro

1 like

Haha dat zou lekker zijn zeg. Ben jij in je vrije tijd minister van financiën of zo…

Deze Zwitserse ebay verkoper bied inderdaad al jaren dezelfde onderdelen aan, is ook niet zo heel goedkoop.

1 like

wel mooie staat en enkele leuke specials - bijv die Sherpa ‘diver’ hoewel aan die blauwe guide twijfel ik een pietsje, maar zo’n Enicar Guide klokje doet al snel 1600 tot 4000 dollar tegenwoordig, dus blauw is wel een catch voor sommigen. Ik kreeg toevallig deze week een aardig bod voor een Guide case dus vandaar wat research gedaan :innocent:. Gave nos wijzerplaten zijn al net zo moeilijk te vinden als kastjes denk ik

4 likes

Prachtig die kasten, sommige zelfs compleet met kroon. :+1:

1 like

Ik weet niet of je een account hebt op het internationale forum? Je kan daar ook eens kijken of er intresse is. De rest dan evt als pakket verkopen. Ik denk dat je met al die enicar onderdelen wel een hoop fondsen kan werven wat van je projectjes weer op te laten knappen :grin:

1 like

Deze oude Star Jewels ligt al jaren in een laatje

2 likes

Thx voor jullie inspirerende complimenten, bij mij zelf is de echte drive er al een paar jaartjes uit. Zo wilde ik o.a. deze ‘ietwat’ beschadigde platte Enicar ooit op laten knappen dus dan koop je eens een partijtje - maar het erbij zoeken van het juiste wijzerplaatje kan dan toch aardig tegenvallen :joy:

En Frankenstein had in die tijd nog niet zo’n positief aanzien als nu, dus…ook deze ligt nog op zijn ruggetje :wink:

3 likes

Het internationale forum - wie wat waar Koekoek?

WUS, draadje the joy of collecting Enicar Watches. Hier zul je veel liefhebbers vinden. Wijzerplaten zijn inderdaad voor bepaalde types zeer zeldzaam. Vooral de Sherpa modellen worden gezocht. Door het harde leven wat veel sport Enicars hebben gehad zie je veel horloges met schade aan de wijzerplaat. Ik zie bij jou veel platen die in dress modellen horen, die zijn op zich iets minder in trek maar toch heb je daar een aardige schat bijelkaar.

1 like

WUS inderdaad zoals @malus65 zegt . Daar zitten de meeste mensen .

1 like

Heel erg bedankt voor de tips, ook @koekoek, hoewel Horlogeforum me eigenlijk al genoeg bezighoudt :smiling_imp: Ja de sport dials had ik natuurlijk ook graag in dat soort aantallen gehad, maar die hebben ook nog eens het probleem dat ze vaak zwart - en dus kwetsbaarder zijn voor allerlei aantastingen. Binnen de horloges maar ook in stock. Heb er wel een paar hoor, maar dus niet echte toppers, daar heb ik dan wel weer kastjes van. Wat ik aan Enicar gekocht heb destijds was natuurlijk al door vele handjes gegaan en dan weet je het wel…

5 likes

ik zoek nog een super divette wijzerplaat :frowning:

1 like

Nou, dit ziet er toch beter uit dan vele anderen die ik ooit voorbij heb zien komen.

1 like

Ha da’s dus lastig…Moet die in een OPS case Rene?

1 like

Dit is geen ops case maar een ultra dive case als ik me niet vergis.

2 likes

Volgens een Enicar expert (en ook elders gechecked) is het wel een Super Divette, maar zwart geanodiseerd. En mat, dus wellicht is dat dan weer geen OPS, dat zou kunnen