Informatie over Enicar/laat je Enicar zien

In dit geval lijkt het het beste om een donor uit eBay op te vissen. Hoeft niet heel duur te zijn en het is makkelijker, een passende kroon vinden kan nogal frustrerend zijn.

Vandaag deze fraaie Sherpa Date

15 likes

ik heb bakken met kroontjes , als je mij even een berichtje stuurt raap ik er wel een zooi vergulde bij elkaar , zoek je er 1 uit en de rest stuur je retour

5 likes

Euh…ik zoek er eigenlijk ook nog één voor mijn Ocean Pearl…:blush: :yum: :blush:

1 like

en hoe ziet dat eruit wat zijn de maten ?

1 like

Vertel maar welke

6 likes

:joy:

Ik ben nu even niet in de gelegenheid om te meten en n foto te maken. Doe ik morgen! :+1:

Hier lijkt ie in ieder geval erg op:

2 likes

Heerlijke horloges die Enicars.
Vandaag had ik deze om en waarschijnlijk blijft ie nog wel even om de pols.

8 likes

Doe ik, alvast bedankt!

Enicar met patina :sunglasses: Heeft iemand een idee van de leeftijd? Ik gok eind 50s/ begin 60s ofzo maar ben geen enicar expert

3 likes

Aan de binnenkant van het deksel staat waarschijnlijk de prouctiecode. Ik weet niet of je die eraf kunt krijgen maar daar vind je de informatie. Volgens mij is dit model van eind '50, begin '60 er jaren inderdaad.

1 like

Ik krijg hem gewoon met een caseback opener open. Ook de Sherpa met super compressor kast kreeg ik gewoon open met de jaxa. Ik heb hem helemaal schoongemaakt en het glaasje gepolijst.

Aan de binnenkant van het deksel staat geen code of iets dergelijks. Alleen service markeringen. Het achterdeksel is ook helemaal afgesleten door de vorige nato dragende eigenaar :sweat:

En ook de andere Enicar. Die is er helaas minder goed aan toe. Zou @domega een NOS wijzerplaat hebben? :thinking: :smile: Wat ik me ook afvraag is of deze wijzers correct zijn? Meestal zie je die seconde wijzer met rode tip niet op Sherpa’s dacht ik.

5 likes

Dat zou best wel eens kunnen Koekoek

12 likes

:astonished: :slight_smile:

WoW!

Een oude Enicar.

Ik denk jaren '50, diameter 35mm.

Groot 30,5mm Enicar 1292 uurwerk.

5 likes

Heerlijk eigenwijze bandaanzet deze Ultrasonic - en dan weer zo’n bescheiden front en dial!!! Dat was ook nog wel eens anders bij Enicar

2 likes

Ja, zo’n bandaanzet had ik voorheen ook nog nooit gezien.
Heel mooi zo’n voorraadje Enicar wijzerplaten, volgens mij is daar moeilijk aan te komen. :grinning:

1 like