Informatie over Enicar/laat je Enicar zien


Tijdgenoot - zonder het uurwerkje

4 likes


3 likes

Mijn nieuwste aanwinst :wink:.

24 likes

wauw die is super!

2 likes

Omdat belofte schuld maakt laat ik mijn nieuwe aanwinst ook in dit topic zien

Hij liep even niet meer goed toen ik hem een uurtje af deed maar inmiddel loopt hij al weer anderhalf uur als een zonnetje :sunny:

13 likes

Ik heb een vintage Enicar Sherpa 600 gekregen van mijn opa.
En ik had nog nooit van het merk gehoord, na wat Google werk kwam ik bij een zeer informatief artikel over de geschiedenis tegen hier op het forum.

Het horloge zelf doet het wel en lijkt de tijd nog goed bij te houden, maar soms stopt die even en na wat schudden begint die weer. Ik ga er van uit dat deze al heel lang of nooit een servicebeurt heeft gehad.
Zelf ben ik er nog niet over uit of ik het waard vind om dit te laten doen. Er zat bij mijn opa niet veel sentimentele waarde aan, en bij mij eigenlijk geen. Ik vindt het gewoon een leuk horloge om te zien.

Hier wat foto’s:

De achterkant lijkt mij sowieso een keer gepolijst te zijn, want de graveringen zijn zeer slecht te lezen.
Maar het lukte om dit nummer te lezen: 164-54-031

8 likes

Net terug van service:

18 likes

Mooi horloge! Ik zou het glaasje polijsten en klaar (mits technisch goed natuurlijk)

Mooi model van goed merk! Top

Deze week verloor het Enicar wereldje een van haar meest inspirerende verzamelaars…een bescheiden eerbetoon

11 likes

Iemand die mij kan helpen aan een stift voor mijn sherpa automatic? En eventueel een kroon en glas?

Het is een 167 uurwerk

Hoop dat iemand mij kan helpen

Groetjes!

9 likes

Ik weet dat dit topic er niet voor is, maar niet iedereen kijkt in het te koop gevraagd gedeelte, iemand die van zijn Enicar af wil, liefste een automaat, voorkeur is een Sherpa, maar een ander model ook aanbieden als je er iemand blij mee wil maken :grin:

Foto’s van mijn lievelings Enicar om ontopic te blijven!

9 likes

Staat er eentje op eBay

3 likes

Vanavond deze schoonheid :wink:

16 likes

Mijn enige enicarretje!

16 likes

De mijne.

15 likes

Mijn bescheiden familie bij elkaar.

20 likes

Erg mooi! :ok_hand:t2:

1 like

Die GMT is heel tof!

1 like

Noem het maar bescheiden. Stuk voor stuk prachtige Enicars.

2 likes

Deze vandaag, draagt superlicht.

10 likes