Informatie over Enicar/laat je Enicar zien

Het uurwerk heet 21? jewels 1650.
Als ik dit google kom ik een paar horloges tegen van de jaren 70, klopt dit?

1 like

Ja, dit zijn horloges uit de jaren 70.
Bij die van mij staat geen Automatic op, omdat het een handopwinder is.

Het type is AR (Ariste Racine) 165 D (date ?)
En het zal 21 jewels (=robijnen lagertjes) hebben

Edit: volgens mij zie ik 27 jewels staan

2 likes

Net binnen, generieke maar NOS bor bracelet. Via @Skyjack en @goedie nu aan mijn Enicar beland en daar zal hij ook wel aan blijven zitten.

32 likes

:heart_eyes: hot damn!

1 like

:+1:
Ronding van de end links lijkt precies goed?! (of toch iets bijgewerkt?)

1 like

Nee, helemaal niks aan gedaan, sterker nog, ik ben precies deze bracelet al tegengekomen op Sherpa’s maar dan met gesigneerde clasp. Dit model werd gewoon door Enicar gebruikt.

1 like

Dan is de band goed terecht gekomen! :grinning:

1 like

Jazeker👍🏻

1 like

Dat pakt goed uit zeg! Super mooie combinatie. :ok_hand:t2:

1 like

Bedankt Hidde! The Enicar force is strong here :wink:

1 like

Hij is binnen.
Volgens mij klopt het allemaal niet echt…
Alle drie de wijzers zien er anders uit maar ik vind het wel een leuk horloge.
Ref.nr. op de deksel is trouwens: 167.07.115

6 likes

Tof horloge :slightly_smiling_face: Geen idee of het helemaal origineel is maar het ziet er erg mooi uit in ieder geval.

1 like

Er kloppen een aantal dingen niet, volgens mij, maar voor niet te veel geld (€64 oid?) best een grappig ding. Toch maar in de verkoop dus? Ik zou wel hebben vermeld dat het niet om een eerlijk horloge gaat.

2 likes

Op MP?

Ja, maar inmiddels niet meer. Opgelost :slight_smile:

2 likes

Ja…
Ik had deze op Catawiki gekocht. Denk de laatste keer trouwens.
Ik had al mijn bedenkingen wbt het horloge en durfde deze niet op dit forum aan te bieden.
Heb hem toen idd op MP gezet en de koper wel op de hoogte gebracht van de staat. Hij was er toch heel blij mee!

1 like

Gisteren binnen gekregen, iets waar ik al lang naar aan het gluren was, een chronograaf. Vroeger vond ik dit soort indeling met a-symmetrische wijzerplaat niet mooi maar tegenwoordig vind ik het juist supervet. Toen ik er dus een voor een relatief redelijke prijs tegenkwam gehapt. Moet wel even langs de horlogemaker om nog wat kleine dingetjes te fixen maar ik verwacht geen grote issues. Oa het plexi is niet kloppend en te dik. Daar moet dus een ander type voor gezocht worden, hopelijk gaat dat snel lukken.

35 likes

Ah, hij is binnen! Lekker hoor Stef. :ok_hand:t2:

1 like

Top dan, het is ook een leuk ding :+1:

Heel gaaf, ik vind de indeling juist heel tof :+1:
Ziet er mooi en goed uit!!

Wat betreft dat plexi, is dat een kwestie van meten en passen, letterlijk? Of bestaat daar een soort referentie tabel voor oid?