Bijna
Wat een ellendig topic, ik word er veel te hebberig van.
Mmmh…met de rode nachtring? Dat zou kunnen, maar een Guide? Ik vermoed dat er wel een paar hf’ers zijn die de hunne niet (vaak) posten
Aha, projectje
Moet te repareren zijn, die Enicars zijn onverwoestbaar.
Haha, zit geen werk in dus dat gaat het niet worden
Nou, benieuwd naar jullie expertise. Toen ik een weekje geleden bezig was met kijken naar de Enicars heb ik geboden op twee exemplaren op eBay. Kreeg ik vanmorgen een bericht dat ik er 1 heb gewonnen die verzonden wordt vanuit het beruchte India.
Dus kom maar op, wat is er allemaal nep aan deze (volgens mij de wijzers sowieso) en moet hij direct de prullenmand in?
Deze was behoorlijk goedkoop maar ik heb ook nog een hoger bod gezet op deze, die ik overigens veel mooier vind. Die komt uit Duitsland trouwens:
Plekje op de plaat zie ik, wat plekjes op de rotor…
Erg mooi exemplaar Estiva!
De blauwe plaat heeft andere wijzers goed gezien!
Kast is verder erg gepolijst aangezien alle tekst op caseback weg is
Wel mooie plaat
Dat polijsten was mij nog niet opgevallen. Maar goed, dan zal behalve de caseback de kast zelf ook wel gepolijst zijn.
Ik ga eens loeren naar een setje andere wijzers, moeten van die vierkante wijzers op neem ik aan? Rechte wijzers, dat bedoel ik meer.
Dat klopt!
Zal ook eens rondzoeken, de kroon is ook niet te zien op de foto
Datum lijkt ook wat raar uitgelijnd, de datum draait al een beetje rond 10 uur. Maar dit geeft het vervangen van de wijzers ook een beetje aan
En de indices zijn verdwenen
Verdomd. Dat me dat niet is opgevallen zeg.
Och dat gebeurde bij Enicar wel vaker geloof ik maar dan zijn er meestal wel gaatjes gebleven. Lijkt best een hoop werk voor een klein prijsje
Deze heeft volgens mij een aparte minuten ring over de wijzerplaat. Dat zie je wel meer, ook bij andere merken
Ja, dat had mijn vorige dus ook! (die ik binnenkort weer terug krijg)
Daar was die ring overigens repainted, tot mijn spijt.
Haha, verdomd joh. Is het niet exact hetzelfde horloge?
Had in mijn foto’s dat gifje teruggevonden. Die wijzerplaat is super moeilijk te fotograferen. Ik herinner me dat die Enicar die ik had dus ook een AR167 had. En dat die wel goede wijzers heeft maar de kast lijkt ook wel dezelfde op die andere die ik heb gekocht?
Dan heb ik dadelijk een prima donor voor de mijne, haha.