Informatie over Enicar/laat je Enicar zien

Volgens mij is hier iets anders aan de hand; als je naar de foto kijkt heeft deze namelijk wel minuten indices, alleen zijn die van 5, 10, etc verdwenen.

Daarbij zijn de woorden “automatic” en “Swiss made” oid ook niet te vinden, terwijl ik die wel zou verwachten.

1 like

Vandaag nog een plaatje geschoten :grin:

9 likes

Swiss made zie ik wel staan, helemaal onderin de rand…

1 like

Wat een heerlijke foto’s worden hier gepost zeg de laatste tijd!:heart_eyes:
Ik ben zelf een beetje aan het rondloeren her en der, want het begint toch wel te kriebelen om een Enicar (sherpa) aann mijn collectie toe te voegen. :yum:

1 like

Ja, je hebt gelijk, die had ik niet gezien. Maar ik moet zeggen dat het me alleen maar meer zorgen baart aangezien dat voor de helft onder de case rand zit.

1 like

Join the club :grin:

1 like

Mijn vriendin noemt het obsessief, ik noem het zelf vaak ‘enthousiast’. Gisteravond dacht ik: dan moet ik nu ook mijn oude Enicar terug hebben. Dus heb hem even opgehaald.

De persoon die hem had is een verzamelaar die nooit horloges draagt en er ook niet al te zuinig mee omspringt. Dus het plexi is wat meer bekrast, gelukkig krijg ik dat er wel uit.

Wat mij dus opvalt: ook geen Swiss made op de plaat. Wel ‘automatic’. Als de dial is heropgemaakt is dat wel echt professioneel gedaan. Kroon is origineel. Caseback is niet zo gepolijst dat er niets meer te lezen is.

Twijfels zijn over de inner ring, die past precies voor dit horloge (of is passend gemaakt). Wijzers zijn wel een soort van lomp maar schijnen wel bij dit horloge te horen.

3 likes

Zowel de ring als wijzers zijn niet origineel :smirk:Ondanks dat heeft hij wel een leuk aanzien. Maar daar blijft het bij. :wink:

NOS sherpa D

Maar eens een dagje proberen

10 likes

Nos is ongedragen in de box :wink:
Overigens wel een mooitje!

1 like

Nos is nieuw, deze is ongedragen zonder een enkel krasje

Denk dat je dat ook wel nos mag noemen :wink:

1 like

Ik denk dat Frans bedoeld dat dat niet strookt met je foto :slight_smile: Als iemand dit te koop zou aanbieden als nos met deze foto er bij, zou ik wel overslaan zeg ik eerlijk.

Wel leuk ding, overigens :+1:

2 likes

Wat betere fotos

12 likes

Hoe kun je dat nou zien? En hoe hoort hij dan te zijn?

Wbt de wijzers lijkt het wel op een set die Enicar gebruikte; maar wat opvalt is dat ze eigenlijk veel te kort zijn. Ze komen niet in de buurt van indices. Nou is dat niet altijd bij elk horige een must, maar dit is niet wat je hier zou verwachten. Voorbeeldje:

Van dit type nummer zijn er verschillende versies gemaakt. Van de versie waarbij er bij de dag aanduiding ook een getal staat zijn er al wat minder.

Die minuten ring is volgens mij nooit gebruikt bij dit type horloge.

Er zijn verschillende versies, daar was Enicar heel goed in, maar een voorbeeldje van hoe het er uit zou kunnen zien:

afbeelding

4 likes

Het lijkt inderdaad te kloppen wat je zegt. Als ik met macro kijk zie ik ook meer de hand van een vaardige Indiër dan een origineel ontwerp.

Als ik wat meer zoek zie ik van dit type veel meer inderdaad met indices en dan zouden de wijzers wel ongeveer kunnen kloppen.

Maar dan zou van deze dus ook de wijzerplaat opgemaakt zijn en die chapter ring toegevoegd. Het misstaat hem niet.

Heb ik dadelijk 2 van die Mumbai special Enicars in huis. Lol. Die moeten dan maar weer eens op Marktplaats, inruilen voor een fatsoenlijke.

1 like

Nos… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Heel gaaf ding en inderdaad in superstaat (of het nu NOS of bijna NOS is :stuck_out_tongue:) ! Wil je delen hoe je hieraan bent gekomen?

1 like

Achja staat zegt genoeg :smiley:

Ookal zit de doos er niet bij, volgens vorige eigenaar 3x gedragen maar het bandje gaf uitslag aan zijn pols
Hierdoor in een doosje beland van ander merk en zo gekocht.

Hierdoor noemde ik hem nos al hoewel de doos en tag dan ontbreekt haha

Via marktplaats gekocht :smiley:

1 like