Informatie over Enicar/laat je Enicar zien

Vind hem ook NOS staat, mooi horloge ook wel @Martijn als je hem zat bent en ik kan hem betalen :rofl::rofl::rofl:

1 like

Hij zal het nest wel verlaten vermoedelijk, wil toch misschien is kijken voor een sherpa gmt met epsa kast en gele bezel :heart_eyes:

2 likes

Scherpe vondst hoor :slight_smile:

1 like

6 likes

Bijzonder model!

1 like

Ik ben zelf niet kapot kapot van dit (dames-)model maar vind het wel leuk gedaan zo met de contrasterende datum op 12 uur! Dat zie je niet vaak.

Ik vind hem net te klein met 36 mm, ik weet dat van een bos Divette die ik verkocht heb voor 1350, dus weet niet of deze prijs correct is:

UNIEKE KANS!! Vintage NOS Enicar Sherpa Jet GMT Automatic
€ 2.550,00

2 likes

Het is net een halve mm groter officieel, niet dat dat veel uitmaakt, maar draagt voor m’n gevoel meer als een vintage 38mm. Dit is dezelfde kast op een 17.5 pols:

Ik vind het een heerlijk maatje, maar dat is persoonlijk natuurlijk. De grotere versie (Super Jet) is 40mm maar vind ik te groot en voor m’n gevoel kloppen de verhoudingen daar niet.

Wat prijs betreft zitten deze wel wat hoger dan Divettes ed, maar of hij dit bedrag gaat krijgen vraag ik me af. Maar op marktplaats had ik daar misschien ook wel op ingezet :man_shrugging:

7 likes

Over de jaren heen verbaas ik me dat er steeds meer NOS Enicar toppers op komen duiken. Kan me dat bij incourante modellen met kleinere, vergulde of verchroomde kasten, of met facet glazen nog redelijk voorstellen maar bij de meest gewilde sportieve modellen is zoiets vrijwel uniek en dan toch ook moeilijk te vergelijken. In de Leica toptijden was het niet ongebruikelijk dat voor échte nieuwe ( en dus ook zoals in dit topic al eerder aangeduid - met originele doos en papieren) oude voorraad modellen het dubbele van ‘gangbare’ prijzen werd betaald. En in zo’n geval lijkt 2550 een nette vraagprijs voor zo’n toch rariteit - zeker binnen de internationale markt.
Zou zelf nog best eens wat NOS uurwerken tegen willen komen, maar helaas …oud verhaal. Alleen opknappers :smirk:

5 likes

Ja ik denk dat ik hem.toch laat schieten misschien denk ik later had ik maar… Maar 2500 is toch echt een boel geld vind ik :grimacing:

1 like

In Zwitserland zag ik een gebruikte met afwijkende bodem en secondewijzer voor 1950 euro…:see_no_evil::innocent:

Ja ok maar maakt dat die Franken dan belachelijk duur of deze goedkoop…

Een sherpagraph staat ook op chrono voor 12000 euro, maar of men dat ook betaald??

Enicar is een heerlijk merk voor opportunisten :grinning:
Merkte ik ook altijd als er op dit soort cases, backs of dials werd geboden. Volgens mij werken de meeste van deze ‘verzamelaars’ bij AH - goedkoop mogelijk in, duur mogelijk uit. En als die hoge prijs vaak ook nog betaald wordt door verzamelaars die niet tot het eind van de maand hoeven te wachten, is er niks mis mee toch?!:first_quarter_moon_with_face:

1 like

Ik denk dat het kwa prijs uiteindelijk uitmaakt wat voor uurwerk er in zit en wel verhaaltje er bij zit, van die jet weet ik niks, is er een berg mee beklommen of had een bepaalde held hem om? Nope.

De dure drijven gewoon op succesvol verhaal uit het verleden, en ja ik vind dat ook wel leuk dat ik een horloge heb wat bijna gelijk is als die Jim Clark om had, stom eigenlijk hè!

1 like

10 likes

Ach stom?!? Welnee, marketing verhalen kunnen gewoon heel veel bepalen, denk aan Rolex die niet eens de eerste op de top was maar een ander Zwitsertje met minder pr. Of de best lelijke Seiko ‘pogue’ chronograaf die net zo goed als de mooie Speedmaster de :crescent_moon: zag, maar door onbekendheid pas veel later in de tweedehandsmarkt van het mooie verhaal begon te shinen. Zo blij als jij nu met je graph bent is volgens mij eigenlijk niet in geld uit te drukken, geniet er gewoon van! En - vind ik - reserveer ook wat geld of donormateriaal voor als er eens een servicebeurt nodig blijkt…

1 like

Ja dat is een goede ja, zat ik al aan te denken om donor onderdelen te zoeken. :grin::+1:

1 like

Net binnen mijn Enicar polerouter :laughing:

14 likes

die is mooi ook, massief goud?

Nee er staan geen tekens in, en de deksel is van staal, hij is overigens meer rosé goud, nu heb ik op eBay toevallig een rosé kleurige enicar gesp gezien en gekocht.

2 likes