Inkoop acktie seagull 1963

Urban, ik heb je een PB gestuurd met het verzoek mij te noteren voor 1 Seagull 1963.

Horolovar

Wat is de status Urban, is er al nieuws te melden? Wat is de planning?

Allen,

Ik heb van de tweede verkoper onderstaande reactie terug ontvangen:

De modellen zijn allemaal uitgevoerd zoals de foto die ik je heb gestuurd, zoals gezegd naar grote tevredenheid van een aantal liefhebbers die ik nog even voor je heb gepeild. Door de hoge frequentie van de seconde-subdial komt de dikkere wijzer juist goed tot zijn recht en de dunnere wijzer doet het perfect op de exacte minutenindicatie.

conclusie grote kans dat iedereen terug wil naar de eerste verkoper. Deze reageerd alleen totaal niet meer op mijn email. Ik heb namelijk, nadat er een tweede verkoper bij is gekomen een mail naar hem gestuurd, met daarin de prijs van de nieuwe verkoper.

Mijn vraag aan hem was, kan je nog iets met de prijs doen. Dit was drie weken terug.

graag hoor ik of dat iemand nog een idee heeft van hoe nu verder.

Het gaat nu dus eigenlijk om de keus: óf de versie uit optie 2, óf helemaal géén 1963. Voor mij is het dan wel duidelijk: graag optie 2.

Horolovar

Ik zou de eerste verkoper nog eens een mailtje sturen. Het ergste wat hij kan doen is zeggen dat hij niet lager kan gaan, ik denk niet dat hij een bestelling van enkele 10-tallen stuks zal laten schieten.

ik heb er inmiddels al een stuk of 8 emeil heen gestuurd. Denk dat hij er toch geen zin meer in heeft.

Als de verkoper van versie 1 echt afhaakt dan ben ik ook voor versie 2!! Voor 120 euro een top horloge, wel jammer dat idd die wijzers andersom zitten.

Mijn beste,

Alhoewel ik niet op de bestellijst sta, wil ik je toch helpen.

Enerzijds denk ik dat de verkoper een verkoop van ‘een tiental horloges’ niet zomaar wil laten voorbijgaan. Het blijft toch handel. Zie ook het argument van Hendrik
Anderzijds is het vreemd dat er al 3 weken niet is gereageerd op de mails van Jeffrey.

Mijn voorstel:
Houd de tweede optie warm en stuur elke dag een mail naar de eerste.
Houdt dit vol tot 31 januari. Is er dan nog steeds geen reactie vanuit het verre oosten, stuur dan een laatste mail waarin je gezien de omstandigheden afziet van verdere onderhandelingen en sluit dit af, en doe voorts zaken met optie twee.
Ondertussen verwittig je de forumleden of zij (nog) interesse hebben.
Ik wens je verder veel succes. (tu)

Coenraad alias, ‘Tissot62’

Orologio Signaturis Temporis

Inmiddels al weer drie emails verder. Maar nog steeds niks!

Ik persoonlijk ben er redelijk klaar mee. Ik ben daarom voornemens om de beste man tot en met komende vrijdag de tijd te geven om te reageren. mocht deze dan nog steeds niet hebben gereageerd, dan ga ik persoonlijk en voor een ieder die dat wil een order plaatsen bij verkoper nummer twee.

Daarom ontvang ik graag de komende dagen van een ieder of dat hij wel of geen interesse meer heeft in de Seagull.

Hallo Urban,
Je hebt een PB.
groet,
Peebee.

Zie mijn PB, ik doe (nog steeds) graag mee.

Horolovar

Urban, je hebt een PM,

Vriendelijke Groeten,

Morse.

beste Allen,

Ik heb inmiddels wel weer wat vernomen van de oorspronkelijke verkoper.
De door mij ontvangen email staat hieronder.
Er is echter een ding anders de horloge’s komen pas in april beschikbaar, wat wel een voordeel is dat de prijs gezakt is naar $170,- (metalen bodem) en verzending zal dan via de normale post gaan (ongeveer 14 dagen).

Mijn voorkeur gaat uit om toch bij deze man te bestelle, mochten ert toch mensen zijn die bij de tweede verkoper willen bestellen, dan zal ik die doorspelen naar die verkoper.

graag reactie van een ieder.

First, some sad news about the “1963” availability, Seagull has put me “into the rain”:
I spent nearly the complete spare time of this week to find out what happend to my new delivery (and my down payment…).

What I have found is basically the following: Seagull is short of ST1901 movements - since the new variants (with power reserve) ST1905, -06 and -07 have been introduced nearly the entire ST19xx production capacity goes into the new variants. Especially as customers like “Elysee”, Viceroy" and “Auguste Galan” buy watches with these movements in 1000s of pieces every month.

My order has simply been put on halt to fulfill the demand of the huge customers, not very nice, but something a small customer sometimes has to live with. I assume the other source you mentiond was served, just because for a first time customer Seagull would not dare to treat him like this.

Announced availability of new “1963” stock is mid April. I could gather a few “0437 Military” and “0446 Tachymeter” last Tuesday, but that was all Seagull could do for me on short notice.

ik heb nog steeds alleen een voorkeur voor de eerste oorspronkelijk verkoper
en dito model => dus met de correcte wijzers (subdials en spits toelopende rode wijzer)

Ik heb een voorkeur voor het oorspronkelijke model. April vind ik wel wat ver weg maar dat is geen echt onoverkomelijk bezqaar.

Groet,

Henkm

Ik ook en het juiste uurwerk.

Wat Hendrik zegt. :slight_smile:

Tenzij die ander 'm kan leveren met de wijzers op de juiste plaats…?

nope

Voorkeur gaat uit het horloge van de oorspronkelijke verkoper.
groet,
Peebee.