Inkoopactie: Timor Type G-10 Horloge

36 mm had ik kunnen trekken, kwarts ook. Maar ja. Better next time Henrik. :man_shrugging:

2 likes

Wat ik persoonlijk het meest jammer vind is het (te) moderne font van de merknaam. Jammer dat ze niet het Dirty Dozen font hebben gebruikt. Of zouden ze daar de rechten niet op hebben? Valt ook op dat op het labeltje wordt vermeld (pas) “since 1946”.

3 likes

Bedankt voor de opportunity en het forum is voor mij een mooie ontmoetingsplek.
Voor mij is 3 atm niet wenselijk.
Thnx

1 like

Is dat niet omdat het horloge niet vlak ligt, en ook door de bolling van het glas? De 3 staat ook niet recht tegenover de negen op de foto.

Trust me. Ik sta 100% achter mijn :face_with_monocle:. Vind het altijd gek dat (veel) andere mensen het niet zien… :thinking: :wink:

Mooie parallel. Rick Beato op YT over “being out of tune”. Hij liet me nummers horen waarin de zanger of de gitarist kraaienvals is. Ik hoorde het natuurlijk ook meteen (heb 2 jaar conservatorium klassiek gitaar). Hij liep tegen hetzelfde probleem aan - niemand in zijn directe omgeving hoorde het. Met als argument, en daar zit een tricky vertaalslag in wat betreft “tune” en “out of tune”. Want een “tune” is ook gewoon een “nummer, song”. Maar wij noemen “out of tune” gewoon “vals”. Komt-ie: Zijn dochter zei “how can I hear whether it’s out of tune before I even know the tune itself?”

Tja, daar word je als professioneel rock-musicus al heel snel moe van - als Rick Beato. :roll_eyes: :sweat_smile:

2 likes

Leuke actie, maar helaas niet mijn type horloge. Hopelijk zijn er anderen die je er blij mee kunt maken.

deze is mooier

2 likes

Nee, ik vrees er ook voor. Om een of andere reden geeft het effect van bolling geen aanstoot omdat dat gelijkmatig is. Hier is een uitlijnfout gebeurd.

Goed gezien inderdaad. Waarschijnlijk de bedoeling, de ene I heeft dezelfde “ruimte” gekregen als de dubbele II en is daar dan in gecentreerd. Ik denk dat de I ongeveer gelijk staat met het zwarte niet-streepje tussen de dubbele II, ten opzichte van de index-streepjes. Da’s op zich oké.

Maar dan is die TIMOR inderdaad uitgelijnd tegen twee punten die niet gelijk zijn ten opzichte van de sector. En dat valt (hard) op. Het is alleen nog extra verwarrend omdat het geen monospace lettertype is, waardoor je niet simpelweg kan concluderen dat de M netjes op de 12-assen-6 lijn moest gecentreerd geweest zijn.

Oef, ik was niet alleen. :sweat_smile:

2 likes

Oh, 36mm… Dat had ik even gemist. Dan pas ik even.
#groteklauwen

Geen van de foto’s is puur head on en ik durf er aan de hand van dit fotomateriaal niets over te zeggen. Daarbij, groothoeklenzen kunnen typografisch gezien zeer fnuikend zijn.

Dus @Henrik een center head onnetje graag, dit zal een hoop duidelijkheid verschaffen :+1:

1 like

Vermoed een uitlijning op de middelste letter en door het verschil in breedte van de I en de O is hij uit het midden gaan staan.

18 likes

En dat vind ik super tof. :ok_hand:

Ik vind het ook jammer dat je dat niet meer zoveel ziet. Ook voor bandjes etc.

3 likes

Dit klinkt mij een beetje als exit liquidity nodig hebben om van je te duur ingekochte onderdelen af te komen.

Dit gaat me vast geen vrienden opleveren :face_with_hand_over_mouth:

5 likes

Wellicht is dit weer een mooi begin. Als een vergoeding tussen zit, wordt het interessanter om te regelen.

@Henrik Gave actie. Vraagje: is de wijzerplaat geprint? Lijkt wel zo maar kan het net niet zien.

1 like

Ja die is gedrukt, met lumen op de indexen en in de wijzers overigens.

De foto’s zijn gemaakt met mijn iPhone, groothoeklenzen heb ik daar (denk ik) niet op :smile: Maar goed, op verzoek een “head onnetje”. De naam staat inderdaad niet precies in het midden. Maar ja, het is dan ook geen dress watch… aan de andere kant - als je daar vatbaar voor bent - kan het storend zijn.

De band is trouwens een eigen band. Voor de groep die hun bestelling al geplaatst hebben: dank je wel, ik wacht zoals gezegd nog even de week af en neem dan contact met jullie op…

18 likes

Wat een commentaren. Als Henrik hiervan zou moeten leven benijd ik hem niet. Het kost hem waarschijnlijk meer dan het hem oplevert, zeker als je de uren telt die hij erin steekt. Leuke actie, fijn dat je het deelt. Helaas geen horloge voor mijn collectie. Succes!

16 likes

Hij krijgt altijd de nummer 1 van de limited editions, dus dat is inmiddels ook een aardige collectie :slight_smile:

Een bijzonder aantal aannames over mij in één post, waar ik maar niet op ga reageren anders dan: :face_with_raised_eyebrow:

Waar ik wel op in wil gaan is

Een buitengewoon onaardige opmerking, die ook nergens op slaat.

12 likes