Inmiddels te bestellen: DumeT Momentum Springbar tool

Overal wel zo’n beetje. Misschien zijn de Friezen nog wel normaler als hier in de randstad. Stelletje randdebielen wonen hier af en toe. Zou randstad daarnaar vernoemd zijn?

Verkeerde provincie, dat is Grün. (Groningen)

Gras heeft alleen de kleur groen, een bos of heide, dat is pas echt groen.

1 like

Nou…ik vind die Holsteiners nou niet bepaald mooie koeien… 'k heb daar met mijn oom wel eens een discussie over gehad… ze geven veel melk, maar 't is en blijft een lelijke kapstok met 'n tiet melk d’ronder…

Lakenvelders en blaarkoppen zijn qua bouw veel mooier… (bijna net zo mooi als de Fryske famkes)

enneh…

Zij is ek yn frysk famke…

3 likes

Mijn vrouw is half fries, en heeft gestudeerd in Groningen :thinking:

Zou zeggen dat ik de meeste Limburgse vrouwen niet heel mooi vind :scream:

1 like

De bovenste of onderste helft?

8 likes

Ieder zijn ding, maar ik vind Friesland echt verschrikkelijk, je hebt gewoon heel veel niks.
Ik moet ook toe geven dat ik te goed gewend ben in het altijd zonnige Brabant.

3 likes

't is daarom dat ik het altijd als de “Rampstad” aanduid… 'tis niet voor niets dat ik gevlucht ben… :smiley:

1 like

de Ringetjes zijn ook geleverd!.. Mooi… de Puzzelstukjes vallen meer en meer op hun plaats…

13 likes

En Arie, hoe draait `t ?? :grin:

Daar is ook heel veel niks… natuurlijk wat meer grote steden, maar Friesland heeft juist zijn charme met mooie meren en prachtige dorpjes die ze steden noemen. En natuurlijk de Waddeneilanden, die horen grotendeels ook bij Friesland.

Wat ik fijn vind is dat zelfs als je als buitenstaander in een dorpje komt, men gewoon netjes groet.

En ik maar denken dat we het hier ontopic moesten houden :thinking:

3 likes

Eens. Arie moet tooltjes draaien, vonken, maken whatever. :stuck_out_tongue:

4 likes

zijn die ringetjes ook van Ti ? of RVS?

Is dit on topic niet zwaar off topic :joy:?

1 like

:shushing_face:

Zolang er tooltjes gemaakt worden valt t wel mee.

2 likes

Omdat ik dus op “tante post” moest wachten, ben ik vanmiddag pas naar de werkplaats gegaan. maar de teller staat nu op 80 stuks… Nog 20, en dan stel ik de machine om voor de andere kanten van de bodies…

Dat pakketje… dat waren dus de ringen… en niet de boortjes… Blijkbaar moet men bij Hoffmann eerst een klantnummer voor me aanmaken… en dat is nog niet gebeurd…
Balen dat Ik op dat soort zaken geen invloed heb… heb ik hier eindelijk eens alles op de rit… laten de toeleveranciers het afweten… de Inzetjes zijn in elk geval besteld… helaas een deellevering, maar wel genoeg voor de eerste 100… Ik hoop dat de rest ASAP komt…

6 likes

Die zijn gewoon verkrijgbaar hoor :sunglasses:

2 likes

Hoe dan ook…

In de (nu opgeruimde en aangeveegde) werkplaats was het vanmiddag weer een middagje “heen en weer”…

Want… ik was Tussendoor nog met een andere klus bezig, en dat was wel een pittig klusje… wel fijn dat de “120” gewoon lekker door staat te draaien… de teler staat nu zoals gezegd op 80 stuks… 'k hoop er vanavond nog 20 te doen… dan zit ik op 't streefaantal van de eerste batch, en kan ik de machine omstellen voor de achterkanten van de bodies, of het draaien van de doppen…

Ik had em al eens ergens gezien op 't internet… maar eh… mag ik vragen… weet jij waar ze verkrijgbaar zijn?..

5 likes
2 likes