Deze worden in Japan veel aangeboden.
Ook Audi en Volkswagen horloges kun je er kopen.
Is dit een aanname of kun je je stelling onderbouwen?
Zoals ik schreef:
( die ik ken i.i.g. ) zijn schaamteloze patsers.
Het blijft natuurlijk wel mijn mening maar na 30 jaar werken in de Horeca met o.a. veel bovengenoemd volk als gast durf ik wel te stellen dat - die ik ken - zeker voldoen aan die stereotypering.
Gelukkig is alles relatief want ik ken ook schaamteloze patsers met iets te grote Diesel horloges hoor.
En ook ken ik heel bescheiden mensen met hele mooie - dure- horloges.
De Land Wind Jansen overduidelijke hommage. Geen klommage
Dat kan ik beter aan jou vragen, ‘fucking triest’ om met een hommage te lopen? Je anders voordoen? Waar leg je de grens? Zijn al de Steinhart bezitters triest? Fakes mogen niet, ben ik ook fel op tegen, maar jij schiet wel een beetje door, en dan druk ik mij nog netjes uit.
Volledig mee eens, verschilt ook op heel veel punten wezenlijk.
Met name het kenteken.
Omdat de Pitzmann me steeds aan zit te loeren zou ik deze even aan de Commissie willen voorleggen:
- Origineel genoeg
- Hommage, maar aanvaardbaar
- Origineel geLijkt te sterk op het origineel, replica
Kan er prima mee door hoor!
Ja klopt, maar de vraag is of je dat erg vindt. Er zijn hier mensen die het vooral erg vinden als Chinezen dat doen en dan volhouden dat Steinhart iets heel anders is (terwijl hun kasten ws ook gewoon uit China komen). Mij kan het uberhaupt niet zoveel schelen. Zo’n merk als Rolex, dat is 20% heel erg goede en mooie horloges en 80% branding. Het hele gedoe met dealers en wachtlijsten en kunstmatige schaarste om “exclusiviteit” te behouden van ontwerpen die de afgelopen decennia nauwelijks substantieel zijn veanderd, de sponsor deals, alles er omheen. Het is een exlusief sterk en luxe merk, en daarmee een lifestyle, net als Porsche etc. Daarom wordt het ook gecopieerd. Mensen die zo boos worden over de Sugess’ en de Pagani’s zijn volgens mij vooral kwaad omdat jan en alleman zich even voor minder dan 100 euro in de merkbeleving denken in te kopen, denken dat ze er zomaar bij mogen horen. Wat kan het je anders schelen? Wat die Chinese merken in feite doen is laten zien dat de keizer geen kleren aan heeft, dat je het kunstje van Rolex ook voor een paar procent van de prijs kunt doen, zonder alle hoopla.
Als ik Rolex was – ben ik niet, maar stel – dan zou ik een collab doen met Pagani of zo, één van die Chinese merken. Of Baltany. Geen betere manier om te laten zien wie er de baas is, wie de stijl owns en wie hem volgt, en tegelijkertijd een knipoog naar diegenen die hem zich eigenlijk niet kunnen veroorloven of er niet voor willen betalen, en naar een wereld waarin alles sowieso al voortdurend wordt gekloond, nagemaakt, zich wordt toegeeigend. Zoiets.
Pause
Het lijkt er wel op, maar mogelijk is dit ook een prior art / public domain ontwerp.
Vanwege het afwijkende font en de afwijkende wijzers neig ik hoe dan ook naar voldoende verschil.
Dit is toch het klassieke zakhorloge format dat al 200 jaar wordt gemaakt?
Emaille wijzerplaat, wit, met zwarte opdruk en al dan niet verhoogde letters en/of geblauwde wijzers.
Dornbluth is dan net zo goed schuldig aan kopiëren.
Net als al die sector dial horloges, daar zijn ook zo veel smaken van en worden al 100 jaar gemaakt door verschillende fabrikanten
Da’s ook waar. Des te minder reden om die Pitzmann niet te ambiëren.
Danke!
Maaruh,Dornbluth opgericht in 1999 met een Deckwatch,of Marineuhr die al sinds de jaren 30 van de vorige eeuw in omloop waren ?
Eigenlijk een zakhorloge in een andere kast
Geintje zeker
Volgens mij had je vroeger geen horloge boeren die alles zelf in elkaar zetten. De wijzers kwamen bij de ene fabrikant vandaan, de uurwerken bij een ander, de kast weer bij een ander en de plaat weer bij een ander. En daar liet je dan je eigen naam op zetten.
Neuh, geen geintje mijnerzijds. Is puur gebrek aan kennis van mij.
Ik vind dat zo’n generiek ontwerp… zoveel merken hebben horloges die hierop lijken.
Zijn deze 2 hommages van:
Uit 1910?
Of een dergelijke omega uit 1930?
Of een Breguet uit 1800?
Ging even twijfelen, nadat ik op Reddit de vergelijking langs zag komen.
Maar generiek is voor mij goed genoeg. Tnx