Voor mij afwijkend genoeg, al is-ie hierdoor wel erg geïnspireerd.
of bestaat hier ook weer een oerversie uit 1876 van?
Voor mij afwijkend genoeg, al is-ie hierdoor wel erg geïnspireerd.
of bestaat hier ook weer een oerversie uit 1876 van?
Iedereen zegt altijd dat ik mezelf moet zijn.
Maar ja zo ben ik niet
Ook al zo’n 100 jaar, misschien wel meer aanwezig dit soort ontwerpen, niemand weet meer wie de eerste was, sommigen zeggen patek, voldoet ook wel aan de noemer ‘generiek’ denk ik.
Is van iedereen en van niemand
Ik verslikte me even in mijn Jupiler, het gaat weer
Daar denkt de Jupiler anders over.
You Reddit here first
Dat vind ik inderdaad ook vreemd ja.
Die verhouding kan ik mij echter niet in vinden.
Dit vind ik dan al helemaal een raar idee
En het woord “hommage” betekent toch eerbetoon?
Een Rolex namaken met een ander logo vind ik niet echt je eer betonen. Ik vind het eerder oneervol. Dus waarom wordt zoiets nog een hommage genoemd…
Omdat namaak niet echt lekker klinkt. Mensen wat vind jij aantrekkelijker klinken: namaak-Rolex of Rolex-hommage? Dat het een leugen is maakt niet uit
Maar dat is het wel. En men hier op het forum durft dat nog niet toe te geven helaas
Ik zie zie zelf een hommage meer als een eerbetoon aan een niet meer bestaand (legendarisch) model, zoals Eddie van TZ vaak doet. Dat is op zich niet verkeerd denk ik en een leuke manier om zo’n model in een wat degelijker verpakking voor alle dag toch te bezitten.
Dat zou het ook eigenlijk moeten zijn. Een Tudor BB 54 is een hommage van een Rolex Submariner uit de jaren vijftig. Er zijn ook significante verschillen. De wijzers zijn bijvoorbeeld al anders. Het is duidelijk geen één op één kopie. Dat is een echte hommage. Maar ja, eigenlijk ook weer niet, want Tudor is min of meer van Rolex en je maakt geen ode aan je eigen product
Dat dus. Maar laten we stoppen het een hommage te noemen
Generiek duik model, mercedes wijzers en een loupe zijn niet beschermd, net als een duikring, als de naam en tekst op de plaat niet overeen komen…
Niet dat het creatief of origineel is, maar de markt he.
Is ook nog wel eens gebeurd dat iemand was vermoord vanwege zijn Rolex hier in Nederland, bleek uiteindelijk de Rolex ook nog eens fake te zijn…
Ze bestaan al jaren met dit trucje, dus ze zullen bij Steinhart wel weten tot hoever je kan gaan.
Er zijn duidelijke verschillen, dat kan je bij een hoop Chinese horloges niet zeggen. Bij de Bulova Super Seville trouwens ook niet.
Ik heb een Bulova-Super-Seville begin 80’s en ik heb een Steinhart GMT pepsi hier gekocht op het forum omdat ik deze horloges mooi vind . Ik begrijp de discussie maar toen ik deze horloges kocht was ik er blij mee om wat ze zijn en nu lees ik uitspraken in wat draadjes …
Ik denk dat de grote merken zich er een stuk minder druk om maken, dan een aantal mensen hier.
De koper van een goedkope hommage (of replica) zal zich over het algemeen geen duur origineel kunnen veroorloven. Maar zou waarschijnlijk eigenlijk liefst wel een origineel willen bezitten/dragen.
En wat gaat zo iemand doen wanneer het hem of haar financieel een beetje voor de wind gaat?
Juist!
Iets anders wordt het wanneer het om veel duurdere hommages gaat. Dan gaan de grote jongens ineens beter opletten. (En bij replicas meteen ingrijpen.) Dan zit je namelijk wél aan hun boterham.