Ah yes, die nieuwe super ocean lijn van vorig jaar ofzo, eens, dat is gewoon gaaf en Breitling eigen. Die 70s inspiratie not really my thing. Glashutte doet het ook, toch net iets teveel van het goede voor mij, wil niet zeggen dat het deisng niet klopt, fair.
That’s one way to look at it, maar precies niet hoe een groep als Swatch werkt natuurlijk.
Snap ik. Zie het juist wel positief in aldaar, en industrie breed dat er wat meer -oomph- aan het komen is, maar kan de positie zeker wel begrijpen. Marginaal verschil van mening, mag er zijn
Dat is eindelijk ook wel het moverende punt denk ik? Iedereen heeft een veranderende smaak, inzicht en positie gedurende de jaren. Ik kan nog steeds heel lekker gaan op de aspiratieve zaken die het spul plaatsen in context van ‘human achievement’ zoals het Fratello artikel aanstipte over verhalen vertellen (moonwatch, en daarvoor heel Rolex die zo’n beetje het hele gamma plaatste in die context), maar dat is zeker niet het enige dat inspireert. Voor jou lijkt dat aspect precies nul waarde te hebben, wat natuurlijk prima is. Of het nu technische innovatie en vakmanschap van Grand Seiko is, prachtige afwerking van Patek of andere haute horlogerie spelers, mooi design of heritage: zie wel mooie dingen in de meeste clubs (ondanks dat ik net als een ander ook graag mag haten op dingen die me niet aan staan), waaronder ook Swatch en LVMH. Kan het beter? Altijd.
Wie weet, misschien dat je over tien jaar een Omega of een Tissot wilt hebben? Of misschien zelfs een Rolex ;-), hoewel dat laatste misschien uitgesloten is…
Nee hoor. Ik roep al heel erg lang dat een OP 36 zeker begerenswaardig is. En sinds de AT 38mm inmiddels al net zo duur of duurder is, wordt die OP 36 steeds aantrekkelijker.
Als ik tegen listprijs van 6300 Euro een turquoise, roze, lavendel of blauwe OP 36 kon scoren zou dat frisse concurrentie zijn voor een Breitling Top Time B31 van 5500 Euro. Ik zou in dit vergelijk de Top Time kopen omdat die charmanter is, maar niks tegen dat ontwerp van Rolex. De laatste echt eerlijke Rolex.
Ik heb een Longines. Omega? Tja. Ik voel het niet. Het is niet voor niks dat ik er achttien jaar geleden een rücksichtslos in de kliko gooide. Zelfs de Longines Sector Dial is cooler dan die van Omega. Meer samenhangend.
Over deze ben ik helemaal in dubio.
Ik vind ‘m misschien wel een verbeterde versie van het origineel, maar is het daarom aanvaardbaar zo sterk het design te kopiëren?