oyster perpetual zou ik zeggen, maar gezien de layout van de indexen anders is, en de bezel brushed ipv polished vind ik m wel een eigen smoel hebben.
Het begon ooit als een aanvaardbare hommage, en ik vind het dat feitelijk nog steeds, maar kan het wel steeds meer waarderen als ook een eigen model. Inderdaad, wat mij betreft oogt het aantrekkelijker dat het origineel, maar volgens mij komt het ook omdat vanaf het begin al elementen van diverse generaties zijn gebruikt die telkens zijn verfijnd.
Eens
Wat vinden we hiervan?
Man zou destijds begonnen zijn met het maken van de beste rolex fakes en maakt nu z’n horloges onder eigen naam.
Ik vind ze er zeer kwalitatief uitzien.
- Origineel genoeg
- Hommage, maar aanvaardbaar
- Schateloze kopie, replica
En deze? Hun sub heeft ehm… eigen wijzers?
- Origineel genoeg met die wijzers
- Hommage maar aanvaardbaar met die wijzers
- Schaamteloze kopie, replica met foute wijzers
“Kinetic continuous date”
Hoe verzin je het.
Vooral de prijzen. Spaar dan iets door voor een Tudor.
Als het er vanaf een afstandje uitziet als een rolex yachtmaster is het een schaamteloze hommage wat mij betreft
.
Ik zie zoveel liever een eigen ontwerp, dan zo’n derivaat.
Wel, dat boek van Rolex moest erop, denk ik.
En hoezo is de Ginault teveel kopie en kon die Traska hierboven wel dan?
Best knap dat je dat als conclusie eruit haalt… Welke vintage Invicta is een homage van welk model? Ik ken geen Invicta automatic day-date uit 1950-1980.
Of heb je het over het gehele merk Invicta?
Er zit ook geen Invicta in mijn collectie als ik iemand met een Invicta zie is die meestal groter dan 3 van mijn horloges op elkaar geplakt dus snap niet wat je bedoelt met die opmerking
Deze twee lijken ook wat op mekaar … ik post ze evenn maar ik weet niet hoe ik hier een poll moet onder zetten.
De kast is wel verschillend en de wijzerplaat ook, maar je ziet toch waar Benny de mosterd vandaan haalde ![]()
- Origineel
- Schaamteloze kopie
Gaat over bovenstaand horloge.
Van decposter voor mij dus.
Ik mis de optie hommage, maar aanvaardbaar
Het gehele merk inderdaad.
-m & I myself am ![]()
![]()
In het verlengde van jou post: wat vindt men hier van?
- Origineel genoeg
- Hommage
- Replicaaaa
@vierport Wat mij betreft meer dan origineel genoeg. Superieur in alle opzichten. Zijn er nog updates?
Die Angelier is vreselijk met die puntjes op de plek van de 5 en de 7.
Het is net of de cijfers eraf gevallen zijn.
Had je daar liever afgekapte cijfers gehad of helemaal niets?
Wat maakt deze superieur? Hij is inderdaad circa 7x zo duur als de Baltic. LJP uurwerk is technisch zeker beter maar de plaat vind ik minder geslaagd en de kast is saaier. Leg uit s.v.p. wat deze zo goed maakt voor u?
Toegegeven: de plaat van de kleine seconden is mooier gemaakt
Dat zou ik zeggen hier.