Da’s geen dupe… ![]()
Beetje vreemde redenatie. Omdat groot merk X zijn dure spullen onder erbarmelijke omstandigheden laat maken, koop ik een kopie van merk X die ook onder erbarmelijke omstandigheden is gemaakt. Dat noem ik dan anti-establishment om mijn eigen consumentengedrag goed te praten. Beetje van het niveau van die moderne communisten op Nike’s, met Apple etc. met een sticker dat ze anti-kapitalistisch zijn.
Dat is een contradictio in terminis lijkt me.
Ze identificeren zich iig wel zo ![]()
Haha, true…boter op het hoofd in plaats van margarine.
Maar ook de “oude” communistische revolutionairen in Rusland kwamen vaak uit de gegoede middenklasse, net als de lui die de Cambridge spy-ring vormden. Die droegen maatkleding, dineerden in de beste restaurants, reden dikke auto’s en hadden vaker wel dan niet een aantal bedienden om zich heen.
Ik zat gisteren bij de McDonald’s. Naast ons zat een ander jong gezin en die kerel droeg een roségouden Rolex Datejust. De sluiting was een lelijk stukje dun staal dus van afstand was het al overduidelijk een slechte nepperd.
Het bood me wat perspectief. Buiten ons clubje boeit het de meeste mensen werkelijk geen ene reet.
On topic: een nieuwe favoriet in het Middle Kingdom topic. Goede foto van de poster trouwens ![]()
- Homage
- Rip-off
Anyhoo …
„Natuurlijk was ik boos toen ik het zag”, zei de ceo van Hermès, Axel Dumas. Hij noemde het kopiëren „detestable ” maar zei ook: „Mensen zien het kwaliteitsverschil, niemand denkt dat ze een echte Hermès-tas kopen. Op een bepaalde manier is het een compliment.”
Ja, zo kan je het ook zien.
Ik vind het een prachtig model maar moet maar accepteren dat ik hem niet kan betalen
Model wordt niet meer gemaakt ivm de onderste teksten. Terecht overigens. Waarbij de ‘engineer’ tekst van dat andere model ook heel discutabel was. Dat model maken ze ook niet meer.
Verder voor mij een hommage of hoe je het wil noemen
net zoals een Steinhart of vul een ander merk in.
Que?
Ik nomineer er gelijk twee van hetzelfde merk…
- Origineel genoeg
- Hommage maar aanvaardbaar
- Schaamteloze kopie to the gulag with you
Edit: blijkbaar post ik er maar eentje, maar eigenlijk is het beter zo
Vaag.

Maar er zijn volgens mij nauwelijks merken die niet zo’n Tank-achtig model in de collectie hebben (gehad).
Ja, ik zie wat je bedoelt. Maar ik zie toch ook echt wel verschillen. En ook hierboventoonde Longines vind ik niet super onderscheidend en uniek. Dus voor mij kan zo’n Merkur wel door de beugel. Vind 'm misschien zelfs nog iets mooier dan de Longines.
En ongetwijfeld is hij ook (een stuk?) goedkoper. ![]()
Die specht is lekker bezig geweest
Superlekker bezig die specht en zoon design afdeling
Bedoelde het bandje, maar ik geef toe, wat ver gezocht. ![]()
![]()
Die gaatjes had ik gemist op de telefoon