Inspiratie of imitatie? Laat een horloge beoordelen!

Deze is bijna 1-op-1 de blauwe rectangular van Oris. Zonder datum, dat wel.

Ik vind de Merkur op de foto mooier qua case dan de Longines :zipper_mouth_face:

1 like

Case is wel mooi, maar die 3 en 9 zijn idioot.

1 like

En het gebruik van 4 verschillende fonts.Maar deze werden denk ik gratis geleverd bij de proefversie van Photoshop.

Mijn sanda tank doet dezelfde onzin (maar stoort minder omdat het Romeinse cijfers zijn).

Waar komt dit vandaan?

Ik ook

Ja helaas.

Is dit beter? Dit was de andere afbeelding die ik oorspronkelijk had willen posten

Beter ja, maar nog niet ideaal :sweat_smile:

Maargoed, soms moet je een compromis sluiten voor een prijspunt.

Ik vind dit prima, eigenlijk. Volgens mij lopen de cijfers nu allemaal netjes rondom de plaat, met de onderkant van het cijfer tegen de minute track aan.

Als je kijkt naar die ander merkur staat ie de ene keer netjes, en de andere kant op zijn kop.

Ik vind het ontwerp van die 36912 dial beter passen bij de kast maar die lamme 9 en 3 verpesten het wel een beetje…

Beetje off topic maar.

Merknaam verpest het hier een beetje, en bij die zwarte… Waarom nou een driedubbele stepped case…

1 like

Afgrijselijk. :rofl:

1 like

Klopt.

Ik zou het liever zien met de cijfers rechtop.
Het stoort alleen minder omdat het romeinse cijfers zijn en ze daarom meer als grafische elementen parsen.

Dit had zo veel potentie

1 like

Die naam…hoe verzin je het

Ik vind de triple step case ook wel leuk. Beetje over the top opulentie in Cuervo & Sobrinhos stijl.

1 like

Wat vinden jullie?

6 likes
  • Origineel genoeg
  • Hommage, maar aanvaardbaar
  • Lijkt te sterk op het origineel, replica
0 stemmers

Polletje erbij maakt het iets makkelijker :ok_hand:t2:

Ben benieuwd waarom dit een aanvaardbare hommage zou zijn.

Wat een verzameling inspiratieloze gedrochten

Ik vind m heel mooi, maar als ik ze zo zie…
De polerouter wordt natuurlijk niet meer gemaakt en is nu wel een model waarvan je eigenlijk al een liefhebber moet zijn om het te kennen.

Is er iets als “replica, maar aanvaardbaar, ben eigenlijk wel blij dat ie bestaat”?

1 like

En wat als UG deze weer gaat produceren, wat niet onvoorstelbaar is in de nabije toekomst?

Ik vind het leuk dat Smiths de Polerouter vibe in leven houdt maar dit is toch gewoon een 1 op 1 kopie?