Inspiratie of imitatie? Laat een horloge beoordelen!

En kast lijkt wel een Hamilton khaki.

1 like

Thanks! Yep. Ik zie 't op Google. Dat is een duiker van Seiko.

Bedankt. Ja! Dat moet 'm zijn. Ik heb vaker reviews gekeken van de H. Khaki. Wilde ik graag hebben. Maar te groot voor mijn pols of te duur… Weet niet meer.

Is de H. Khaki ook zo dik (12 mm)?

Is niet zo dik voor een automaat. Vaak zit er in deze chinezen een seiko (instruments) NH uurwerk in en die zijn best dik tov eta alternatieven.

1 like

Zeker geen Explorer, geen cijfers, andere wijzers, andere indexen, etc:

2 likes

Absoluut geen Explorer inderdaad.

Zou ook zeggen de Hamilton kast met indices van de Vintage Seiko divers.

Plaatje van het web:

3 likes

De wijzerplaat van mijn horloge is inderdaad totaal anders (is nl. v/d Seiko sla017 of sje093).

De kast is “geleend” (lees: gejat) v/d Hamilton Khaki vind ik nu ook.

De zijkanten v/d Rolex: zijn die rond of plat (zoals de Khaki)? Ik kan op internet zo gauw geen goede foto v/d zijkant vinden. Zo ja: dan wordt het voor mij persoonlijk moeilijk om het verschil te zien tussen de Khaki en de Explorer op foto’s. Als je beide in hand hebt (gehad) is het natuurlijk wel duidelijk (ik wil niemand tegen de schenen schoppen). Ik geloof trouwens dat ik de kasten v/d Oyster Perpetual en de Explorer door elkaar haal (sorry!)

De Khaki is er in (heel) veel maten en wijzerplaat variaties (link). De kleinste is 33 mm, daarna varieert het van 38 mm tot 44 mm (!).

Er is echter ook een aparte 36 versie (link): de Khaki Field Titanium Auto 36mm. Maar die heeft een lug-width van 18 mm (wat beter past bij een 36 mm kast). De mijne heeft een lug-width van 20 mm (aflopend naar 18 mm). Vind ik prima.

Zou Tandorio toch een soort “fantasie” Khaki hebben gemaakt of zou er vroeger een 36 mm Khaki met 20 mm lug to lug zijn geweest? Zie fotootjes: verschil is niet huizenhoog. De Tandorio komt ietsje meer “oyster” of Seiko 5 SNXS79 achtig over. Niet helemaal, maar door de brede lug-to lug en de kleine breedte van 36 mm oogt 'ie anders dan mijn andere horloges.

Khaki Field Titanium Auto 36mm:

Hamilton Khaki 38mm:

Tandorio 36 mm “Diver Pilot” (sorry, ik kan niet fotograferen):

3 likes

Ah joh, het is gewoon ‘een horloge’ . Kast lijkt op dit, wijzers op dat, band of zus, maar dat is met 90% van alle andere horloges ook. Gewoon een heel duidelijk afleesbaar afraghorloge waar je alle mee kunt doen. Relaxed toch.
Natuurlijk heb je altijd nog van die figuren die er een holy quest van maken om perse aan te tonen, dat bepaalde wijzers er in 1868 toch écht van merk A waren en niet van merk B. Lekker belangrijk.

3 likes

Nee, het werd gevraagd :sweat_smile:

1 like

4 likes

Is ook wat mijn brein ziet.

1 like