Sowieso allemaal pilotenhorloges, dus die lijken op elkaar. Als je er dan ook nog hetzelfde uurwerk in stopt…
Ik brandt me niet aan dit onderwerp…
Heb er nog steeds EMDR sessies voor.
Fout,beide(Lange en Stowa)kochten de wijzerplaten bij dezelfde leverancier.
De Nomos Tangente is uiteindelijk een 100% kopie van de Lange uit 1937,geen speld tussen te krijgen,maar algemeen geaccepteerd en gewaardeerd
Niet echt…
Een Bergeon is zeggen we het origineel en een goedkope van Ali de hommage…
Zelfde principe, maar geaccepteerd.
Maar zodra het merk met het kroontje komt is niks meer geaccepteerd
Er wordt hier van alles bijgesleept wat geen horloges zijn.
Klopt helemaal, en ik denk dat in het geval van de ingenieur het logo plus het ‘engineer’ op de wijzerplaat toch wel een hele sterke zaak had gemaakt voor IWC.
Dat logo doet mij wel een beetje denken aan het Calatravakruis van Patek Philippe. Een hommage logo?
Ik bedoelde meer het Engineer met streepjes logo
Zelfde thema, maar heel andere kast, wijzerplaat en wijzers. Layout volgt gewoon uit het uurwerk.
Integendeel, dit klopt precies.
Met name bij bandjes buitelt de ene Ali over de andere en vinden we het allemaal geweldig.
En ga maar eens in off topic kijken bij wat is je nieuwe aanschaf- geen horloges.
Van hetzelfde laken een pak.
Nog nooit iets bij Ali gekocht, niet van plan ook, mijn kleding is voornamelijk in de EU gemaakt. Uiteindelijk is het een sterfhuis constructie en niet vol te houden. Maar goed, vertel dat maar eens aan mijn dochter….
Gelukkig bestaan er ook nog merken die nieuwe originele ontwerpen durven uit te brengen. En heeft uitsluitend hommages vanuit de eigen stal in het verleden geproduceerd. In plaats van het herkauwen van de ontwerpen van succes-modellen, van andere merken
Waarom? Het gros van mijn kleding wordt ook in de EU geproduceerd.
Wat de bekende merken uitbrengen is ook allemaal niet zo orgineel. Voornamelijk zelfplagiaat
Als ze de goedkope ‘concurrentie’ voor zouden blijven qua nieuwe ontwerpen dan bestond de hommagemarkt niet
Eens.
Zou me niks verbazen als IWC het Ingenieur logo ook los heeft beschermd met een merkenrecht.
“ENGINEER” ook heel erg.
Daar heb je wel een punt, compleet onnodig om ze te gaan vergelijken.
Echter weten ook de mensen die daar graag de persoon op aanspreken in dat draadje volgens mij donders goed dat die gaat happen.
Om daar dan vervolgens met een smile op hun gezicht weer op te reageren onder het mom van het tegengaan van wansmaak en nepperij.
Compleet kinderachtig en sneu gedrag in een moralistisch jasje.
Compleet mijn eigen invulling en gebaseerd op mijn eigen waarheid, dus til er niet te zwaar aan.
De bekende merken zijn juist succesvol vanwege hun modellen. Je draait het nu een beetje om.
Zoals Oscar Wilde al zei: Imitation is the sincerest form of flattery that mediocrity can pay to greatness. Het venijn zit, zoals zo vaak, in de staart. Of het imiteren ook altijd oprecht is of om er domweg geld mee te verdienen laat ik dan maar even in het midden.