Ik denk dat het is om geld te verdienen.
Dank, inderdaad. Ik zat er naast.
Wat daar, denk ik, ook aan bijdraagt is dat de betreffende of een afgeleide hiervan niet in de ALS collectie zit. Daarnaast is, zoals je hierboven terecht stelt, de wijzerplaat niet van Lange maar van een andere fabrikant. Dit maakt het ook wel een generiek ingekocht design. Dat gezegd hebbende, ik wist niet dat dit zo 1 op 1 was. Kijk nu wel anders naar de Tangente (maar wil er nog steeds een, NOMOS = cool).
Nee, het klopt niet precies. En ja, het slaat wel zeker als een tang op een varken. Je haalt vorm en functie door elkaar. Bergeon maakt het beste gereedschap voor de functie waarvoor het bedoelt is. Er is qua vorm geen verschil tussen de kruiskop van merk A of B.
Bij horloges gaat het om vorm. Minder om de functie want dan liepen we hier allemaal met een Casio F-91. En juist over die vorm gaat deze discussie, namelijk dat deze gestolen wordt door die inspiratieloze meuk waar je hier steeds mee geconfronteerd wordt.
Je mag van mij echt blij zijn met je Chinese brol hoor. Maar verwacht niet dat je een applausje van me krijgt want ik vind het troep.
Fout, heb geen Rolex. Vind die AliMeuk toch lelijk.
Zie mijn verhaal hier boven. Dit gaat om functie.
Een niet zo wijs man zei ooit dat als je Chinese horloges kut vindt ben je gewoon jaloers
Die engineer is wel heel erg😂
Eigen design, gemaakt door redelijk betaalde mensen en met goede arbeid omstandigheden en ik koop graag Chinees.
De portugieser is gewoon een standaard railroad / deck watch, net als de HAmilton een standaard field watch is.
Dat zijn allemaal prior art / public domain ontwerpen, en als zodanig is die IWC al een hommage aan een railroad watch. Bedenk dat deze stijl van horloges sinds 1860 in zwang was, en dat de Portugieser pas in 1938 een keer bedacht werd omdat er iemand een stel ouwe zakhorloge uurwerken in een polshorloge kast stopte omdat een Portugees die opdracht gaf of zo, als ik me dat goed herinner.
Sinn maakt gewoon Flieger chrono’s.
De design cues van IWC’s Big Pilot zijn zo’n zelfde public domain ontwerp, in dit geval van de RLM Fliegers, oftewel door de Duitse overheid ontworpen. Waarbij Overheid wel de Nazi’s waren.
De Sinn is een veel origineler ontwerp dan de IWC, in die zin dat het een trouwerij is van een Type 20 maar dan met Sinn syringe wijzers en zo.
Die twee ontwerpen hebben geen reet met elkaar te maken.
Zou je dan ook een Rodina overwegen?ook een Lange kopie maar dan Chinees
Er staat toch Swiss Made op de dial?
China made staat er
Thnx, mijn oude ogen konden het vage script kennelijk niet ontcijferen…
Ik begrijp niet dat ze bij Christopher ward dan niet even een ander kleurtje dan oranje uitzoeken. Dan blijf je wat meer uit het hommage hoekje. Zo’n oranje GMT wijzer wordt toch altijd geassocieerd met.
Nee. De Tangente is geen Lange kopie maar een generiek design van een wijzerplatenleverancier genaamd Weber & Baral.
Nomos is essentieel geweest voor de Bauhaus revival en heeft daarmee z’n eigen heritage binnen het genre. Zonder Nomos had Rodina dat brol niet gemaakt.
Het is maar hoe je het bekijkt,niet alleen de dial maar ook de kast van de Nomos is 100% kopie van Lange,best inspiratieloos kopieerwerk dus net als de Rodina
Nomos essentieel voor Bauhaus??toch wel eens van Junghans gehoord neem ik aan?
Nou, kroon is anders. Lugs lijken langer. Maar soit, spijkers op laag water.
Als ALS het betreffende model in de lijn hadden zitten, kopie werk. Nu niet.
Maar jij weet net zo goed als ik dat Rodina dat brol niet had gemaakt zonder de Tangente.
Revival, revival.
I thought you’d never ask. Heel fijn horloge met een onduidelijk Chinees uurwerk dat echter net zo goed loopt — hoogstens 2 seconden per dag afwijking — als elke Zwitser, GMT complicatie, onder de 100€ en killer looks dankzij de Rolex ontwerpafdeling. What’s not to like?
Bottom line is dat ik het systeem waarin het loont om dit soort horloges te maken niet heb verzonnen en ook niet van plan ben me er erg druk over te maken.
Zo lang het maar in ons voordeel is, toch?
Mooi generiek statement om alles goed te praten. Thanks.
In één zin wat er is mis met deze wereld
Dit is mijn nieuwe mantra