Hahahaha, ik moest meteen aan Nel en Henk denken die op vakantie waren in een land waar oorlog was en een journalist vroeg of ze dat niet bezwaarlijk vonden. De reactie was: “Die oorlog is een paar honderd kilometer verderop. We hebben er hier toch geen last van? Zolang ik mijn biertjes maar kan blijven drinken.”
Maar waar is de poll?
Jawel.
Dit is ook een polerouter kopie ondanks dat Universal tzt echt meer bestond of t model voerde.
Heb overigens niets met nomos
Helemaal akkoord
Bedankt voor alle input iedereen!
Probeer inderdaad de poll te gebruiken om het overzichtelijk te houden
Smiths Everest
vs
Rolex Explorer
Beide iets met een verhaal van de mount everest . Let op: gaat hier over Smiths tov de Explorer.
Is de Smiths:
- Origineel genoeg
- Hommage, maar aanvaardbaar
- Lijkt te sterk op het origineel, replica
Of we het willen aanvaarden of niet, de markt en de merken leven van de hommages!
Want als een merk gewild is, wordt het gekopieerd! Is toch een teken … als ik iets niet eens wil als origeel, dan laat staan als kopie!
Simpel, gewoon een ripoff van de DD. En ik ben niet anoniem hoor, ik ben Roly. The Chosen One.
Met het Koningshuis
Als je Frans Bauer niet op je feestje kunt betalen, kun je altijd Jurgen Jonkers boeken. Zelfde muziek, net zo leuk.
Sorry maar wat is dit voor drogredenering
Graag gedaan!
Wil je het tegendeel beweren?
Graag… be my guest!
Maar je moet helaas tot de conclusie komen dat ik gelijk heb!
Want waarom zijn er anders van alles kopien?
Interessant!
Ik heb zelf namelijk een Smiths Commando. Bijna hetzelfde als de Everest maar andere plaatsing van 3-6-9 (meer naar buiten toe) en stick hands i.p.v mercedes hands en geïnspireerd door de Rolex 6429.
- Origineel genoeg
- Hommage, maar aanvaardbaar
- Lijkt te sterk op het origineel, replica
De merken die het namaken leven inderdaad van de namaak. Wat voor zin heeft het anders om het na te maken? Wat heeft het originele merk eraan dat het nagemaakt wordt?
Ok, ik probeer jouw redenatie te volgen…
Maar dat betekent toch niet dat als iets gekopieerd wordt dat het daarom gewild is?
Eeehhhh… Omdat bedrijven geld willen verdienen zonder te willen investeren in een design afdeling?
Beetje vergezocht wat mij betreft. PRX is een regelrechte kopie van de Tissot Seastar ref. 40205 uit 1978, die weer voortborduurde op de ref. 44671 uit begin jaren 70. Kan best zijn dat Tissot zich destijds heeft laten inspireren door andere merken, maar niet door de Oysterquartz want die bestond nog niet.
Dat is alweer een drogreden. De bewijslast ligt bij jou, niet bij mij.
De overige drogredenen die je gebruikt zijn:
- vals dilemma
- populariteitsargument/overmatige generalisatie
- cirkelredenering
Kom je er zelf uit waar ze in je 2 regels tekst zitten of zal ik dat ook even markeren?