Inspiratie voor dress watch

Wat dacht je hiervan.

1 like

Gewoon een tof ding :ok_hand:

11 likes

Oef, idd dat zijn beauty’s, maar begin met een vintage seamaster of Genève kun je daarna mooi upgraden

2 likes

Kijk… dat bedoel ik… door deze foto’s werd ik verliefd :grin:

1 like

Draag het al jaren met plezier met een suede band :ok_hand:

Eigen band is nog splinternieuw en ongebruikt :joy:. Suede bandje staat top :+1:

1 like

Ok duidelijk, je hebt je volgende horloge gevonden. Niet meer verder kijken. Kopen.

1 like

Hahaha nou ik ken mezelf. Als ik me aan het oriënteren ben op een nieuw horloge dan kies ik meestal uit een paar opties.
Automatisch ging ik weer kijken naar Seiko, omdat ze leuk en betaalbaar zijn. Maar ik wil geen tunnelvisie hebben en ben dus benieuwd waar jullie mee aan komen zetten.
De post werkt voor mij wel, want de optie van de Hamilton vind ik ook erg gaaf! :grin:

Ach, je hebt gewoon een excuus gevonden om een nieuw horloge te kopen hè :stuck_out_tongue:
Ik kreeg van m’n vrouw kort voor een sollicitatie deze Boss:

Was ten eerste een leuk spontaan cadeau, en na een succesvolle sollicitatie is er een leuk gevoel aan blijven hangen. Velen zullen het geen echte dresser noemen (of het merk waarderen) maar voor mij is dit het meest “gekleede” horloge.

Ik vind het erg afhankelijk wat voor type je bent, ook in wat voor wereld je beweegt, voor wat je als een net/gekleed horloge beschouwt. Gaat ook op voor kleding zoals een pak, je zal het een beetje moeten matchen bij de gelegenheid. Ik vind staal onder een pak prima maar dat komt ook omdat ik niet in zo’n snobistische omgeving werk. Zou niet snel een hele dikke duiker erbij dragen, maar iets als een PRX kan toch prima?

2 likes

Betrapt :rofl: maar het klopt wel. Ben me al vanaf oktober aan het “inhouden” toen ik de BB58 kocht, maar het begint zachtjes weer een beetje te kriebelen :rofl:

Ik heb daar zelf ook niet direct problemen mee. Juist het afwisselen is leuk. De PRX is ook zeker leuk, maar het trekt me nog niet met volle overtuiging over de streep. Ik vermoed dat ik de geïntegreerde bracelet net even iets te breed vind. Echt uitleggen kan ik het niet… het is een soort net niet gevoel, wat ik wel jammer vind.

Ik snap het misschien; vind het een tof ding om te zien maar niet mezelf. Daarbij vind ik het wel tof áls ik een meer gekleed horloge heb om te kunnen wisselen tussen leer en staal, en die PRX op leer vind ik echt afbreuk doen. Deel van de charme is juist die geïntegreerde band.
Heb je die Fred Constant in het blauw gezien? Vrij klassiek maar wel een erg mooi ding hoor. Mooie kleur band erop :ok_hand:

Overigens zelf wel aan het gluren naar een witte sharp edged, een Christopher Ward Sealander is ook gaaf. Mooi op staal en iets meer gekleed op leer - maar blijft wel wat sportief.

1 like

Oh een PRX kan zeker onder een pak! Maar het is geen dresser… Wel een heel mooi horloge :slightly_smiling_face:

2 likes

Die Moonphase Date? Jep heb ik gezien. Inderdaad erg klassiek. Ik houd niet erg van Romeinse cijfers. Er is via PB ook een andere Frederique Constant aangeboden. De FC303S5B6. Die is moderner, maar ik vind hem ook net iets te sjiek.

1 like

Mee eens. Maar het rare is dat ik hem weer heel gaaf vind met de rubberen band van Delugs.

Conclusie: als het aankomt op de PRX ben ik een beetje bipolair: wel mooi, niet mooi, wel mooi, niet mooi :joy:

1 like

Mja, ben geen fan :slight_smile: Ik denk ook dat ik eerder zo doorsparen voor een mooie Aikon. Vond ze nooit zo boeiend maar na ze in het echt gezien en bepoteld te hebben blijkt het wel erg mooi spul te zijn. Net een beetje extra wat ik misschien bij de PRX mis. Maar goed, dat mag je ook wel verwachten…

1 like

@JuKo: Voor een sollicitatie zou ik gaan voor een horloge dat niet al te opzichtig is. Ik persoonlijk vind heeeeeeeel heul groot opzichtig. Besef dat niet iedereen een horlogeliefhebber is. De Seiko die jij toont in je top-post ziet er wat mij betreft goed genoeg uit voor een sollicitatie.

Hangt wat mij betreft af van je pols-omtrek of 'ie netjes staat.

Zoals meerdere zeggen: met een Seiko (5) kun je je denk ook geen builtje vallen (afhankelijk van je inkomen). Sommigen vinden een 5 er bijna net zo goed uitzien als een Grand Seiko (zij het met een andere band).

Verder vond ik de tip hier dat je op een sollicitatie geen stalen maar een lederen band moet dragen wel interessant. Ik persoonlijk vind staal het mooist maar op een sollicitatie moet je een “algemeen goede” indruk maken.

Persoonlijk houd ik van klassiek. Erg klassiek als het gaat om “representatief” en “volwassen”. Ik heb geen idee hoe men er vandaag de dag over denkt maar de Timex Marlin van messing met sun-burst wijzerplaat vind ik de mooiste dress watch die ik heb gezien (en dat voor zo’n bescheiden bedrag). Wellicht vinden sommigen het tegenwoordig veel te oud of te saai. Ik zie ineens dat ze 'm weer maken in de klassieke 34 mm afmeting. De “re-issues” v/d Marlin zijn nogal groot en lijken dan niet zo op het origineel van decennia geleden.

Succes en veel plezier gewenst met kiezen en laat horen welke het geworden is. :slightly_smiling_face:

2 likes

Seiko, Tissot, allemaal prima horloges natuurlijk, maar wel een beetje afgezaagd.
Deze kocht ik een paar maanden geleden via Chrono voor minder dan € 500,- bij Perfuwatch in Spanje:

Rustig, beschaafd, mooie leren band en meteen een conversatie-opener: “Victorinox? Maar dat zijn toch zakmessen?”. Baan in the pocket :wink:

4 likes

Prx kan ook op leer, mijn ex. Blijft geen echte dresser.

Kijk eens naar Junghans, budget op z’n horloge forums ietsje oprekken voor een manual wind, of met veel geluk in het blauw. Super dressy chic :ok_hand:

3 likes

wat dacht je van deze tissot heritage petite seconde …
valt binnen het budget.

4 likes

Nee, dat vind ik ook niet mooi meer. Al mijn horloges zijn rond de 40mm (half millimetertje er boven of er onder), behalve de Seiko SKX171 die 42mm is.
Daarnaast ben ik ook wat meer van de horloges met een rustige dial, dus dat zoek ik ook in de eventuele toekomstige dress watch. De Seiko Cocktail dial is wat dat betreft voor mijn doen heel erg wild :rofl: :see_no_evil:

Ik heb er meerdere keren naar zitten kijken en dan met name de 5-jes die richting de dressy kant op gaan. Toch denk ik dat ik het hier net niet mee ga vinden. Dat wordt dan een horloge die je koopt en vervolgens weer verkoopt. Niks mis mee uiteraard, maar ik hou er van om horloges te kopen met het doel om ze ook te houden.
Ze zijn zeker leuk, maar ik laat ze toch liever gaan.

Dank! Dat gaat goed komen!

Dat is ook een goede suggestie! In Doetinchem zit een Junghans AD weet ik per toeval, dus daar ga binnenkort even langs.

1 like

Fraai en origineel, je ziet Victorinox weinig. Onterecht naar mijn mening.

4 likes