Gezien (online) aanbiedingen mooi gegroepeerd besproken worden, maar veilingen niet onder die noemer vallen en vaak in losse berichten geplaatst worden, lijkt een algemeen topic daarvoor me wel handig!
@Moderators ik hoor het graag als dit niet de bedoeling of gewenst is
Een paar maanden geleden heb ik al 1 van mijn beste geheime prijs gegeven waar ik horloges goedkoop kan aanschaffen. Vandaag mijn beste locatie om mooie horloges te kopen. Misschien vind ik het veilinghuis zo prettig omdat ik maar een paar straten verder op ben opgegroeid, maar het kan ook gewoon hun aanbod en uitstraling zijn. Alles staat er mooi gestald bij.
Je kunt er vanalles passen en bekijken maar als je er door logistieke problemen niet kunt geraken kun je per mail gewoon vragen stellen. Ze maken fijn een extra fotootje van het uurwerk als je dat wilt.
Je moet wel ff goed opletten sommige hebben een voor ons meteen in het oog springende nieuw opgemaakte wijzerplaat. Meestal niet zo goed. Bij de IWC en oudere Rolexen duidelijk zichtbaar. Persoonlijk koop ik hier al jaren en heb nog geen negatieve ervaringen hier opgedaan.
Oke,nu ff genoeg tekst eerst wat plaatjes.
Deze mooie vintage Vacheron Constantin begint met €700 Ja, zo ben ik ook aan mijn VC gekomen
Vindt je het model leuk maar ben je niet zo van het vintage spul.
Je moet er rekening mee houden dat overal %27 bij komt.
De prijzen gaan vaak de deur uit rond het begin bod.
Maar bij de vorige veiling gingen de prijzen van de Patek Philippe behoorlijk omhoog.
Er zijn heel veel gouden horloges voor goudprijs te koop of zelfs lager. Voorbeeld
In het hoogst theoretische geval dat hij op 700 blijft staan ja. Mijn ervaring dat heel veel items in veiling heel snel boven markt worden verkocht als je het opgeld erbij hebt gerekend. Daarnaast staan er nogal wat verschrikkelijke re-dials in deze veiling.