(Sorry Kasper, grapje moet gemaakt worden. Niet boos worden ) Jij bent toch zeer ervaren in het vertrouwen op zaken uit een boek waarvan de feitelijkheid niet te achterhalen valt. Waarom dan nu wel…?
Wanneer de originele Invicta is omgevallen is IMHO minder belangrijk dat dàt het is omgevallen.
Het merk is verkocht & er is geen enkele relatie tussen de beide producten, afgezien van het merk.
Gewoon aanvaarden is een stuk makkelijker
Geen idee waar jij over hebt. Het kan zijn dat ik mij nu gewoon vergis. Daar ben ik dan gewoon eerlijk in. Kan wel aantal nieuws artikelen vinden uit 81. Dacht dat ze waren uit 82. Zal straks nogmaals een kijkje nemen en vervolgens een aantal hier delen.
Nee maar blijf mij verbazen over het feit dat jij het huidige Invicta en het oude Invicta niet los kan zien en denkt dat het nog hetzelfde merk is met dezelfde principes etc. Iets met een bord voor de…ach laat ook maar.
Zeg Kasper, door jou wordt Invicta een heel interessant horlogemerk!
De tomeloze inzet waarmee jij je op dit prachtige merk stort is fascinerend.
Het is mij niet duidelijk waarom je het ‘oude’ Invicta zou moeten onderscheiden van het ‘nieuwe’ Invicta.
Bij merken als Breitling en Rolex hoor je daar toch niemand over?
Zeer curieus dat dat bij Invicta wel moet.
Blijf doorgaan met je research, het wordt met groot plezier gelezen.
Ik heb je beloofd wat te sturen. Dit is in 1979 (jaren 70 ), toen het dus heel slecht ging en ze start maakte met reorganisatie.
Waaronder een naamsverandering naar: “Hotec”
Vervolgens heel wat artikelen over personee die ontslagen worden.
April 1981… als voorbeeld…
Vanwege alle namen en partijen die in dit korte stukje genoemd wordt. Geen idee of het klopt, maar dit is uit december 1983. 20 December 1983 - Liquidatie
Ja ja, die vind ik ook prachtig. Ach als ze geen directe lijntje hebben dan vind ik dat ook niet erg. Met name als ze meer van dit soort horloges zouden gaan produceren.
Ik zou dat helemaal niet erg vinden.
Bij Breitling hoor je daar regelmatig over, bij Rolex niet, omdat het daar n.v.t. is.
Rolex is denk ik een uitzondering (samen met Patek en nog enkele merken). Die zijn nooit failliet gegaan, zover ik weet niet van eigenaar veranderd. De huidige eigenaren zijn ook verwant met de grondleggers?
Nee.
Een mooie gelegenheid om Seiko te roepen
Ow dan zijn die ook uitgesloten? We kunnen op zijn minst wel zeggen dat ze nog gemaakt worden op zelfde locatie als vroeger en zelfde modellen zijn als ten tijde dat Wilsdorf er verantwoordelijk voor was. Maar Patek is wel een familie bedrijf, toch?
De maatstaf moet zijn of de bedrijfsvoering aaneengesloten heeft plaats gevonden, niet of het van eigenaar is veranderd. Sluiten we Breguet uit omdat het door de Swatch groep is overgenomen? Natuurlijk niet.
Is wel van de Stern familie, maar geen familie van de stichters.
Ik heb mijn antwoord aangevuld
Ook niet verwand op een of andere manier?
Maybe… ligt eraan wat er van Breguet is overgebleven.
Blancpain is ook een revival merk.
Volgens mij niet. Was een leverancier of distributeur van PP.
Ow… ik had een FF op mijn grail list staan… weleens een hele topic hieraan toegewijd…
Het begint semantiek te worden ALS is zeker een revival merk

Was een leverancier of distributeur van PP.
Dat is de connectie!