Invicta koopt Glycine !

Dacht ik ook gelijk. Geweldige game(s)!

gr, HJR

1 like

Meest recente Doom is ook weer heel aardig.

1 like

Hier nog één

1 like

Ik wacht liever tot iedereen ze gaat aanbieden :wink::stuck_out_tongue:

2 likes

De eerste invicta staat al te koop. :stuck_out_tongue:

1 like

Te ruil staat er toch duidelijk :grin:

Heb er ook nog twee

1 like

Horloges zijn toch ook een “common currency” hier? :wink:

1 like

Ah. de Invicta exit has begun
 De eerste staat al op het forum.

Het verschil is dat Omega een naam en budget heeft om zich in de markt te zetten zonder die Swatch-associatie. Glycine zegt vrijwel niemand iets en heeft al helemaal geen Veblen-factor.

En ook Omega heeft veel profijt van de synergie die deze groep biedt. Dit is heel normaal en is gewoon differentiatie. Je wil als bedrijf meerdere segmenten kunnen aanspreken. Het voorbeeld van de VW groep en Audi en BMW zijn al genoemd. Jullie vinden alle speciaalbieren van ABInbev (straks ook nog SABmiller erbij) toch ook niet minder lekker geworden? Natuurlijk heeft het zijn charme als een bedrijf(je) zichzelf blijft, maar in de huidige tijd en marktwerking overleef je het gewoon niet :slight_smile:

1 like

Nou, er zijn nog wel 'n paar verschillen.:wink:

Heb verder niks met Inivicta en heb ook zeker wel wat aan te merken op Swatch Group.
Maar mijn punt is dat ik in de afgelopen 30 jaar nog nooit iemand ben tegengekomen die z’n Omega, Hamilton of Tissot ging verkopen omdat Hayek deze noodleidende merken kocht.of zelfs z’n Heuer ging verkopen omdat er TAG voor kwam te staan. Hoewel dit laatste dan voor sommige puristen wel weer een probleem is. Wat ook weer merkwaardig is, omdat verreweg het grootste deel van het TH-programma (net als bij Omega) bestaat uit modellen die voor 1985 ook al bestonden - inclusief de Aquaracer, die een directe afstammeling is van de pre-TAG 2000-serie- en een aantal modellen zelfs het oude ‘Heuer’ -logo draagt.

Maar goed, ik zou 't zelf gewoon even rustig afwachten, niet direct in paniek raken en al helemaal niet iets emotioneel/impulsiefs doen als m’n Glycine verkopen. Ik denk dat Invicta door de aankoop van Glycine zich gewoon wil inkopen in het (meer) ‘premium’-segment. Daarom denk ik dat Invicta heel voorzichtig gaat zijn met veranderingen en de merkwaarden. We zullen 't zien.

precies, en Porsche is eigenlijk een platgeslagen Kever :joy:

2 likes

Maar ik vind FC er ook niet aantrekkelijker op geworden sinds ze door Citizen zijn gekocht en de Chinezenfactor bij Eterna helpt ook niet bij hun salespitch. Misschien is Swatch de uitzondering op de regel, maar ergens speelt het wel een rol, zeker bij een artikel als een horloge omdat men daar de lucht in de verkoopprijs ten opzichte van kostprijs alleen maar kan verantwoorden door zoiets vaags als het begrip “merkbeleving”.

Ik zou bijvoorbeeld best eens willen zien wat er met de verkoopcijfers van Rolex zou gebeuren nadat ze door bijvoorbeeld Seagull zouden zijn overgenomen.

1 like

De Amerikanen staan op hun achterste benen! Ze hebben nog liever Trump (Drumpf) als president, dan zoiets! :joy:

Net andersom, Invicta gooit wijn bij het water

1 like

Honda is nog steeds van Honda. Heeft samengewerkt met de Rover groep, maar ruim op tijd mee gestopt.

Ik heb zelf niet zoveel moeite met de overname van FC door Citizen. FC heeft zeker niet de legacy en grandeur van de traditionele Zwitserse merken en Citizen loopt in innovatief opzicht jaren voor op Europa, met daarnaast de financiële slagkracht die voor het voortbestaan voor een klein merk als FC nodig is.
Maar ik begrijp (denk ik) je punt m.b.t. ‘merkbeleving’.

Haha, dat zou toch wat zijn!:laughing:
Maar dan nog, Rolex is bepaald niet noodlijdend en veel slechter dan nu kan het met Glycine niet gaan. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de omzet van Glycine enorm gaat stijgen, de komende jaren.:slight_smile:

Oeps
 noodlijdende.:flushed:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

“this is going to make a lot of snobs very unhappy” :joy:

(nee, ik heb geen Invicta’s, maar ik koester ook geen wrok)

1 like

Heeft niets met horloges te maken, maar TAG heeft mijn -toen- favoriete audiomerk, het Engelse Audiolab, om zeep geholpen na hun overname daarvan. Hetzelfde product daarna, met hun naam erop als enkele verandering, veel te hoog in de markt gezet. Sinds die tijd koop ik niets meer waar het woord TAG op staat. Ik weet het, het is mijn probleem :hushed: